Dirty Kanzelled 30 mei 2020

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

klaast schreef: ma 25 mei 2020, 12:20
bert l. schreef: ma 25 mei 2020, 12:07 Geldt dat niet voor gans het leven? :P Ik kon duizend levens leiden, maar ik koos er éen. Ik kon uit duizend vrouwen kiezen, maar koos er voor éen,...
Als je geen alternatieven kent is er geen sprake van kiezen hè :wink:
Jefro98 schreef: ma 25 mei 2020, 12:10 Op zich een mooie uitdaging maar ik kan nooit op zaterdagen.
I know. Maar was leuk geweest!
100 verschillende wegen kan ik aan, 100 verschillende vrouwen..ik dwaal af. Had voor vandaag andere plannen. Maar morgen ga ik zeker. En dat het perse xxzkm’s moet zijn laat ik aan andere.
Over andere gesproken, die kennen wel andere paden en die neem ik wel eens op in een route. Ik ontdek nog steeds nieuwe paden ondanks dat ik al 45 jaar in dezelfde regio woon. Dus als ik de komende 45 jaar het andere deel ontdek zit ik goed 👍🏻
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10861
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

'Tussen droom en daad zitten wetten in de weg en praktische bezwaren' en dus was ik na 150km thuis voor de rest van de dag.
Om 5 over 6 vanochtend op de fiets.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

We zijn wat later gestart en wat vaker gestopt dan de richtlijnen aangaven , maar dat hebben we gecompenseerd door van de 160km 170 te maken. Heerlijk over de Veluwe gefietst. Verder van huis dan normaal dus allemaal gebieden gezien die nader onderzoek verdienen.

Ik vond het een mooi initiatief. Normaal gesproken kies ik 1 of andere georganiseerde tocht uit als uitdaging. Maar dit werkt ook goed.
Gebruikersavatar
Nico78
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 7 mei 2020, 21:04
Mijn mountainbike: Canyon Grail SLX 8.0 DI2 - Scott Spark RC

Ik heb de kleine tour gedaan en 2 dagen ervoor moeten rijden omdat ik die dag(en) moest werken.
De 320km staat ook op de planning maar daar ga ik een echte graveltocht van maken in plaats van mijn meer mtb/offroad paadjes. Zo blijft de snelheid er wat meer in.
Al bij al viel het goed mee, maar 1 stop nodig gehad om wat koude aquarius in de bidons te doen. Dat zal heel anders zijn op de lange versie vrees ik. Daar zal ik toch ook iets moeten eten vrees ik 😏

https://youtu.be/mmzXjoyiZ-0
Muddygrail
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 21:25
Mijn mountainbike: Grail

Ten eerste voor iedereen respect die hem hebben gereden. :-q Ik kan ook nooit op zaterdag daarom heb ik hem op zondag gereden, ik heb de 100 gedaan dat vond ik ver genoeg. Ik denk dat ik alle gravelstukken in de buurt heb gehad en de rest heb ik offroad gereden. ik heb bij elkaar140 kilometer offroad gereden gewoon uit mijn bolle hoofdje omdat ik eigenlijk pas zaterdag wist dat dit georganiseerd was en het was te laat om nog een mooie route in Komoot te maken. Het leuke van deze rit is dat ik toch weer nieuwe paadjes heb ontdekt terwijl ik in de buurt toch aardig de weg weet in de bossen. Ik heb trouwens nog nooit zoveel los zand in een rit voor mijn kiezen gehad het leek soms of je een anker had uitgegooid ik kwam af en toe niet meer vooruit. Iets meer dan 9 uur in het zadel maar ik vond het een leuke ervaring zeker voor herhaling vatbaar.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

170 gereden in Brabant.
Conclusie: brabants gravel = voor het overgrote deel gewoon los zand. Gemiddelde lag daardoor laag (23kmu). Wel op mooie onbekende plekken geweest en meeste kms onverhard gereden. Route gebouwd door een vriend, met Komoot, streetview, verkenningen. Lekker dagje.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Ik heb ook gesmokkeld. :lol: Geen leuke routes te maken vanuit Dordrecht. En ben om 05.00u samen met een fietsvriendin in de auto gestapt om vanuit Oosterbeek 175 km over de Veluwe/Gelderland te fietsen. Het ging vlotter dan gepland, maar die 100 mile was ook meer dan genoeg. Zij had de route gemaakt en er zat lekker veel gravel in. Verder qua mul zand onderweg viel het erg mee en we hebben nergens hoeven af te stappen. Verder wel nog 2x gestopt voor koffie onderweg. :P Het was een topdagje, mede dankzij het weer en de mooie route.

Nu wordt het dus tijd om zelf ook maar eens een gravelbike te gaan scoren. Het ging trouwens prima op haar Trek Boone CX fiets (inmiddels al 3x op gereden), maar een gravelbike die geschikt is om wat meer bagage mee te kunnen nemen heb ik momenteel wel op het oog. Maar ook voor woon-werk gebruikt zal gaan worden. (Deed ik meestal op mijn fixie, maar de laatste paar maanden pakte ik mijn racefiets, die ik toch wat wil sparen.) Deze rit had natuurlijk ook op mijn mtb gekund, maar dan rijdt het te makkelijk op slechte stukken en minder makkelijk op weer andere stukken. Dat zou niet gezellig zijn voor ons 2en.
Plaats reactie