Gravel inspiratie foto's.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 887
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

George schreef: di 1 juni 2021, 10:00 Praatje bij het plaatje:

Afbeelding

Dit is na drie dagen gravel en offroad in het qua weer wat minder goede Pinkster weekend :lol:
Ziet er goed uit bij jou en een mooi eindpunt van de rit! Was het nog lang in de trein zitten naar huis?

Ik heb het net uitgerekend en neem om en nabij de 11 kilo extra mee. Ik moet de lijst nog verder uitschrijven en kan deze dan eens delen als hij compleet is. Misschien zijn er nog goedkope gewichtbesparingen te maken! :-q
McMiGHtY
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 15 maart 2019, 17:06

Afbeelding


Afgelopen zaterdag, bji Petten in de buurt. De dag begon frisjes, maar door het tempo hoog te houden al snel warm genoeg.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Gisteren een rondje grvel en paden gedaan op een Van Nicholas Rowtag Titanium gravelbike .
Met dank aan Anjo Jager Fietsen in Assen voor de bruikleen van de bike.

Bij het drassige veen begon de mist al op te komen
Afbeelding
Maar het gravelpad over de hei was goed droog
Afbeelding
Drenthe heeft mooie stille wegen en paden om te rijden
Afbeelding

Die Rowtag is een heel fijn fietsje, comfortabel genoeg maar heeft een straffe aanzet naar believen. Kijk naar beneden langs de zitbuis en die achterbrug is gebouwd als een MTB. Heeft een schitterend gevormde kloeke chainstay Yoke met ruimte voor 2.1 banden (op 650b denk ik). En voor de rest is het voor mij een typische graveler met een racebocht. Hier met GRX 2x10 en op 42mm G-Ones en dat bolde prima. Ik zou een persoonlijk een breder stuur willen voor leverage, maar verder een puike uitvoering van het concept.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Eigenlijk te weinig pic's, maar soort van "highlights" op mijn SuperX waarmee ik vandaag de 20K heb aangetikt.
UHR, GnR en Veluwe goed voor de meeste km's.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Fred (mtb-sport) op vr 10 december 2021, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

@Fred: je afbeelding komt niet door....

Voor wie zich afvraagt of gravelen in de winter ook leuk is: zeker!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

klaast schreef: vr 10 december 2021, 13:00 @Fred: je afbeelding komt niet door....
Voor wie zich afvraagt of gravelen in de winter ook leuk is: zeker!
Plaatje gefixed. Enne, idd gravelen is gewoon 12 maanden per jaar leuk.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Gravelen in de winter kan idd leuk zijn. Maar of je kunt spreken van "gravel" vraag ik mij af. Modder of sneeuw noem ik niet echt gravel. Achteraf was het met de mtb stukken makkelijker om te fietsen in winterse omstandigheden. Toch hebben we wel lol gehad in de Ardennen, 1,5 week geleden. :) Van een binnenband steken krijg je alleen wel erg koude handen. Gelukkig rijd ik zelf wel tubeless. Maar goed, ik was toch degene die de biba maar ging vervangen. :lol: Gelukkig was het snel gepiept. Het werd ook al donker en dan zou er weer gejaagd worden ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooie foto's en een :-q voor het bikkelgehalte!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het was weer lekker op de Veluwe vandaag.

Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

maverick76 schreef: zo 23 januari 2022, 18:27 Het was weer lekker op de Veluwe vandaag.

Afbeelding
Die klim herken ik, super mooi daar :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Vandaag weer een episch mooie rit van Twello naar de Sallandse Heuvelrug en weer terug.

Eindelijk weer mooi weer!

Afbeelding
Afbeelding
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Erg mooie foto's en gebieden daar :-q Inspiratie met hoofdletter I
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Een paar plaatjes van vandaag: Gestart in Harderwijk en 5 uurtjes zwerver over de Veluwe. Enne, wat een rust en ruimte !!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Mooi rondje! Het slangen bord is bij Stroe fietspad naar Kootwijk en natuurlijk Radio Kootwijk, de rest van de foto's komen bekend voor maar niet zeker. Het watertje, is dat langs de mtb route Ermelo?

Dikke 120 km doe ik je niet na. :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Jannijm
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 09:22
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei CR 2021

Vandaag een gravelrondje richting Terlet gemaakt vanaf Wageningen. Op een paar asfaltstukken en een slecht stuk bij Papendal na een mooie route met heerlijk weer!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Kona Hei Hei CR / Giant Revolt 0
Plaats reactie