Ervaringen met Santa Cruz Stigmata ?

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
EXWK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 13 juli 2019, 09:21

Ik ben opzoek naar een gravel bike die ik met een extra wielset ook goed op de weg kan inzetten. Zonder enig verstand van zaken is mijn oog gevallen op de Santa Cruz Stigmata. Reden (niet lachen aub): hij zal mooi boven mijn Blur hangen. Natuurlijk is ook deze fiets nergens te verkrijgen momenteel en daarbij gaat de kleur van mijn voorkeur (Midnight Green of Olive Green) er uit, maar goed.. Mijn vraag: Iemand hier ervaring met deze fiets?
(Of kan ik dit maar beter uit mijn hoofd zetten en voor een andere/betere optie gaan?)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ha, ik vindt m vet !
Er was alleen wel iets met deze of de Ibis.
Ik weet niet meer wat.
Zou dus wel op dingen als bandenmaat en max grootte voortandwiel letten. (Als dat je interesseert)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 252
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Kijk eens bij Woest in Borculo?
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Ik heb er sinds vorig jaar eentje. Met 27.5 inch wielen en elektronische schakelapparatuur. Geen issues met beperking in schakelbereik, scheelt wellicht dat ik 90% off road rij. En 2.1 banden is breed zat voor mij. Erg tevreden over, hij is heerlijk licht maar ook nog best comfortabel. Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb (geen andere gravel bikes geprobeerd), maar op reviews afgegaan waarbij hij overkwam als comfortabel en een “gravelfiets voor mountainbikers”. En ik vind hem ook gewoon erg fraai Ik gebruik hem vooral voor NHD en het merendeel van de midden Nederland MTB routes, muv de meer hobbelige als Amerongen en Nijmegen. Heb hem zelf uit Duitsland gehaald.
EXWK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 13 juli 2019, 09:21

dnuz schreef: di 3 augustus 2021, 18:47 Ik heb er sinds vorig jaar eentje. Met 27.5 inch wielen en elektronische schakelapparatuur. Geen issues met beperking in schakelbereik, scheelt wellicht dat ik 90% off road rij. En 2.1 banden is breed zat voor mij. Erg tevreden over, hij is heerlijk licht maar ook nog best comfortabel. Moet eerlijk zeggen dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb (geen andere gravel bikes geprobeerd), maar op reviews afgegaan waarbij hij overkwam als comfortabel en een “gravelfiets voor mountainbikers”. En ik vind hem ook gewoon erg fraai Ik gebruik hem vooral voor NHD en het merendeel van de midden Nederland MTB routes, muv de meer hobbelige als Amerongen en Nijmegen. Heb hem zelf uit Duitsland gehaald.
Klinkt als dezelfde overwegingen die ik heb.
Waar heb je de fiets in Duitsland gehaald?
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Bij GoCycle in Münster

https://www.gocycle.de
Plaats reactie