Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Haje74
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 08:46
Mijn mountainbike: 2012 Giant Grevel 2

Evanix schreef: zo 1 augustus 2021, 09:29 Mooie fiets.

Wat was je kwijt voor het poedercoaten ?
Ik heb geen idee of ik te veel heb betaald (àls dat zo is dan gaat dat vast over niet meer dan een paar tientjes toch?) maar ik ben zeker blij met het resultaat.
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

Even voorstellen: Ik ben Jan Willem en rijd op een stalen gravelbike van Wind Cycleworks uit Goes, Zeeland.
De buizen zijn zelf uitgekozen, is een mix van Columbus Life en Zona. Diameter niet groter dan nodig voor mijn gewicht en rijstijl.
Vervolgens het gehele bouwproces van dichtbij meegemaakt in de werkplaats in Zeeland.
Frame is afgemonteerd met Sram Force axs. 38/11-50 verzet. 700x40 Conti Terra Speed of 650bx48 met Teravail Cannonball.

Deze fiets is echt mijn werkpaard. Korte rondjes over asfalt, gravelritten, bikepacking-weekendjes, maar ook fietsvakanties van 2 of 3 weken.
Ondertussen staat er een hardtail 29'er in de planning.

Afbeelding
(hier op de foto nog met Rival 1x11)
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wind maakt echt mooie fietsen, pareltje :-q
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

Zeker! Frames worden gemaakt om op te rijden. Alles is handwerk. Het zagen en vijlen van de miters, de naden worden netjes weggewerkt. Echt mooi om te zien.
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Heel mooi! Is dus elektronisch schakelen (vanwege de 11-50 achter)? Hoe bevalt dat?
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

Goed. Beter dat ik had verwacht....
De 11-50 12 speed had ik al met een Ratio Tech mullet kit. (Maar dat wist jij waarschijnlijk al)
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

jwkeij schreef: di 3 augustus 2021, 15:00 Zeker! Frames worden gemaakt om op te rijden. Alles is handwerk. Het zagen en vijlen van de miters, de naden worden netjes weggewerkt. Echt mooi om te zien.
Voor een handgebouwd frame is het best een understated fiets, met de spatborden en stalen vork blijft hij onder de radar (behalve voor de kenners zeg maar).
Begrijpelijk als "werkpaard" zijnde overigens, maar ergens ook wel weer een beetje jammer...

Weet je toevallig wat het losse frame ongeveer weegt?
En is de vork ook bij Wind gemaakt of is dat gewoon een standaard gekochte vork?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

Frame weegt zo’n 2,5 kg. Ook de vork is handgebouwd van Wind. Die komt met alle montagepunten en boutjes op zo’n 800 gram.

Hij ziét er niet flash uit, maar hij ís het wel! Want wát een verschil met een volbloed (ik vloek even) racefiets. Lekker comfortabel.
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
Gebruikersavatar
Evanix
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 12 augustus 2009, 18:21

Haje74 schreef: zo 1 augustus 2021, 19:51
Evanix schreef: zo 1 augustus 2021, 09:29 Mooie fiets.

Wat was je kwijt voor het poedercoaten ?
Ik heb geen idee of ik te veel heb betaald (àls dat zo is dan gaat dat vast over niet meer dan een paar tientjes toch?) maar ik ben zeker blij met het resultaat.

Nette prijs. Tevreden met het resultaat is het belangrijkste :-q
Gebruikersavatar
Evanix
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 12 augustus 2009, 18:21

jwkeij schreef: di 3 augustus 2021, 14:26 Even voorstellen: Ik ben Jan Willem en rijd op een stalen gravelbike van Wind Cycleworks uit Goes, Zeeland.
De buizen zijn zelf uitgekozen, is een mix van Columbus Life en Zona. Diameter niet groter dan nodig voor mijn gewicht en rijstijl.
Vervolgens het gehele bouwproces van dichtbij meegemaakt in de werkplaats in Zeeland.
Frame is afgemonteerd met Sram Force axs. 38/11-50 verzet. 700x40 Conti Terra Speed of 650bx48 met Teravail Cannonball.

Deze fiets is echt mijn werkpaard. Korte rondjes over asfalt, gravelritten, bikepacking-weekendjes, maar ook fietsvakanties van 2 of 3 weken.
Ondertussen staat er een hardtail 29'er in de planning.

Afbeelding
(hier op de foto nog met Rival 1x11)
Hoe bevallen de Terra Speed’s ?
Twijfel nog tussen aanschaf Terra Speed en Continental Race King CX performance.
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

Die Terra Speeds 40mm rijden heerlijk! Lekker snel op asfalt, onverhard heb je prima grip om lekker door te rijden.

Ik heb nogal een banden-tic. En wissel váák van banden. Mijn favorieten: Terra Speed 700x40 en de Teravail Cannonball 650x48.
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 353
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

jwkeij schreef: do 5 augustus 2021, 17:13 Frame weegt zo’n 2,5 kg. Ook de vork is handgebouwd van Wind. Die komt met alle montagepunten en boutjes op zo’n 800 gram.

Hij ziét er niet flash uit, maar hij ís het wel! Want wát een verschil met een volbloed (ik vloek even) racefiets. Lekker comfortabel.
Waarom niet voor een carbon voorvork gekozen (prijs van carbon incl. montagepunten kan een rol spelen ;))

En waarom de afwijkende kleur (staat wel goed trouwens maar dat kan een goede gok geweest zijn ;)))
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
Supermatt
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:27

Fastcruiser schreef: za 7 augustus 2021, 19:16 Waarom niet voor een carbon voorvork gekozen (prijs van carbon incl. montagepunten kan een rol spelen ;))

En waarom de afwijkende kleur (staat wel goed trouwens maar dat kan een goede gok geweest zijn ;)))
Nu kan ik niet voor JW spreken natuurlijk. Maar de keuze voor een bijpassende stalen vork snap ik wel.
Je kan er meer aan hangen dan aan een carbon vork, tassen, cargo mounts en ook zwaarder.
Maar het belangrijkste argument is toch wel dat bij een custom frame toch een custom vork hoort? Een generieke carbon vork is dan toch wel een beetje 'makkelijk'.
Johanson
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: ma 7 september 2020, 21:09

hoodoo schreef: ma 12 juli 2021, 13:18 Iemand nog interesse in mijn oude Van Rysel carbon gravelracer ???????, maatje L
Tell me more

(Modbreak: via pb verder dan heren ;-))
Gebruikersavatar
jwkeij
All rounder
All rounder
Berichten: 56
Lid geworden op: ma 2 augustus 2021, 22:45

supermatt slaat de spijker op z'n kop. Bij een custom frame hoort een custom vork.
Field Cycles heeft een soortgelijk kleuren schema als ready-made, geloof ik. matchende vork/stem combi.
Dit schema was absoluut geen wilde gok trouwens.
WiND 56 - 2020 - Handgebouwde stalen gravelbike
Apex Ronin - 2020 - Carbon custom Hardtail
Plaats reactie