Wat is de beste gravelbike voor ruig terrein?

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Stijnvandeven
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 5 januari 2022, 00:10

Ik doe nu al 2 jaar aan mountainbiken, en heb iets minder dan een jaar een (vrij goedkope) racefiets, maar wil nu toch echt een gravelbike kopen. Ik wil er een hebben die het goed doet op ruig terrein, en waar ik ook goed mee kan bikepacken. Nou viel mijn oog al vrij snel op de canyon grizl, maar die blijkt toch wat lastig te krijgen zijn in maat L. Hij was een paar dagen geleden beschikbaar op de de website van canyon, maar toen ik een paar uur later nog eens inlogte om hem te bestellen was hij helaas al uitverkocht, en tot overmaat van ramp word ook aankomende zomer de voorraad weer aangevuld :cry:

Nu wilde ik jullie vragen, welke fiets is er nog meer geschikt voor waar ik naar zoek?
jorian
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: do 11 oktober 2007, 18:54

Probeer het op maandagvroeg op de website, Canyon zet dan de nieuwe voorraad erop. Zo ik heb zo voor dat ik naar werk ging om 0530 een fiets kunnen bemachtigen.
Stijnvandeven
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: wo 5 januari 2022, 00:10

Kijk daar heb ik wat aan, ik heb het voor de komende 3 maanden iedere maandagochtend in mijn agenda gezet!!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Merk X of Y of Z is niet specifiek geschikt of ongeschikt voor ruig terrein.

Wat is voor jou precies ruig terrein? Is dat de MTB route Amerongen, of een rit door de Ardennen, of ga je er de Alpen mee in tot boven de skiliften? M.a.w. wees een wat specifieker over wat ruig terrein precies is.
Als je eenmaal weet wat je gewenste inzetgebied is, kunnen we verder