Tubeless - waar op te letten

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
i-mac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: ma 19 maart 2018, 09:47

Klokslag 12u00 kwam UPS langs. Ik kreeg het warm en koud tegelijk als ik zag hoe de doos uit de bestelwagen kwam :roll: De doos stond op zijn kop, en het keren gebeurde niet echt lichtzinnig. Ik vreesde al weer dat ik schade zou zien. Maar gelukkig was dat niet het geval.

De fiets rustig in elkaar gestoken en alles zo goed als mogelijk afgesteld. En uiteraard al een 1ste rit gereden. En dat was genieten :-q Alleen had ik nog geen reserveband bij, dus was het stilletjes hopen dat ik niet lek zou rijden.

Vanavond heb ik dan de banden tubeless gemaakt. Ondanks alle voorzorgen, toch wat zitten sukkelen. Maar de volgende keer zal dat al een stuk beter gaan. Morgen nog eens alles controleren, en normaal gezien een 2 de rit. Ik ga ook nog eens kijken om een mooiere foto te nemen dan onderstaande.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jan the Man schreef: di 28 juli 2020, 14:44
kermit schreef: do 23 juli 2020, 13:44 Wat ik me afvraag, werkt tubeless ook nog goed op wat hogere drukken? Ik rijd vrijwel alleen verharde wegen met mijn Genesis, dus de bandjes staan richting 4 bar. Spuit de latex er niet uit als je dan lek rijdt?
Ik heb een wielset gebouwd voor mijn broer zijn racer met ZTR Apha velgen. Die rijd tubeless op hoge druk, zonder problemen. Bij zo'n hoge druk is het wel belangrijk om echt tubeless banden te gebruiken. Waar je met lage druk vrijwel elke MTB band tubeless op de velg kan houden, drukt hij de niet-tubeless raceband van de velg af (been there, done that :-{ ).

Ciao,
Jan
Maar dicht ie ook echt af als je lek rijdt?
Racefietsbandjes met racefietsdruk en gewone Notubes ging niet goed bij mij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fastcruiser schreef: di 28 juli 2020, 09:11
ThaSingleTrackMastah schreef: di 28 juli 2020, 00:33 In mn woonwerk racefiets jaren rondgereden met normale sealant in mn binnenbanden.
Dit is wel interessant. Kan je dat er gewoon inspuiten of is het specifieke sealant? Ik heb geen TLR velgen (en ben nogal conservatief qua fietstechniek) dus dit zou een goede tussenoplossing zijn.
Gewone sealnt, maar het moet door het ventiel, dus je hebt een biba nodig met een ventiel waar de kern uit kan worden geschroefd. Schwalbe en ook Conti(?) hebben dat.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie