Welk spatbordsetje voor mijn Scott Speedster Gravel 30?

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Erwinner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 15 januari 2005, 21:20
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp

Vandaag mijn 1e gravel rit gereden op mijn Scott Speedster Gravel 30 en kwam smeriger thuis dan op mijn reguliere Lage/Hoge Vuursche MTB rondje :roll:

Ofwel : wil graag een setje spatborden monteren die beetje bij passen. Scott verwijst zelf naar de SYNCROS ROAD GRAVEL FENDER SET voor montage op exact de punten van de Speedster Gravel, maar deze zijn nergens te krijgen.

Wie weet waar ik ze alsnog kan bestellen of heeft een tip voor een vergelijkbaar mooi monteerbaar setje?
one life, live it!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ik gebruik de SKS Speedrocker op de niner.

Past goed en kosten de wereld niet. Zie link hieronder.
https://www.mountainbike.nl/nieuws/2020 ... ravelracer
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Pat. schreef: zo 23 januari 2022, 05:36 Ik gebruik de SKS Speedrocker op de niner.

Past goed en kosten de wereld niet. Zie link hieronder.
https://www.mountainbike.nl/nieuws/2020 ... ravelracer
Gebruik deze ook op mijn diverge. Volgens de verpakking Max 42mm bandjes, heb er 45mm banden onder liggen en dat gaat ook prima. Je komt zelf vrijwel schoon thuis, je fiets niet, die wordt nog wel flink vies.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als ik naar het silhouet van die Syncros spatborden kijk hebben die betrekkelijk weinig zin. Het achterspatbord loopt niet door tot aan het bracket, en is aan de achterkant zo kort dat waarschijnlijk nog de helft van de modder op je rug eindigt.
Ze staan -mede daarom- wel mooier dan veel andere ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

kermit schreef: ma 24 januari 2022, 12:30 Als ik naar het silhouet van die Syncros spatborden kijk hebben die betrekkelijk weinig zin. Het achterspatbord loopt niet door tot aan het bracket, en is aan de achterkant zo kort dat waarschijnlijk nog de helft van de modder op je rug eindigt.
Ze staan -mede daarom- wel mooier dan veel andere ;-)
wrong. Zit vast aan brugje bij het bracket. Onderste deel is smaller ivm voorderrie.

https://www.scott-sports.com/nl/en/prod ... =286465052

Helaas niet op voorraad bij Scott en nog nergens geleverd. Naar verwachting eerste leveringen medio (eind) maart richting de dealers, helaas wel een beetje mosterd na de wintermaaltijd ;-)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dit is het plaatje dat ik te zien kreeg bij de gelinkte spatborden:
Afbeelding
Aan zo'n achterspatbord heb je niet veel imo.

Maar die jij linkt ziet er heel anders uit:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Erwinner
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: za 15 januari 2005, 21:20
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp

Har77 schreef: ma 24 januari 2022, 15:38
kermit schreef: ma 24 januari 2022, 12:30 Als ik naar het silhouet van die Syncros spatborden kijk hebben die betrekkelijk weinig zin. Het achterspatbord loopt niet door tot aan het bracket, en is aan de achterkant zo kort dat waarschijnlijk nog de helft van de modder op je rug eindigt.
Ze staan -mede daarom- wel mooier dan veel andere ;-)
wrong. Zit vast aan brugje bij het bracket. Onderste deel is smaller ivm voorderrie.

https://www.scott-sports.com/nl/en/prod ... =286465052

Helaas niet op voorraad bij Scott en nog nergens geleverd. Naar verwachting eerste leveringen medio (eind) maart richting de dealers, helaas wel een beetje mosterd na de wintermaaltijd ;-)
Origineel setje dat goed op de montagepunten past heeft wel mijn voorkeur. Eind maart klinkt verder dan het in real life is dus denk dat ik daar dan nog maar ff op wacht. Waar haal jij deze wijsheid vandaan?

O ja; heb ook weer een upload setje foto’s op een oldskool forum pagina geüpload zodat je beetje mee kunt leven met mijn gravelbike ;-)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
one life, live it!
Stevieseagal
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 28 december 2015, 13:28

Ik heb zelf de SKS Bluemels matt 53. Deze zijn vrij lang en breed, waardoor je veel bescherming hebt. Ik gebruik ze zelf met 38mm gravelkings (slicks) voornamelijk op de weg, dus met gebruik in modder kan ik je niet veel vertellen. Het lijkt me wel te kunnen, mits de afstand tussen de band en het spatbord goed wordt afgesteld.
Het monteren vond ik ook vrij makkelijk. Het zijn wel vaste spatborden, dus niet heel snel te demonteren.
https://www.rosebikes.nl/sks-germany-bl ... et-2659409
Plaats reactie