Gravelroute Regio Rotterdam / Zuid-Holland

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

In de Krimpenerwaard liggen een handvol lange gravelpaden. En een gravel “mtb”route.

Afbeelding

Afbeelding
Bleiswijker
All rounder
All rounder
Berichten: 101
Lid geworden op: di 27 januari 2015, 16:48

Giant-E schreef: za 15 oktober 2022, 09:18 In de Krimpenerwaard liggen een handvol lange gravelpaden. En een gravel “mtb”route.


Interessant, ziet er voor Zuid-Holland goed uit! Heb je wat meer info?
Welke mtb route is dat of heb misschien strava, komoot link?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

https://www.mtbroutes.nl/zuid-holland/krimpenerwaard

Lees de reviews, veelal gravel, gras, en asfalt. Voor de gravelrijder en bwr wel interessant om te rijden.
Ik pak ze alleen tijdens een trainings polder duurritje. (Wat soms moet naast ‘t wekelijkse Bergschenhoek geweld.)

De offroadpaden elders in de polder kan ik wel eens intekenen in een kaartje, als ik wat meer tijd heb.
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Ik heb deze route vorig jaar in een lange natte periode op de gravelbike gereden. Sommige stukken (vooral parallel aan de weg) waren dramatisch slecht (lees 5 tot 15cm diepe dikke blubber). De stukken die daar weer achter liggen (over de bruggetjes) lagen er wel goed en geprepareerd bij. Dat zijn eigenlijk ook de stukjes waar de route om draait. Het lange stuk langs de weg wordt gebruikt om alles aan elkaar te breien. Als je niet in een te lange natte periode gaat rijden dan is het op de gravelbike best leuk om een keer langs te gaan.
Laatst gewijzigd door M.T.B. op ma 24 oktober 2022, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

ijskonijn schreef: vr 14 oktober 2022, 23:30
Richard1974 schreef: za 13 augustus 2022, 17:47 Dit topic is al even oud maar mocht je Voorne-Putten als regio Rotterdam beschouwen en er geen hekel aan hebben om over asfalt te rijden dan zijn er een paar mooie schelpenpaden bij Rockanje en twee ECHTE gravelstroken vlakbij Zwartewaal en Zuidland. Denk daarbij aan grof grind met stukken tot 2 a3 cm. Misschien is het al met al te weinig om er speciaal een gravelfiets voor te kopen maar als je er toch een hebt dan is het leuk om op die stukken even de beentjes te pijnigen. Het Mallebos met aansluitend park in Spijkenisse is ook leuk om mee te pakken (maar wel voetgangersgebied dus op smalle stukjes even terug naar stapvoets en vriendelijk gedag zeggen om gedoe te voorkomen, dat is mij tot op heden altijd gelukt).
Waar kun je die stukken gravel vinden op Voorne Putten? Is niet heel ver bij mij vandaan..., zeker Rockanje, Zwartewaal en Zuidland niet.
Eerste strook: Als je vanaf de rotonde bij Zwartewaal richting Heenvliet fietst zie je al vrij snel aan je rechterhand een gerestaureerde boerderij, daar kun je rechtsaf slaan en 100 tot 200 verderop meter begint de strook (die je vanaf het fietspad niet kunt zien).

Tweede strook: Als je DOOR Abbenbroek richting Zuidland fietst zie je op een gegeven moment een rijtje nieuwbouwhuizen (hoewel, al weer zo'n 10 jaar oud denk ik). Vlak daarna als je de bebouwde kom uit bent zie je links een klein strookje, je kunt hier de grote weg oversteken, dan fiets je rechtdoor zo de strook op.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :winkie:
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
ijskonijn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1086
Lid geworden op: vr 16 december 2011, 20:51
Mijn mountainbike: Beest van een mountainbike

Richard1974 schreef: zo 23 oktober 2022, 10:04
ijskonijn schreef: vr 14 oktober 2022, 23:30
Waar kun je die stukken gravel vinden op Voorne Putten? Is niet heel ver bij mij vandaan..., zeker Rockanje, Zwartewaal en Zuidland niet.
Eerste strook: Als je vanaf de rotonde bij Zwartewaal richting Heenvliet fietst zie je al vrij snel aan je rechterhand een gerestaureerde boerderij, daar kun je rechtsaf slaan en 100 tot 200 verderop meter begint de strook (die je vanaf het fietspad niet kunt zien).

Tweede strook: Als je DOOR Abbenbroek richting Zuidland fietst zie je op een gegeven moment een rijtje nieuwbouwhuizen (hoewel, al weer zo'n 10 jaar oud denk ik). Vlak daarna als je de bebouwde kom uit bent zie je links een klein strookje, je kunt hier de grote weg oversteken, dan fiets je rechtdoor zo de strook op.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :winkie:
:-q Ga er keer naar toe.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Richard1974 schreef: zo 23 oktober 2022, 10:04
ijskonijn schreef: vr 14 oktober 2022, 23:30
Waar kun je die stukken gravel vinden op Voorne Putten? Is niet heel ver bij mij vandaan..., zeker Rockanje, Zwartewaal en Zuidland niet.
Eerste strook: Als je vanaf de rotonde bij Zwartewaal richting Heenvliet fietst zie je al vrij snel aan je rechterhand een gerestaureerde boerderij, daar kun je rechtsaf slaan en 100 tot 200 verderop meter begint de strook (die je vanaf het fietspad niet kunt zien).

Tweede strook: Als je DOOR Abbenbroek richting Zuidland fietst zie je op een gegeven moment een rijtje nieuwbouwhuizen (hoewel, al weer zo'n 10 jaar oud denk ik). Vlak daarna als je de bebouwde kom uit bent zie je links een klein strookje, je kunt hier de grote weg oversteken, dan fiets je rechtdoor zo de strook op.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is :winkie:
De eerste is zo te zien de Hollemaarsedijk. De tweede de Oude Kadesedijk. Klopt dat?
Richard1974
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 271
Lid geworden op: zo 14 november 2010, 12:03

Uhh ja, het noemen van de dijk-/straatnamen is nog net effe iets duidelijker dan mijn puzzeltocht :D
Hope this is what you wanted.
Hope this is what you had in mind.
Cuz this is what you're getting.
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Net de strook tussen Zuidland en Abbenbroek meegepakt, maakt mijn vaste rondje net wat leuker
20 jaar woon ik hier al maar nooit aan gedacht. In mijn beleving was het een oprit naar de 2 huizen
Dank voor de tip!
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
M.T.B.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: do 7 juli 2016, 09:44

Zijn er nog mensen die weer wat nieuwe aan elkaar geknoopte stukjes hebben gevonden en in een gpx file willen delen?
Muddy Fox, Norco Pinnacle, Verlicchi, Pro-Flex 656 en 856, Giant Coldrock en Stonebreaker, Specialized Rock Hopper, Giant Talon, Canyon Neuron, Nukeproof Digger, Canyon Neuron, winter bike Bulls Copperhead ( dochterlief Schouten).
Plaats reactie