Gravelbanden

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

hanjovdberg schreef: wo 31 maart 2021, 08:27 Nee sorry ik heb de fiets (Specialized Diverge) pas 3 weken.

Dus over slijtage kan ik nog niets zeggen. Maar op diverse sites zoals Racefietsblog en Wielerpraat staan hele positieve reviews. Toevallig gisteren rondje over voornamelijk de weg gereden maar met max 3 bar voel ik weinig verschil met mijn racefiets.

Heb een diverge sinds aug-2020. Heb die bandjes er na een maand afgegooid. Op de weg inderdaad prima. Echter hier op de losse mulle zand van de Veluwe schiet je alle kanten op. Was meer bezig met hoe kom ik de volgende bocht goed door dan met genieten van de rit. Dat was eind september, ook met het oog op de herfst met nattigheid vond ik ze te weinig grip geven. het is voor mij een echte zomer band en band met echt gravel of hardpack waar ze het goed doen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Tja ik heb nog 2 MTB’s in de schuur staan dus als de omstandigheden daarom vragen pak ik die wel. Tot nu toe hebben ze mij verbaasd. Diverse stukken en hele mtb routes rond Ede, Oosterbeek, Lunteren en stukje Amerongen gereden.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Ja hier ook nog een mtb en een racert. De mtb gebruik ik vooral voor de single tracks en de leuke drops/jumps op de routes. Daar vind ik een gravelaar toch minder geschikt voor cq niet comfortabel genoeg. Heb afgelopen winter de gravelaar vooral ook gepakt als het vrij nat was en juist die single tracks voor de mtb niet echt lekker begaanbaar waren of waar je mtb dan zoveel op te lijden heeft. En dan hebben die pathfinders te weinig grip als je gewoon door wilt trappen en niet teveel bezig wilt zijn met gaat het lukken of niet is mijn beeld. Momenteel is elke fiets geschikt, dus afgelopen maandag rondje gravel gedaan, gisteren racert en vandaag mtb :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Met modder en zulke slechte omstandigheden rijd ik niet of op de weg. Dus heb ik die betere banden niet eens nodig.

Elke dag een andere fiets is best leuk. Maar meer dan 4 mag echt niet van mijn vrouw :oops:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Iemand bekend met dit bandje?
Lijkt aardig aan mijn wensen te voldoen...

https://www.ereresearch.com/collections ... 0754869443
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

wellicht heb ik iets gemist maar is de Vittoria Terreno G2 een alternatief ?
ik zal veel asfalt en zo nu en dan een schelpenpad rijden. dan lijkt een 2.10 toch een prima bandje of mis ik iets ?
https://www.vittoria.com/ww/en/tyres/mtb-xc/terreno
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

jeroentune schreef: vr 2 april 2021, 15:58 .....schelpenpad rijden. dan lijkt een 2.10 toch een prima bandje of mis ik iets ?
lekker met een vlak stuk in het midden een klein nopje aan de zij kant, prima keus...
mare een 2.1"band voor af en toe een schelpenpad is dat niet een beetje overkill?
52mm breed staat er op de site

voor veel hollandse gravel avonturen is een 36-38mm echt prima, of ga je ze op een mtb zetten?
groeten uit limburg.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

idd zal op een mtb frame gaan komen met een bullhorn of semi dropbar.
het leek me wel een snel bandje.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Rijden er hier gravelrijders op Vittoria Corsa of Corsa Control ?

En hoe zijn de ervaringen...
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Ik heb de corsa control op de racefiets. Af en toe een stukje gravel is prima te doen, maar voor wat serieuser werk zou ik wat anders pakken.
Scoupy
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 15 augustus 2020, 19:58

Hoi, heb vandaag een tweedehands gravelbike gekocht alleen zijn de banden een beetje op. Heb nu een continental ride Tour gezien waar prima reviews over zijn en de band is niet duur. Deze is qua maat 700x35 maar de etrto 622x37.

Nu zit op de fiets bontrager 700x32.

Is het voor de spatborden erg als de band iets breder is dan het spatbord? Want zoals ik het nu zie zijn ze 3 of 5 mm breder.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Nee hoor....je krijgt ipv één streep midden op de rug :-{ twee stepen aan de zijkanten :D heeft ook wel iets :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Scoupy
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: za 15 augustus 2020, 19:58

Mario070 schreef: vr 14 mei 2021, 10:23 Nee hoor....je krijgt ipv één streep midden op de rug :-{ twee stepen aan de zijkanten :D heeft ook wel iets :wink:
Haha was er al achter dat het niet ging werken dus er gaan gewoon weer 32 bandjes op. :D
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Met 32mm banden kun je ook genoeg paden pakken. Ik heb ze onder mijn Trek Domane AL5 zitten en al heel wat onverhard meegepakt. Voor "zwaarder" werk heb ik mijn MTB wel
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Iemand ervaring met WTB rAddler?
In 44mm.

Zit er aan te denken om die te kopen
Plaats reactie