Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

ik mag mij ook gaan melden in dit topic. Sinds gisteren bezitter van een specialized diverge uit 2017 (volgens mij wel 2016 model/kleur). Ik zat te twijfelen tussen een nieuwe fiets, die wat minder afgemonteerd zou zijn, of een 2e hands, beter afgemonteerd. Uiteindelijk voor de 2e optie gekozen (volledig ultegra incl hydr. disc)
Straks een kort kennismakingsrondje en zal tzt wat foto's posten. Heb er nu al zin in.
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

Afbeelding

Mijn Gorilla Monsoon, topfiets. Helaas geen topfoto :lol:

Op zoek naar zo'n fiets? De keuze is reuze:
https://bikepacking.com/index/650b-gravel-bikes/
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Naast mijn emtb toch nog maar weer een fiets op beenkracht aangeschaft. Het is de BMC Urs geworden. Een leuk fietsje voor het rondje om de kerk. Merkte dat ik met de emtb te weinig uitdaging had in mijn eigen omgeving.
Daarom de gravel voor om het huis en de emtb voor het zuiden en het buitenland.
Afbeelding
Afbeelding
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

Nice! :-q
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Stealthy looks, heel bijzonder :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Qprs schreef: di 8 september 2020, 01:43 Afbeelding

Mijn Gorilla Monsoon, topfiets. Helaas geen topfoto :lol:

Op zoek naar zo'n fiets? De keuze is reuze:
https://bikepacking.com/index/650b-gravel-bikes/
Sweet ride, mister!! :-q
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Erg mooie fiets die BMC :-q

Inderdaad een goede combi met E-mtb voor buitenland lijkt me.
IPPE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 7 september 2010, 13:19

Nieuwe wielset op de kop getikt :tong .

Novatec R3 Stealth carbon.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Afbeelding

Sinds enkele maanden is dit mijn nieuwe gravelbike. Heerlijk met die 45 mm bandjes :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
kistigun
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: do 17 april 2014, 12:28
Mijn mountainbike: Stevens Sentiero '18

Begin dit jaar een Canyon Grail CF SL 8.0 tweedehands gekocht in de maat XS, helaas was het net een maat te klein dus heb de fiets weer weg gedaan
Afbeelding

Echter bleef het wel jeuken dus sinds vorige week wederom eigenaar geworden van een Grail, dit maal het 2021 model in een ander kleurtje en wel met de juiste maat :D
Afbeelding
Steven Sentiero 2018 - Stevens Stelvio 2018 - Canyon Grail CF SL 8 2021
Refie1
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 09:14

speedrider schreef: zo 27 september 2020, 20:51 Afbeelding

Sinds enkele maanden is dit mijn nieuwe gravelbike. Heerlijk met die 45 mm bandjes :-q
Mooi hoor & veel plezier er mee!
Canyon CF SLX, SW Epic alu, Canyon endurace CF SLX, SW Roubaix, Ridley supercross
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Sinds afgelopen woensdag overstapt op 700C wielen (velgen had ik al). Hope RS4 naven en ook met Hope floatings CL's.
Afbeelding

Ben er nog niet over uit of het verbetering is. 650B reed eigenlijk best fijn en comfortabel en het zag er iets stoerder uit. :roll: Vittoria Terrano Dries lijken ook wel iets lichter te lopen dan Teravail Cannonballs.
Afbeelding
IPPE
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: di 7 september 2010, 13:19

Beusdael?
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Afbeelding

Mijn Surly Cross Check, mt 62. Lazy cross sinds '99, toen we bij het woord 'gravel' enkel nog aan tennis dachten. Moderne klassieker, volgens mij de 2e (?) fiets die Surly ooit uitbracht.
Zeer fijne fiets, heel erg blij mee! Ik maak er meer kilometers mee dan de racert of mtb. De eerste paar ritjes met 25mm race bandjes al voelbaar veel comfortabeler dan m'n hardcore racefiets, met 35mm zweeft 'ie! Ook grappig om te merken hoe goed 9-speed spulletjes nog schakelen, en veel stiller lopen dan de R8000 groep.
En zelfs op deze kleur, die ik aanvankelijk vooral had gekocht omdat 'ie het verst was afgeprijsd ben ik stiekem best gesteld geraakt.
Excelleert nergens, maar is inmiddels al wel gebruikt gebruikt voor gravelen in NL (Gooi, UHR, Geldersche Vallei, Veluwe, Salland, Limburg), gravelen in de Eifel, gravelen in Toscane. Vakanties met lichte Tubus/Ortlieb bepakking. Wegritten in de bergen en (groeps)wegritten in NL. Zeker geen straf om mee op de weg te rijden, en daalt als een speer. Heeft inmiddels 11 top-10's waarvan 1 KOM op z'n naam staan :wink:

Specs:
Bonte mix van 105/Ultegra/Dura-Ace/XT 9-speed spul uit de oude doos. 12 euro voor een nieuwe ketting en 17 voor een nieuwe cassette! :lol:
Verzet momenteel 46-38 voor en 11-34 achter, thuis zit er meestal een 12-25 op.
King headset, King Cages, Ritchey WCS zadelpen, Bontrager Montrose Elite zadeltje, Cube huismerk stuur en pen.
TRP CX 8.4 remmetjes.
Shimano 105 / Mavic CXP Pro wieltjes. Erg smalle velgen helaas, daar komt nog wel eens wat anders op.
Schwalbe G-One Allround 35mm. Breder gaat niet mooi meer vallen op smalle velgjes vind ik. Misschien komt er nog wel eens iets met tan walls op.
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mooie klassieker! 9sp werkt idd prima, ik rijd er ook bewust mee, enkel dan wat modernere Shimano mix.
Plaats reactie