Gravelbanden

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Iemand nog een goede tip voor een setje gravel-draadbanden? Heb nu WTB Riddlers, die zijn op zich prima maar beginnen nu aan het eind van het tweede jaar flink te slijten. Heb geen plannen om nu al tubeless te gaan dus het hoeft van mij ook niet zoveel te kosten :-q

38-40 mm, 28", met een lichte nop in het midden en wat breder aan de zijkant, dat werk...
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Continental Terratrail? Of te veel nop in het midden? Bevalt mij goed van asfalt tot singletrack..
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mathijs_7 schreef: ma 28 december 2020, 17:52 Continental Terratrail? Of te veel nop in het midden? Bevalt mij goed van asfalt tot singletrack..
Ziet er op zich goed uit, maar ben op zoek naar een niet-vouwband :-q
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Mathijs_7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 500
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Kapitein Iglo schreef: ma 28 december 2020, 17:55
Mathijs_7 schreef: ma 28 december 2020, 17:52 Continental Terratrail? Of te veel nop in het midden? Bevalt mij goed van asfalt tot singletrack..
Ziet er op zich goed uit, maar ben op zoek naar een niet-vouwband :-q
Omdat het niet teveel hoeft te kosten, 3 tientjes bij futurumshop. Niet-vouwband is niet veel goedkoper...
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Mathijs_7 schreef: ma 28 december 2020, 18:03
Kapitein Iglo schreef: ma 28 december 2020, 17:55

Ziet er op zich goed uit, maar ben op zoek naar een niet-vouwband :-q
Omdat het niet teveel hoeft te kosten, 3 tientjes bij futurumshop. Niet-vouwband is niet veel goedkoper...
Ik neem 'm mee in de overwegingen, maar hij mag van mij eerder 40 dan 35 zijn. En dan is deze weer niet leverbaar :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Als Conti Speedride genoeg nop voor je heeft kan ik je die aanraden. AT Ride evt als winter/bagger band. Zijn beide erg fijne en soepele banden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hoe goed is die speed ride als het een keertje per ongeluk toch modderig wordt, of juist op droog gravel/schelpenpad...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Kapitein Iglo schreef: ma 28 december 2020, 17:16 Iemand nog een goede tip voor een setje gravel-draadbanden? Heb nu WTB Riddlers, die zijn op zich prima maar beginnen nu aan het eind van het tweede jaar flink te slijten. Heb geen plannen om nu al tubeless te gaan dus het hoeft van mij ook niet zoveel te kosten :-q

38-40 mm, 28", met een lichte nop in het midden en wat breder aan de zijkant, dat werk...
Schwalbe Hurricane (vielen iets smaller bij mij dan de 42)

Verder idd Speedride/ATride van Continental. Die vallen ook smaller. Droog gravel/schelpen is de Speedride perfect, zodra het echt modderiger wordt ga je natuurlijk aan zijn limieten komen vanwege het beperkte profiel (dan komt de ATride om het hoekie, voor de hoeveelheid grip die ze geven vind ik die ook nog vrij licht rollen). Deze banden zijn als vouwband echt niet duur overigens. Het is dat ik skinwall wilde op de gravelbike, anders zaten ze nog steeds eronder..
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: ma 28 december 2020, 20:05 Hoe goed is die speed ride als het een keertje per ongeluk toch modderig wordt, of juist op droog gravel/schelpenpad...?
Dikke modder is kwestie van "overleven" , maar gewoon nat zand en bevroren ondergrond gaat goed. Verder erg snel op asfalt, droog en hard. Soepel bandje.
Denk een beetje aan inzetgebied Schwalbe G-one.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Interessante tips mannen, dank. Ik ga eens een overweging maken. Lekbestendigheid is me ook wat waard, dus daarop ga ik nog even inzoomen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
tkmp
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: zo 18 januari 2015, 15:20

Kapitein Iglo schreef: ma 28 december 2020, 17:16 Iemand nog een goede tip voor een setje gravel-draadbanden?
Ik ontvang morgen of overmorgen de maxxis ramblers in 700x38c met silkshield
Heb de wtb riddlers overwogen...
Ik ben wel nieuwsgierig hoe ze het hier in Limburg houden, het ligt er nogal slecht bij sinds storm Bella
MarktN
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 369
Lid geworden op: vr 18 juni 2010, 20:32
Mijn mountainbike: getalenteerd

De Donnelly X'Plor MSO banden zijn wat mij betreft ook echt een aanrader! Ik vind ze heerlijk rijden en slijten doen ze niet zo snel. :-q
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Kapitein Iglo schreef: di 29 december 2020, 09:49 Interessante tips mannen, dank. Ik ga eens een overweging maken. Lekbestendigheid is me ook wat waard, dus daarop ga ik nog even inzoomen.
:-q Die zit trouwens ook wel goed bij de Speedride, kan me niet herinneren er een keer lek mee te hebben gereden. Maargoed is ook veel afhankelijk van inzetgebied enz natuurlijk.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik zie dat Schwalbe G-one bite intussen ook in 45mm en zelfs 50mm is te vinden. Die laatste gaat niet passen, maar 45 wel. Iemand daar ervaring mee?
NB Ultra-bite gaat me dan weer een stapje te ver ivm rollen over asfalt.
Andere suggesties in 45mm mix asfalt-bos?


NB: ik ben een beetje aan het kijken naar een bredere 45mm 700C band voor op de gravelbike in de winter, mix asfalt-bos
Ik heb nu een wielset met 32mm Conti 4S voor op de (natte) weg en een tweede set met Schwalbe G-one allround 40mm voor mix asfalt-offroad, maar die zijn nu in het bos niet ideaal. Belangstelling voor breder heeft ook te maken met wat meer comfort.
Riddler 45mm heb ik wel eens gereden, maar dat lijken me geen banden voor natte bosgrond en ik wil liever geen skinwall
Pirelli M 45mm staan op mijn lijstje, maar daarmee lijk je op asfalt toch wel behoorlijk in te leveren tov G-one allround (?)
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Ik heb nu plm. 100 km de Vredestein Aventura gemonteerd in 42 mm. Ondanks dat ik deze met beduidend hogere druk rijd, heb ik de indruk dat ze niet beter rollen dan de 55 mm Conti Racekings. En de gedachte was juist dat ze dat wat meer zouden doen. Misschien nog wat experimenteren.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Plaats reactie