Canyon gravel frame

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Ik heb zelf ook de CF SL 7.
De gemonteerde zadelpen zou ook iets van schokken/ trillingen moeten absorberen.
Ik heb zelf nog een Syntace P6 Flex zadelpen en een Pro Race Discover zadelpen die allebei ook iets mee geven.
Geen ervaring met de Canyon pen. Ik zoek het zelf altijd meer in mijn banden en een goed zittend zadel.
Het eerste wat ik dus heb gedaan is het zadel veranderen, voor mij zijn de Ergon zadels na jaren proberen de best zittende.
Het geleverde zadel vond ik helemaal niets en loeizwaar. (iemand kopen? :-) )
Maar dat zal voor iedereen weer een ander zadel zijn
Remember to do things which are right rather than things that are easy
ceejee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 maart 2019, 20:38

Vonny70 schreef: wo 15 december 2021, 17:10
hoodoo schreef: wo 15 december 2021, 16:52 Ik ben 90 kilo en heb er afgelopen zomer aardig mee door het Reichswald en rond Mook over de mtb parkoersen gedenderd en geen krimp.
Super! Leuk om dit te lezen. Waarvoor een forum niet allemaal goed is.
Welk model heb je? Heb je de verende zadelpen? Ik heb het Grizl CF CL 7 model gekocht.
Ik twijfel eraan om de verende zadelpen extra aan te kopen maar hier en daar lees ik negatieve
kritiek als zou deze veel onderhoud nodig hebben en er veel gekraak zou zijn.
Indien je deze hebt, wat is uw ervaring?

Hier nog een Grizl eigenaar, ik heb de CF SL 8 suspension en ga morgen de 1ste rit ermee maken.
Ik denk er juist over om een vaste pen te monteren, mijn trapfrequentie is vrij hoog, het zou dus kunnen dat de verende pen voor mij teveel veert.
Maar dat moet ik ff afwachten, dus misschien wil ik de pen voor de prijs van een vaste Canyon pen verkopen......
Vonny70
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 29 maart 2021, 10:36

ceejee schreef: wo 15 december 2021, 17:36
Vonny70 schreef: wo 15 december 2021, 17:10

Super! Leuk om dit te lezen. Waarvoor een forum niet allemaal goed is.
Welk model heb je? Heb je de verende zadelpen? Ik heb het Grizl CF CL 7 model gekocht.
Ik twijfel eraan om de verende zadelpen extra aan te kopen maar hier en daar lees ik negatieve
kritiek als zou deze veel onderhoud nodig hebben en er veel gekraak zou zijn.
Indien je deze hebt, wat is uw ervaring?

Hier nog een Grizl eigenaar, ik heb de CF SL 8 suspension en ga morgen de 1ste rit ermee maken.
Ik denk er juist over om een vaste pen te monteren, mijn trapfrequentie is vrij hoog, het zou dus kunnen dat de verende pen voor mij teveel veert.
Maar dat moet ik ff afwachten, dus misschien wil ik de pen voor de prijs van een vaste Canyon pen verkopen......
Waarom koop je dan een model met verende vork en zadel? Had je dan niet beter model met vaste vork gekocht? De verende vork op de Cf Sl 8 suspension heeft namelijk geen lock stand.
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

ceejee schreef: wo 15 december 2021, 17:36
Vonny70 schreef: wo 15 december 2021, 17:10

Super! Leuk om dit te lezen. Waarvoor een forum niet allemaal goed is.
Welk model heb je? Heb je de verende zadelpen? Ik heb het Grizl CF CL 7 model gekocht.
Ik twijfel eraan om de verende zadelpen extra aan te kopen maar hier en daar lees ik negatieve
kritiek als zou deze veel onderhoud nodig hebben en er veel gekraak zou zijn.
Indien je deze hebt, wat is uw ervaring?

Hier nog een Grizl eigenaar, ik heb de CF SL 8 suspension en ga morgen de 1ste rit ermee maken.
Ik denk er juist over om een vaste pen te monteren, mijn trapfrequentie is vrij hoog, het zou dus kunnen dat de verende pen voor mij teveel veert.
Maar dat moet ik ff afwachten, dus misschien wil ik de pen voor de prijs van een vaste Canyon pen verkopen......
Wil mijn zadelpen ook wel ruilen tegen bijbetaling ;-)
Remember to do things which are right rather than things that are easy
ceejee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 maart 2019, 20:38

Vonny70 schreef: do 16 december 2021, 09:29
ceejee schreef: wo 15 december 2021, 17:36


Hier nog een Grizl eigenaar, ik heb de CF SL 8 suspension en ga morgen de 1ste rit ermee maken.
Ik denk er juist over om een vaste pen te monteren, mijn trapfrequentie is vrij hoog, het zou dus kunnen dat de verende pen voor mij teveel veert.
Maar dat moet ik ff afwachten, dus misschien wil ik de pen voor de prijs van een vaste Canyon pen verkopen......
Waarom koop je dan een model met verende vork en zadel? Had je dan niet beter model met vaste vork gekocht? De verende vork op de Cf Sl 8 suspension heeft namelijk geen lock stand.

Waarom, waarom, als je het aanbod bekijkt is het in deze prijsklasse of de bladveer pen of een dropper. Het laatste zie ik niet zitten, het gaat ook niet over de voorvork.
Lockout mis ik niet, alleen een beetje inveren bij staand naar boven trappen, niet meer als 1 cm.

Maar het ging over de zadelpen, geen last gehad van deinen bij een trapfrequentie boven de 90, alleen gaan de scherpe randjes van het gestuiter af, ook met de voorvork. Ik hou het zo, cheers :bier:
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Die blad veer zadelpen van Carbon van canyon is echt een gouden ding. Heb hem in mijn diverge (hij zat in mijn endurace van canyon), zoveel meer comfort. Kan geen andere carbonnen pen tegenop. En wordt er geen wipkip van.
Vonny70
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 29 maart 2021, 10:36

Marcel964 schreef: do 16 december 2021, 21:34 Die blad veer zadelpen van Carbon van canyon is echt een gouden ding. Heb hem in mijn diverge (hij zat in mijn endurace van canyon), zoveel meer comfort. Kan geen andere carbonnen pen tegenop. En wordt er geen wipkip van.
Geen nadeel als je eens een tarmac rit met vrienden rijdt die met de racefiets rijden?
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vonny70 schreef: do 16 december 2021, 21:57
Marcel964 schreef: do 16 december 2021, 21:34 Die blad veer zadelpen van Carbon van canyon is echt een gouden ding. Heb hem in mijn diverge (hij zat in mijn endurace van canyon), zoveel meer comfort. Kan geen andere carbonnen pen tegenop. En wordt er geen wipkip van.
Geen nadeel als je eens een tarmac rit met vrienden rijdt die met de racefiets rijden?
Nee, want toen die pen in mijn Canyon Endurace zat, was dat ook heel erg fijn. Zou het liefst in beide fietsen die pen willen, maar ja dan moet ik weer 250 extra neerleggen.
Vonny70
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 29 maart 2021, 10:36

Marcel964 schreef: ma 20 december 2021, 11:41
Vonny70 schreef: do 16 december 2021, 21:57
Geen nadeel als je eens een tarmac rit met vrienden rijdt die met de racefiets rijden?
Nee, want toen die pen in mijn Canyon Endurace zat, was dat ook heel erg fijn. Zou het liefst in beide fietsen die pen willen, maar ja dan moet ik weer 250 extra neerleggen.
199,95 euro! En als je wat geduld hebt 20% korting, zoals bij Black Friday. Mischien met eindejaar opnieuw 20% korting. Dan koop ik er ook een.
Maar blijft duur grapje natuurlijk
Vonny70
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 29 maart 2021, 10:36

Vorige week mijn Canyon Grizl ontvangen. Ondertussen 1ste rit achter de kiezen. Zalige fiets.
Plaats reactie