lekke wangen schwalbe

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
cal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 12:31
Mijn mountainbike: scott scale 29"rc

mijn banden worden er meestal door de fietsenmaker opgelegd ,ik rijd met melk en ja pompen eerst op met comprecor op overdruk en daarna lucht eruit en dan op 2.2 bar ben 85 kg gemiddeld .
dit schommeld want in seizoen weeg ik minder.
ga nu meer druk proberen wat de grip niet ten goede zal komen hellaas .
de fietsenmaker roept altijd als we rijden minder druk minder druk maar schwalbe adviseert tussen 2 en 4 bar .
strijd waardig om te winnen
Gebruikersavatar
melkman
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Pilot

joostie338 schreef:Heb vorig jaar 2 x een scheur in mn RoRO 26" gehad, beide keren op de schuine naden die in de "wangen" zitten. Ong 2,5 bar gewicht 110kg en beide keren de achterband. Op het (gepikte) plaatje zitten de schuine lijnen die ik bedoel:
Afbeelding
afkomstig uit dit topic: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =4&t=61111
Heb in anderhalf jaar tijd ook al 2 2.25 RaRa 29" evo tlr versleten door scheurtjes in de schuine lijnen op de wangen zoals op de foto. Beide waren achterbanden gereden tussen 2 en 2,5 bar en weeg +/- 100 kg. Heb er nu een vredestein black panther 2.2 op liggen en die geeft onder dezelfde druk niet van die schuine lijnen op de wangen. (weegt wel 140 gram meer, maar daardoor ook sterkere wangen).
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

Ik rij 29er rara tubeless 85 kilo en tussen 1,8 en 2 bar.
Had na een goede 7000 km met deze banden binnen 3 weken 2 nieuwe nodig.
Bij de achterband zat op de velgrand een stel gaatjes die snel groter werden.
En bij de voorband zat er na een afdaling een scheur in de wang op de bekende strepen.
Best jammer want het profiel was nog erg goed.
Op de nieuwe rara's zitten ook de strepen al op de wangen.
Ben benieuwd hoe lang deze meegaan.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

700 zul je bedoelen? 7000 lijkt me onmogelijk op een setje mtb Schwalbes.
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

7000 echt wel. :-D
En heel veel wortels overwonnen.
Profiel had makkelijk 10.000 km meegegaan. :-q
BikerBas2
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1609
Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black

Luuc91 schreef:700 zul je bedoelen? 7000 lijkt me onmogelijk op een setje mtb Schwalbes.
Ja dat haal ik ook wel zo'n beetje. Als ze maar in de modder blijven. Wel heb ik in Italie in de hitte met meer klims op asfalt een keer een setje in twee weken opgebruikt. De banden sleten toen zo snel dat je de rubber rook. Maar dat kwam toch vooral door de omstandigheden.
cal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 12:31
Mijn mountainbike: scott scale 29"rc

als ik 7000 km met al mijn banden kan doen had ik niet zo hard geklaagd .even rekenen 7000maal 8 is toch al 56000 km das een puist om in een tijdsbestek van 4 maanden weg te trappen :tong maar heb nu met enkele schwalbes maar 30 km kunnen fietsen das echt te weinig en vind dat een merk als schwalbe daar best naar mag kijken .heb nu een race king gehad en niks mis mee .toen weer een roro 2013 maar hellaas na 60 km wang kapot .lijkt erop dat zo continental echt de KING word jammer want schwalbe schijnt marktleider te zijn
strijd waardig om te winnen
clucluc
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: wo 16 april 2008, 20:26
Mijn mountainbike: Scott Scale 925+Trek supercaliber 9.7 Black2022

Gevalletje pech ? verkeerde zending .. Ik heb al jaren niets anders dan schwalbe banden en heb wel eens ooit een scheurtje in de wang gehad, maar met de juiste plakkers gaat hij weer lang mee. Mijn maat heeft net zijn 2 jaar oude NN vervangen naar 10.000 km ( voorband ) omdat de noppen bros werden door veroudering en er zo vanaf getrokken konden worden. Persoonlijk rijd ik ook +/- 10.000 km met een set Ook mijn RR gaan meestal zo lang mee. Ik weeg 85 KG reed immer met BB nu met vloeistof Tubeless ( eerst 2 bar achter en 1.8 voor nu 1.8 achter en 1.5 voor ) Net weer een nieuwe RoRo voor gemonteerd en een paar ritjes meer gemaakt, direct dicht met vloeistof en op 1.5 bar voor geen centje pijn in de bossen ( 3 ritjes 150 km achter de rug nu )
Wel rijd ik 90% in de Brabantse bossen, dus amper weg KM en enkel op vakantie's in de bergen.

Ik deel je ervaring niet.
Giant X-1500, Focus Black compo, Cube AMS HPC K18Cube 29 Reaction GTC pro ,
Scott Scale 925 2018
+ trek supercaliber 9.7 black 2022
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

@cal

Als je schwalbes kapot rijdt, rij je net zo hard de conti,s ook lek/kapot, dat maakt helemaal niets uit.
Je bent misschien wat "Hard on the tires" zoals ze in de autopsort zeggen.

Kies dan een ander type band.
protection, DD etc.

ik doe met een achterband ofroad zo, n 2000km en dat is de helft buitenland (ardennen alpen)
En ik gooi ze snel weg. In nl zou ik er dan nog makkelijk 2000 a 3000km meer op kunnen rijden.
cal
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: ma 19 september 2011, 12:31
Mijn mountainbike: scott scale 29"rc

2000 km is idd al niet vel maar ikheb gewoon 3 keer een nieuwe moeten kopen na nog geen 100 km das heel weinig .
strijd waardig om te winnen
wok
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 710
Lid geworden op: di 30 december 2008, 23:22

Nou, 1400 km :~
Ben ik een nieuwe cassette erop aan het zetten, pist er ineens een straaltje latex uit de naad op de wang.
Hij is wel weer dicht, maar de volgende rit een biba mee.
Plaats reactie