Ghost Road Race of Lichte MTb

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Leuk om jullie ervaringen en meningen te lezen. Ik zal mij eens iets beter verdiepen in de Ghost. Daarnaast ga ik nog even informeren naar de nukeproof digger, zelfde prijs zonder Dropper: https://nukeproof.com/products/2021-dig ... 9277848730

Het is zeker niet de bedoeling om met de gravel serieus te gaan MTb er. Hiervoor heb ik mijn nukeproof scout! Vind het steeds leuker om ook dmv clincs te leren springen, bunnyhoppen enzo. Ik ga in ieder geval 1 keer per jaar naar buitenland voor technische mtben.
Het idee is om 1 keer in de week met gravel te fietsen in 1 keer (zomer 2 keer) met de
MTb. Met de gravel heb ik een ander soort training en belast ik m’n lichaam op een andere manier waardoor ik hoop minder blessures te krijgen.
Bovendien lijkt het erop dat een kameraad ook wil gaan fietsen, maar de MTb te ruig vindt en de racefiets al helemaal niks vindt.. uitkomst dat hij een gravel wil huren om eens te proberen :-D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Als je al een (hardtail) mountainbike hebt zou ik nooit een flatbar-fiets erbij nemen, veel te veel overlap maar vooral: die fiets kan niets wat een hardtail niet ook kan.

Wil je gewoon een dropbar/gravelbike erbij hoefje echt niet meteen twee mille uit te geven. Ik heb inmiddels ruim een jaar geleden een Vitus van €1.000 gekocht en dat fietsje doet het prima. Net als de Kona Rove (alu) die ik ook getipt zag worden, goed geschikt voor elke week een wegrondje al dan niet icm wat niet te barre paden.

Dropper op een gravelbike zie ik wel nut voor als je echt terrein gaat rijden, voor eenvoudige paden echter niet zo.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Hoogtemeters
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 176
Lid geworden op: vr 9 april 2021, 09:34

Oké, klinkt logisch. Het is even de vraag of er bikes in deze prijsklasse beschikbaar zijn. Ik ga even zoeken.
Plaats reactie