Gravel Spectopic: Show your gravel

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Eric_B
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 27 augustus 2021, 14:51

Deze nu anderhalve maand in mijn bezit. Cube Nuroad EX.
Met Shimano GRX 1x11. Helemaal origineel nog. Wil nog wel een keer een extra wielset voor op de weg en eventueel bredere banden voor gravel. Zitten standaard Schwalbe G-One Allround, 40-622 op.

Fiets bevalt tot nu toe erg goed. Ik had hiervoor alleen een mountainbike.

Afbeelding
Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Afbeelding

Marin Headlands 1 2021/2022 gravelbike

Net binnen en eerste paar afstel ritjes gemaakt.

Fullcarbon frameset , 1x specific ( geen voorderrie mogelijk), ruimte voor 700x45 of 650x50 banden, BSA bb ( :D ) , goed bereikbare interne kabelgeleiding ( gewone voorbouw en headset), 27.2 zadelpen (met interne dropper geleiding voorbereid) , erg veel montage mogelijkheden en op mountainbikes georienteerde zg "beyond road" geometrie van Marin met erg korte stuurpen en wat bredere dropbar.
https://www.marinbikes.com/ww/bikes/2022-headlands-1

Ik zit met 182 bovenin de range van maat 56, die standaard wordt geleverd met 60mm voorbouw ! Leek erg kort, maar na wat proefritjes met diverse pennen lijkt 70mm uiteindelijk precies goed. Ik zit daardoor 4cm korter als op de racer en ongeveer 1cm hoger. Het stuur is 4cm breder. Heerlijk speels fietsje !
NB: hij kan zeker ook met langere stuurpen en diepere zit en blijft dan verrassend lekker sturen , maar daar heb ik mijn racefiets voor.

Verder afgebouwd met GRX 1x11 , 40t voor en 11-42 achter. Schwalbe G-one 700x40 zitten nu op Vision wielset die ik nog had. Originele wielset is iets zwaarder, maar 21mm inwendig en 32spaaks (hufterproof). Daarop komt een set G-one bite in 700x45 voor het grovere werk.
Geen superlichtgewicht met 9.7 kg rijklaar ex pedalen, maar dat is met biba's en 1900gr zware wielset.

Edit: toch mijn stuurpen nog omgedraaid. Ik zat toch wat te hoog op de foto's. Nu 4cm zadel-stuur drop en 3cm korter als mijn racefiets.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MonkeyRider op za 28 augustus 2021, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Ziet er uit als een lekker compact en daardoor wendbaar frame. Nice!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

klaast schreef: za 28 augustus 2021, 22:31 Ziet er uit als een lekker compact en daardoor wendbaar frame. Nice!
Thanks, Is het ook!
Ondanks dat de frame maten bijna gelijk zijn aan mijn 58 Domane, stuurt het totaal anders en stuur je hem zo elk slingerpaadje door.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Leuke fiets, mijn eerste "serieuze" mountainbike was ook een Marin (Pine Mountain '97).
Dan blijft zo'n merk altijd iets waar je even naar omkijkt :)

Heeft deze Marin een andere fiets opgevolgd of komt hij er gewoon bij?
Enne, met al die bevestigingsmogelijkheden moet er iets te verzinnen zijn op die hutkoffer onder het zadel... ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

kermit schreef: ma 30 augustus 2021, 08:17 Leuke fiets, mijn eerste "serieuze" mountainbike was ook een Marin (Pine Mountain '97).
Dan blijft zo'n merk altijd iets waar je even naar omkijkt :)

Heeft deze Marin een andere fiets opgevolgd of komt hij er gewoon bij?
Enne, met al die bevestigingsmogelijkheden moet er iets te verzinnen zijn op die hutkoffer onder het zadel... ;-)
Marin Redwoods en Riftzone waren mijn eerste serieuze fietsen in jaren 90, dus beetje nostagie speelt zeker mee :winkie:
Fietsen doet ie zeker; beetje wezen spelen in de buurt op wat bospaadjes en singletracks en het is een heel lekker fietsje.

Afbeelding

Ik heb na verkoop van de titanium Pickenflick een alu Trek Domane AL3 gekocht en gebruikt als gravelbike met 40mm Schwalbe G-one. Beviel op zich goed, maar die is intussen overgenomen door een alerte forummer :-D
Het lijkt erop dat deze Marin wel een een waardige opvolger van de Pickenflick is, hij zit en stuurt in ieder geval lekkerder ( maar dat is natuurlijk smaak)
Er is een setje betere wielen onderweg voor wat steviger "gravel" ( Ere Research Tenaci G20 ) en een set 45mm banden (Schwalbe G-one bite in 45mm)
Er wordt nog nagedacht over een frametasje dat mbv de boutjes kan worden gebruikt....maar tot die tijd blijft de zadelkoffer nog ff hangen :-D
Gebruikersavatar
Puffdaddy
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 15 december 2008, 21:24
Mijn mountainbike: Cube Reaction K18

Zie dit topic, even door scrollen :wink:

viewtopic.php?f=43&t=149315&start=15
"Bikers are not alone"
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

Nou ja niet echt gravel... maar het is een leuke fiets toch ?

Afbeelding

Topic hier te vinden:
viewtopic.php?f=14&t=152040
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mijn gravelbike is bijna af, de stuurpen en zadelpen vervangen voor een betere fit,
Hooguit komt er nog een groter voorblad op, het is toch vooral mijn weg-fiets
En vanavond eindelijk ook een paar plaatjes geschoten.

Enjoy!!

Prachtge nazomeravond voor een Drents rondje
Afbeelding
de heide staat in bloei
Afbeelding
En ook het klassieke zij-aanzicht, in heel ander licht nog.
Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Veel plezier ermee,
ik vond het ook een fijne fiets maar toch echt te klein voor mij. (ondertussen heb ik een maatje grotere Grizl dus ook weer tussen de wielen)
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Scherpenisse7810
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 5 augustus 2021, 20:24

Afbeelding

Afbeelding

Hier mijn nieuwe gravelbike, een idworx grandone die ook als vakantiefiets gebruikt kan worden. De eerste foto is met orginele g-one banden..
De tweede is met de vredestein spotted cat 55mm, opzet voor zandpaden kroondomein 😎
Gebruikersavatar
Fastcruiser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: do 13 december 2012, 09:46

Fraai! Wat weegt deze nu met de verlichting (+ SON-naaf neem ik aan) + standaard + brede banden die laatste staan hem imho nog net wat beter) trouwens?
...maar zo snel ben ik helemaal niet (meer).
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Die dikker rubbers staan hem erg goed!
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Vandaag mijn eerste gravelbike opgehaald. Ik was al een tijdje aan het kijken op marktplaats e.d. Het is niks bijzonders qua afmontage maar ik vind hem wel mooi. Een Marin Gestalt

Afbeelding

Doel is vooral om wat makkelijker aan de conditie te werken aangezien de MTB routes hier niet om de hoek liggen. Als blijkt dat ik het leuk vind gaan we misschien wel eens wat upgraden!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Zeker een mooi fietsje :-q ...en leuk, weer een Marin erbij :bier:
Plaats reactie