Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

Ik zou graag weten of er al mensen zijn die een isaac Torus rijden of er iets van vinden?
VInd het een mooie fiets, leuke kleur maar geen gebruikers vinden, wel bikeradar enz. Zijn er hier al ervaringen?
anders ga ik wel op de fiets
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

MonkeyRider schreef: vr 14 mei 2021, 16:47 Voor 80% road 20% offroad zou ik een moderne road endurance bike pakken: Trek Domane, Giant Contend AR oid
Ruimte voor 35-38mm banden is genoeg.
Ik heb een Trek Domane AL5 en die gebruik ik voor de weg en offroad. Met de standaard 32mm kan ik tot nu toe wel uit de voeten, maar er is ruimte genoeg voor bredere banden.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Herrick schreef: za 3 juli 2021, 09:05
MonkeyRider schreef: vr 14 mei 2021, 16:47 Voor 80% road 20% offroad zou ik een moderne road endurance bike pakken: Trek Domane, Giant Contend AR oid
Ruimte voor 35-38mm banden is genoeg.
Ik heb een Trek Domane AL5 en die gebruik ik voor de weg en offroad. Met de standaard 32mm kan ik tot nu toe wel uit de voeten, maar er is ruimte genoeg voor bredere banden.
Ik had de Al5 ook op mijn lijstje, maar nergens meer verkrijgbaar. Ik heb op mijn Al3 nu Challenge Gravelgrinder 33mm banden, die ruim 37mm vallen en kom eigenlijk niks te kort. Oude G-one allround passen ook. Heerlijke fiets voor 50/50 mix road/offroad :-q
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

De nieuwe Scott. Sweet!

https://youtu.be/BmrX_4WLqvQ
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
fedaia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 15:14

Gaaf ding. Mooi ook die aandacht voor de aerodynamische eigenschappen in het ontwerp. :-D
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Altijd al wel fan geweest van Scott. Mooi spul.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik weet nu al dat het volgende model NOG beter gaat zijn volgens de afdeling marketing :lol:
fedaia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 15:14

:D
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

MonkeyRider schreef: za 22 mei 2021, 19:34 Ik heb sinds kort een FSA "gravel" 46-30 crankset gecombineerd met een gewone Sora 9sp groep op mijn Trek Domane.
Voordeel is dat ik nu de zwaardere (te zware) versnellingen kwijt ben en er een beter klimverzet bij heb met voldoende kleine stapjes. Ik rijd nu standaard met 9sp 12-25 cassette voor vlak Nederland en 11-30 of 11-34 cassette voor wat serieuzer klimwerk.

Upgrade naar GRX 46-30 crankset lijkt misschien logischer, maar door de andere kettinglijn van GRX moest ik dan ook de voorderrie vervangen door GRX en daarom (omdat GRX alleen va 10sp verkrijgbaar is) waarschijnlijk ook een 10sp ketting gebruiken.

Met deze 10/11 speed FSA Omega Adventure crankset incl nw FSA bottumbracket werkt de rest van de Sora groep gewoon goed en kan ik evt tzt nog eens upgraden naar 10 of 11 speed.....als ik dat ooit zou willen.

Afbeelding
Ik heb hetzelfde met mijn Trek Crossrip 3 gedaan. Ik heb de 105 crank (50/34) ook vervangen voor een 46-30 crank van FSA. Een van de beste upgrades tot nu toe! Ik rij 2x11 met een 11-32 cassette.
Scherpenisse7810
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 5 augustus 2021, 20:24

Zijn er al fietsers die al eens hebben gekeken naar een idworx grandone als gravelbike? Ik zoek wat ervaringen hiermee namelijk..
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Onderweg mijn nieuwe gravelbike:
2021/22 Marin Headlands 1 , full-carbon frameset, 1x11 GRX drivetrain en ruimte voor 700x45 of 650x50 banden.
Volgens Marin " a mountainbikers gravelbike " met korte chainstays, 1x specifiek frame, korte stuurpen, hoge zit en speels/wendbaar karakter.
Diverse lovende tests en toevallig op voorraad bij Bikester.
https://www.marinbikes.com/ww/bikes/2022-headlands-1
https://off.road.cc/content/review/bike ... eview-4753
https://cyclingtips.com/2020/06/2021-ma ... ke-review/
https://www.velomotion.de/magazin/2020/ ... bike-test/

Afbeelding

Afbeelding

Marin was ooit het merk van mijn eerste "dure" fiets ( 1996 Redwoods) en eerste mountainbike ( 1998 Riftzone full-suspension) . Toen had Marin high-end spul, maar is voor mij daarna uit beeld verdwenen. Met hun alu "Gestalt" scoren ze blijkbaar al een tijd hoge punten en verder is er ook nog heel betaalbaar staal.
Efs
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 12 september 2021, 19:31

Is er al iemand die ervaringen heeft met de koga colmaro extreme? Heb hem in bestelling staan
Maar om dat de leveringsdatum steeds weer opschuift begin ik steeds meer te twijfelen :~ :~
jorian
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: do 11 oktober 2007, 18:54

Na lang zoeken voor een opvolger van mijn Triban RC520 verscheen er vanmorgen in mijn mailbox een mail van Canyon, de Grizl AL is uit. Ik was verkocht en heb er meteen 1 kunnen bestellen :D Afbeelding
Idske
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: wo 29 augustus 2007, 09:24
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail
Contacteer:

Heb dezelfde gekocht. En ook die grape voor de madam hier :)
Bikes: Canyon Lux Trail - Canyon Grizl - Cube Agree SL
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik heb een week of 3 geleden een Cube Nuroad C:62 SLT besteld, hou zou in de 2de helft van november moeten worden geleverd.... nu maar hopen dat dat ook niet steeds wordt opgeschoven.
Wordt mijn eerste fiets met elektrisch schakelsysteem, kijken of dat dat bevalt, ook benieuwd naar die nieuwe XPLR cassette van Sram met 10-44 vertanding ipv de 10-50.

[Dit wordt hem!]
Plaats reactie