Platformpedaal

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

userlee schreef: ↑ma 11 mei 2020, 23:22
Rayb81 schreef: ↑ma 11 mei 2020, 23:12 Ik rijd al jaren met flats en heb nooit de moeite genomen om met clipless te rijden.
Daar zou ik op mn racefiets eigenlijk wel aan moeten beginnen :P

En dan wellicht uitbreiden naar de gravelbike en misschien MTB.
Aan de andere kant vind ik het wel erg fijn dat je voeten loszitten van het pedaal, het is echt zo makkelijk.

Enige nadeel is dat het er niet zo mooi uitziet :-q
hartelijk dank voor reactie,

Ja praktisch toch..? althans voor mensen die een beetje hobbien en de fiets voor meerdere doelstellingen heeft nl ik zien me zelf noch niet met Clipless naar werk fietsen en als ik (re)creatief door Amsterdamse Bos fiets 😝 mooi is mss dan ook persoonlijk ik vind het geen nadeel voor wat ik wil doen met de fiets πŸ˜‰
In die situatie gewoon flats doen dan en clipless kan altijd nog. Ik gebruik meerdere fietsen en soms ook voor kleine ritjes rondom Amsterdam (ook Amsterdamse bos) en dan stop je wel eens. Flats is dan ideaal. Bovendien heeft een voetje aan de grond me enkele keren gered op verraderlijke grindpaden waar ik eigenwijs toch snel door een bocht wil.
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Victor1977 schreef: ↑ma 11 mei 2020, 23:30
userlee schreef: ↑ma 11 mei 2020, 23:22

hartelijk dank voor reactie,

Ja praktisch toch..? althans voor mensen die een beetje hobbien en de fiets voor meerdere doelstellingen heeft nl ik zien me zelf noch niet met Clipless naar werk fietsen en als ik (re)creatief door Amsterdamse Bos fiets 😝 mooi is mss dan ook persoonlijk ik vind het geen nadeel voor wat ik wil doen met de fiets πŸ˜‰
In die situatie gewoon flats doen dan en clipless kan altijd nog. Ik gebruik meerdere fietsen en soms ook voor kleine ritjes rondom Amsterdam (ook Amsterdamse bos) en dan stop je wel eens. Flats is dan ideaal. Bovendien heeft een voetje aan de grond me enkele keren gered op verraderlijke grindpaden waar ik eigenwijs toch snel door een bocht wil.
Dank voor reactie,

ik houd het bij flats pedalen mss in toekomst als ik amateur of fanatieker rij dan overstappen naar Clipless.
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Het is natuurlijk ook wel relevant hoe je rijdt:

https://www.instagram.com/p/BugGhAEgCa_ ... dkt0w1b289

Doe mij maar flats, zelfs al zou ik zo'n soort fiets kopen ;)

Hope F20 is m.i. zeker niet het prettigste pedaal om mee te rijden qua grip.

Persoonlijk vind ik de CB Stamp 7 het prettigst, gevolgd door (extreme grip met fiveten) Nukeproof Horizon Pro en Nukeproof Neutron Evo.
Beiden Nukeproof zijn eigenlijk te groot voor bochtenwerk, maar die CB is al een stuk aangenamer daarvoor,
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

Mark-V schreef: ↑ma 11 mei 2020, 23:40 Het is natuurlijk ook wel relevant hoe je rijdt:

https://www.instagram.com/p/BugGhAEgCa_ ... dkt0w1b289

Doe mij maar flats, zelfs al zou ik zo'n soort fiets kopen ;)

Hope F20 is m.i. zeker niet het prettigste pedaal om mee te rijden qua grip.

Persoonlijk vind ik de CB Stamp 7 het prettigst, gevolgd door (extreme grip met fiveten) Nukeproof Horizon Pro en Nukeproof Neutron Evo.
Beiden Nukeproof zijn eigenlijk te groot voor bochtenwerk, maar die CB is al een stuk aangenamer daarvoor,
Thanks πŸ˜‰

The Hope F20 en the Nukeproof Horizon Sam zijn momenteel ook enige flats waar ik ben gaan kijken via deze topic probeer ik echter achter te komen of mtb flats op een race/gravel kan en yup πŸ‘πŸ»
dacht nl dat op race ander soort pedalen dan mtb
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ik rijd zowel MTB als gravel op flats. Het geeft mij een stukje vertrouwen waardoor ik harder door bochten durf te gaan. Daarbij lopen de schoenen een stuk beter over straat. Nadeel is wel dat als het glad is en je moet op een klimmetje onverhoopt afstappen dat je geen grip hebt.

Ik heb na een jaar flat pedals nog eens een keertje met SPD gereden. Die lagen nog op zolder en had de schoenen ook nog staan. Ik voelde me daar niet prettig bij, ongemakkelijk zelfs. Weinig gevoel van vrijheid.

Met de juiste techniek kun je met flatpedals toch nog aardig slepen met je pedaal, dus nog redelijjk efficient fietsen op de langere stukken. Je hebt ook echt geen SPD of iets dergelijks nodig om hard te kunnen rijden. Je moet gewoon stoempen :D
Omdraaien kan altijd nog!
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

dacht nl dat op race ander soort pedalen dan mtb
Dat klopt. SPD of SPD-SL ( als we even bij shimano blijven )
Omdraaien kan altijd nog!
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

JMA1992 schreef: ↑ma 22 juni 2020, 09:09 Ik rijd zowel MTB als gravel op flats. Het geeft mij een stukje vertrouwen waardoor ik harder door bochten durf te gaan. Daarbij lopen de schoenen een stuk beter over straat. Nadeel is wel dat als het glad is en je moet op een klimmetje onverhoopt afstappen dat je geen grip hebt.

Ik heb na een jaar flat pedals nog eens een keertje met SPD gereden. Die lagen nog op zolder en had de schoenen ook nog staan. Ik voelde me daar niet prettig bij, ongemakkelijk zelfs. Weinig gevoel van vrijheid.

Met de juiste techniek kun je met flatpedals toch nog aardig slepen met je pedaal, dus nog redelijjk efficient fietsen op de langere stukken. Je hebt ook echt geen SPD of iets dergelijks nodig om hard te kunnen rijden. Je moet gewoon stoempen :D
πŸ‘πŸ» Verlopig houd en rij ik nog op/met flats
The nukeproof horizon op mn gravel en niks mis mee πŸ€™πŸΌ
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

JMA1992 schreef: ↑ma 22 juni 2020, 09:10
dacht nl dat op race ander soort pedalen dan mtb
Dat klopt. SPD of SPD-SL ( als we even bij shimano blijven )
Verlopig doen ik noch met the flats, maar alternatief voor clipless zal voor mij zijn:

β€œMagped” https://www.magped.com/?lang=en


https://www.magped.com/shop/magped-enduro/?lang=en
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

userlee schreef: ↑ma 22 juni 2020, 09:43
JMA1992 schreef: ↑ma 22 juni 2020, 09:10

Dat klopt. SPD of SPD-SL ( als we even bij shimano blijven )
Verlopig doen ik noch met the flats, maar alternatief voor clipless zal voor mij zijn:

β€œMagped” https://www.magped.com/?lang=en


https://www.magped.com/shop/magped-enduro/?lang=en
Dat is ook een mooi stukje techniek! Ik heb raceface aeffect flats van 109,- op mijn mtb en DMR vault kunststof van 29,00 op mijn gravel en merk eigenlijk geen verschil. De trapper van de mtb draait wat soepeler rond als je er een tik tegenaan geeft maar verder merk ik er echt niets van. Allebei erg goede grip, al heb ik de kunststoffen nog niet met nat weer gebruikt..
Omdraaien kan altijd nog!
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

JMA1992 schreef: ↑ma 22 juni 2020, 10:04
userlee schreef: ↑ma 22 juni 2020, 09:43

Verlopig doen ik noch met the flats, maar alternatief voor clipless zal voor mij zijn:

β€œMagped” https://www.magped.com/?lang=en


https://www.magped.com/shop/magped-enduro/?lang=en
Dat is ook een mooi stukje techniek! Ik heb raceface aeffect flats van 109,- op mijn mtb en DMR vault kunststof van 29,00 op mijn gravel en merk eigenlijk geen verschil. De trapper van de mtb draait wat soepeler rond als je er een tik tegenaan geeft maar verder merk ik er echt niets van. Allebei erg goede grip, al heb ik de kunststoffen nog niet met nat weer gebruikt..
Uiteindelijk gaat het ook daar om : β€œgrip”
Als men scheenbeen maat heel houd haha ☝🏼

Ps: mag ik vragen fiets men pro of creatief?
nl ik doen en probeer alles simple en betaalbaar te houden :o omdat ik lange tijd geen Km heb gemaakt en meer creatief fietsen for fun ipv echte werk trainen en pro rijden
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

userlee schreef: ↑ma 22 juni 2020, 11:15
JMA1992 schreef: ↑ma 22 juni 2020, 10:04

Dat is ook een mooi stukje techniek! Ik heb raceface aeffect flats van 109,- op mijn mtb en DMR vault kunststof van 29,00 op mijn gravel en merk eigenlijk geen verschil. De trapper van de mtb draait wat soepeler rond als je er een tik tegenaan geeft maar verder merk ik er echt niets van. Allebei erg goede grip, al heb ik de kunststoffen nog niet met nat weer gebruikt..
Uiteindelijk gaat het ook daar om : β€œgrip”
Als men scheenbeen maat heel houd haha ☝🏼

Ps: mag ik vragen fiets men pro of creatief?
nl ik doen en probeer alles simple en betaalbaar te houden :o omdat ik lange tijd geen Km heb gemaakt en meer creatief fietsen for fun ipv echte werk trainen en pro rijden
Ik denk dat een kunststof pinnetje iets minder pijnlijk is maar nog steeds pijnlijk, haha.

Ik fiets recreatief. Wel fanatiek en knal graag over segmenten. Mijn gemiddelde is voor mij meer een middel om te kijken hoe goed iets is gegaan dan een doel om te behalen.
Omdraaien kan altijd nog!
userlee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 4 mei 2020, 02:01

JMA1992 schreef: ↑ma 22 juni 2020, 13:00
userlee schreef: ↑ma 22 juni 2020, 11:15

Uiteindelijk gaat het ook daar om : β€œgrip”
Als men scheenbeen maat heel houd haha ☝🏼

Ps: mag ik vragen fiets men pro of creatief?
nl ik doen en probeer alles simple en betaalbaar te houden :o omdat ik lange tijd geen Km heb gemaakt en meer creatief fietsen for fun ipv echte werk trainen en pro rijden
Ik denk dat een kunststof pinnetje iets minder pijnlijk is maar nog steeds pijnlijk, haha.

Ik fiets recreatief. Wel fanatiek en knal graag over segmenten. Mijn gemiddelde is voor mij meer een middel om te kijken hoe goed iets is gegaan dan een doel om te behalen.
:-q same here lekker recreatief biken en genieten van uitzichten tot rust komen...
gelukkig hier omgeving Amsterdam noch wat leuke en mooie fiets routes
Have a wheelie good day :lol:
Sporty Ride Greetings :-q
mojo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 8 februari 2019, 19:21

na heel lange tijd afwezig te zijn zowel op de fiets als op het forum door gezondheids en andere perikelen ben ik weer terug.
ik heb zonet mijn eerste gravelbike aangekocht en ben in twijfel welke pedalen.
ik wil de fiets gaan gebruiken zeg maar 60weg 40offroad.
mijn voorkeur gaat naar spd,maar ik vraag me af of spd ook nadelen heeft bij lange ritten enkel over asfalt.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

mojo schreef: ↑ma 29 juni 2020, 13:46 na heel lange tijd afwezig te zijn zowel op de fiets als op het forum door gezondheids en andere perikelen ben ik weer terug.
ik heb zonet mijn eerste gravelbike aangekocht en ben in twijfel welke pedalen.
ik wil de fiets gaan gebruiken zeg maar 60weg 40offroad.
mijn voorkeur gaat naar spd,maar ik vraag me af of spd ook nadelen heeft bij lange ritten enkel over asfalt.
Nee hoor. Vast is vast. Maakt in principe niet uit op welke ondergrond. Op de weg rijden ze eigenlijk ook alleen maar met klikpedalen.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5843
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ook ik zit/zat met het zelfde idee, maar zoals ik eerder melde in een ander topic hierover :-D ik hou het toch bij flats ook al zou het bij mij zelfs 50/50 weg en gravel worden :roll: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie