Hi, ik ga binnenkort een paar dagen naar de Diemelsee en wil een rondje op de gravelbike doen. De vorige keer zelf wat op Komoot gesleuteld (was kort maar geslaagd: https://www.komoot.nl/tour/188429355). Daar waar in Nederland veel mensen heel enthousiast paden als "gravel" aan het bestempelen zijn, is het in Duitsland nog wat lastiger bepalen of het te doen is op een gravelbike (of dat je liever met je enduro aan de slag gaat).
Hebben jullie nog wat leuke tips voor die regio? Ik dacht anders etterend lang de Ettelsberg omhoog te gaan pakken
Tanja schreef: ↑ma 13 juli 2020, 15:16
Daar waar in Nederland veel mensen heel enthousiast paden als "gravel" aan het bestempelen zijn, is het in Duitsland nog wat lastiger bepalen of het te doen is op een gravelbike (of dat je liever met je enduro aan de slag gaat).
Heel veel boswegen in Duitsland zijn "Schötterwege" (hmmm Google vindt er weinig over toch is het echt de term) en die zijn met een gravelbike prima te doen, ook die in het Sauerland. Wel rekening houden soms met lengtegroeven vanwege uitspoeling maar de meeste zijn in goede staat.
Vliegende ton schreef: ↑vr 24 juli 2020, 16:11
Zie dat je op Komoot zit. Kijk eens bij Erwin Sikkens zijn routes die is net terug..je zou ‘m ook kunnen zoeken op insta. Succes
ik ken hem (via Komoot en Insta!) altijd prachtige foto's
Vandaag deze route gefietst, respect voor jouw Tanja dat je dit op de gravel bike hebt gedaan. Ik reed op mtb fully en vond het al zwaar genoeg. Gravelen in Duitsland is toch iets anders dan in Nederland. Kon een paar keer de route niet volgen door boswerkzaamheden maar grootste deel wel. Natuurlijk te veel asfalt voor een mtb rit maar dat was het dan ook niet. Waren een paar klimmen bij van 15%
Speedfreak98 schreef: ↑ma 3 augustus 2020, 22:49
Vandaag deze route gefietst, respect voor jouw Tanja dat je dit op de gravel bike hebt gedaan. Ik reed op mtb fully en vond het al zwaar genoeg. Gravelen in Duitsland is toch iets anders dan in Nederland. Kon een paar keer de route niet volgen door boswerkzaamheden maar grootste deel wel. Natuurlijk te veel asfalt voor een mtb rit maar dat was het dan ook niet. Waren een paar klimmen bij van 15%
Wow wat cool! Leuk te horen en ja die klimmen waren soms behoorlijk steil
Speedfreak98 schreef: ↑ma 3 augustus 2020, 22:49