Verkrijgbaarheid Hope RX4| Alternatief gevonden

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik zit er aan te denken om mijn Soma Fog Cutter een flinke upgrade te geven, met o.a. een Shimano GRX groep. Alleen nu passen de remklauwen van Shimano niet op mijn fiets. De Soma heeft namelijk ouderwets IS-mounts.

Nu heeft de Rival groep die ik nu gebruik PM-mounts, maar met adapters is dat makkelijk op te lossen*

Nu kwam ik laatst de RX4 remklauwen van Hope tegen, met PM-mounts en geschikt voor Shimano. Moet werken lijkt mij.

Nu had ik ze op bike-components gezien, alleen de zadelpenklem van Hope die ik daar twee maand terug heb besteld is al vertraagd tot einde van deze maand, en de remklauwen zelf zijn niet te bestellen (heeft volgens mij met de lockdown in de UK temaken).

Toevallig iemand die een webshop weet die ze op voorraad heeft?? Ik ben op zoek naar de zwarte uitvoering.




*Ja, er zijn ook wel PM-FM adapters te vinden, maar die zijn duur, en dan moet ik adapter op adapter monteren en kom ik waarschijnlijk op een remschijf van 180mm uit, en dat is toch wel een beetje overkill voor een gravelbike
Laatst gewijzigd door Freekenstein op za 4 juli 2020, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Dit is ook een oplossing , goedkoper en waarschijnlijk beter verkrijgbaar als Hope

https://youtu.be/D16AnHnx3Zo

https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... 02s-629678
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Freekenstein schreef: vr 3 juli 2020, 22:07 Ik zit er aan te denken om mijn Soma Fog Cutter een flinke upgrade te geven, met o.a. een Shimano GRX groep. Alleen nu passen de remklauwen van Shimano niet op mijn fiets. De Soma heeft namelijk ouderwets IS-mounts.

Nu heeft de Rival groep die ik nu gebruik PM-mounts, maar met adapters is dat makkelijk op te lossen*

Nu kwam ik laatst de RX4 remklauwen van Hope tegen, met PM-mounts en geschikt voor Shimano. Moet werken lijkt mij.

Nu had ik ze op bike-components gezien, alleen de zadelpenklem van Hope die ik daar twee maand terug heb besteld is al vertraagd tot einde van deze maand, en de remklauwen zelf zijn niet te bestellen (heeft volgens mij met de lockdown in de UK temaken).

Toevallig iemand die een webshop weet die ze op voorraad heeft?? Ik ben op zoek naar de zwarte uitvoering.




*Ja, er zijn ook wel PM-FM adapters te vinden, maar die zijn duur, en dan moet ik adapter op adapter monteren en kom ik waarschijnlijk op een remschijf van 180mm uit, en dat is toch wel een beetje overkill voor een gravelbike
Mag ik je mss vragen hoe je bij de combinatie Shimano/ Hope bent gekomen..... :-?
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Afbeelding
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

De Hope RX4 is gemaakt voor minerale olie. Is ook de enige in het Hope assortiment, en speciaal voor de combi met Shimano road grepen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Sterker nog, er bestaan 2 uitvoeringen van de RX4 klauw, voor DOT en mineraal. Je kan dus alle kanten op, Campa is ook mineraal overigens

https://www.hopetech.com/dut/products/b ... t-caliper/
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ik zie het, de SR sram en de SH Shimano :-q en ik zie ook de verwarring :roll: op de verkoop en info sites staan :-{ ik post het later :winkie:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kalfonske schreef: vr 3 juli 2020, 22:27 Dit is ook een oplossing , goedkoper en waarschijnlijk beter verkrijgbaar als Hope



https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... 02s-629678
Dat dus, je kunt elke Shimano caliper eraan knopen.
Misschien kun je nog wel (gebruikt) een paar sjieke XTR's op de kop tikken met IS bevestiging, dan kun je zelfs zonder adapters toe...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Kalfonske schreef: vr 3 juli 2020, 22:27 Dit is ook een oplossing , goedkoper en waarschijnlijk beter verkrijgbaar als Hope

https://youtu.be/D16AnHnx3Zo

https://www.bike-discount.de/en/buy/shi ... 02s-629678
Lang niet zo mooi als 4 pots Hope klauwen....

….maar beschikbaar, en een heeeel stuk goedkoper.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
IPPE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 7 september 2010, 13:19

Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Hope levert weer langzaam uit, maar is nog niet zo snel als dat ik gewend ben. Maar het meeste is weer in stock. Alleen het leveren duurt gemiddeld een week of 2-3. Mijn recente 3 bestellingen waren in ieder geval rond deze tijd.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ik ga het wel eerst eens doen met de M6000 klauwen, prijzen van ongeveer 25 euro tot 40 euro per klauw, tegen ongeveer 100 per klauw. :P
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Plaats reactie