Ciclosport HAC4+

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
viper2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 21:42

marcelca schreef:
viper2 schreef:marcelca,

Ik ben ook aan het twijfelen tussen welke fietscomputer ik zal kopen.
Op het moment ben ik de polar 720i en de HAC4 aan het bekijken.
Nu heb je de hac4 toch al een tijdje ben je nog steeds tevreden ?
ja ik ben er nog steeds zeer tevreden over

de werking is zeker na een tijdje helemaal duidelijk ende pc functie werkt ook goed..

ik heb toen gekozen voor dezed odat ik de polar net een beetje te duur vind, het enige wat ik er nog wel bjbestel is de cadence meter, die had i9k er toen niet bijgenomen maar wil een er nu eigenlijk er wel bij hebben, je kan een nog gewoon los bestellen

grtz marcel
De reden waarom ik de HAC4+ interessant vindt is dat hij beter koop is dan de Polar. Spijtig genoeg vindt ik heel wat slechte reacties op het internet van mensen die dat ding gekocht hebben. Omdat het ding niet goedkoop is moet ik wel absoluut zeker zijn dat dit het geen is wat ik wil.


De voornaamste voordelen van de HAC4+ zijn volgens mij:

a) all in one paket
b) Prijs

Nadelen:

a) slechte beoordeling van mensen die hem gekocht hebben kan men vinden op verschillen internet sites.

De voornaamste voordelen van de Polar

a) Bekend merk
b) VO2 max berekening ( -> wat zijn de ervaring van de forum leden over deze tool ? ), dit kan men niet met de HAC4 dacht ik.

nadelen polar

a) IR interface moet je extra bijkopen
b) vermogen sensor moet je ook extra bijkopen


PS.

Bkijkbaar kan de HAC+ het vermogen "bereken" op +/- 20w na dit lijkt me ook een voordeel.

PSS.

Welke grafieken kan men uitlezen uit de hac4 en is het mogelijk dat er iemand eens een screenshot van post?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Ciclosport is ook een bekend merk dus dat voordeel kun je bij Polar weghalen. Zoals al op pagina 1 gezegd heb ik de HAC4 gehad en heb nu de Polar 720. Qua functionaliteit doen de twee niet voor elkaar onder, ze doen wat ze moeten doen. Het feit dat de Polar een 'echt' horloge is vond ik persoonlijk prettiger bij andere niet fietssporten. De software van de Polar vind ik overzichtelijker en het instellen van trainingssets is prettig.

De VO2max berekening is een leuke feature maar verre van nauwkeurig, daar zou ik hem dus absoluut niet op selecteren.

Voordeel van HAC software vind ik het hoogteprofiel, deze ziet er in vergelijking met Polar veel beter uit. Ik kan vanavond wel wat screenshots plaatsen.

Dus, zoek je een robuuste meter die je enkel op de fiets gebruikt en het leuk vind de hoogteprofielen te bekijken koop de HAC4. Zoek je een meter die je ook kan begeleiden in je training en heb je behoefte aan een overzichtelijkere registratie van gegevens dan is mijn inziens de Polar het beste.

Succes met je keuze.
Pamscalpel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 20 september 2004, 12:37
Mijn mountainbike: Specialized Epic SWorks, Stumpy FSR 29, BMC Fourstroke 01

Ik heb al een jaar de HAC4+ in mijn ogen is het een prima apparaat zeker als je geinteresseerd bent in de fietsfuncties en hoogtemeterfuncties. Als je vooral gebruik wilt maken van de hartslagfuncties is denk ik de Polar een net iets betere keuze. Het enige wat je volgens mij een klein nadeel van de HAC4 is dat wanneer je met een lefty rijdt het batterij verbruik iets groter is dan bij de Polar maar daar staat tegenover dat het batterij vervangen van de HAC4 de eerste 3 jaar gratis is.
PamScalpel:
Io non esisto senza la mia passione
viper2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 21:42

Spook-E schreef:Ciclosport is ook een bekend merk dus dat voordeel kun je bij Polar weghalen. Zoals al op pagina 1 gezegd heb ik de HAC4 gehad en heb nu de Polar 720. Qua functionaliteit doen de twee niet voor elkaar onder, ze doen wat ze moeten doen. Het feit dat de Polar een 'echt' horloge is vond ik persoonlijk prettiger bij andere niet fietssporten. De software van de Polar vind ik overzichtelijker en het instellen van trainingssets is prettig.

De VO2max berekening is een leuke feature maar verre van nauwkeurig, daar zou ik hem dus absoluut niet op selecteren.

Voordeel van HAC software vind ik het hoogteprofiel, deze ziet er in vergelijking met Polar veel beter uit. Ik kan vanavond wel wat screenshots plaatsen.

Dus, zoek je een robuuste meter die je enkel op de fiets gebruikt en het leuk vind de hoogteprofielen te bekijken koop de HAC4. Zoek je een meter die je ook kan begeleiden in je training en heb je behoefte aan een overzichtelijkere registratie van gegevens dan is mijn inziens de Polar het beste.

Succes met je keuze.
Spook,

Ik wil inderdaad de hartslag meter niet enkel gebruiken voor het fietsen.
Bv. spinning, x-bike, lopen enz...
Nu zover ik weet is de hartslag band gecodeerd van de 720i dat betekend dat ik hem niet kan gebruiken voor in de fitness zaal ?
De HAC4 is niet gecodeerd dacht ik.

Kan iemand dit bevestigen ?

PS. leuk weetje de hac5 is al aangekondigd = http://www.ciclosport-uhren.de/index.html
Happy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: za 7 augustus 2004, 13:42
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-works

Polar is idd gecodeerd. Sommige sportschool app. kan daar echter ook mee omgaan. Mijn ergobike bijvoorbeeld ook volgens de gebruiksaanwijzing.

Zelf heb ik dus een HAC4 waarbij je eenvoudig de batterij kunt wisselen, volgens mij moet je met de duurdere Polars terug naar de dealer als je een batterij wilt wisselen, deze stuurt hem dan naar de importeur meen ik. Dan ben je hem dus enige tijd kwijt. Dat lijkt mij een belangrijk nadeel.

Offtopic: Overigens batterijen zijn bij de Hema erg goedkoop. minder dan € 2,- voor een CR2032 bijvoorbeeld.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Happy schreef:volgens mij moet je met de duurdere Polars terug naar de dealer als je een batterij wilt wisselen, deze stuurt hem dan naar de importeur meen ik. Dan ben je hem dus enige tijd kwijt. Dat lijkt mij een belangrijk nadeel.
Je moet niets en het valt heel goed zelf te doen alleen garandeert Polar dat ze hem weer volledig waterdicht afleveren. Als je gewoon netjes en secuur te werk gaat kun je dat ook zelf zonder dat Polar daar iets van merkt.

Ik vind het overigens echt te gek voor woorden dat je dat niet zelf *mag* doen.

Overigens voor de liefhebber: HAC 4 + 199,-
http://www.bike-components.de/catalog/p ... cts_id=790
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

viper2 schreef: Spook,

Ik wil inderdaad de hartslag meter niet enkel gebruiken voor het fietsen.
Bv. spinning, x-bike, lopen enz...
Nu zover ik weet is de hartslag band gecodeerd van de 720i dat betekend dat ik hem niet kan gebruiken voor in de fitness zaal ?
De HAC4 is niet gecodeerd dacht ik.

Kan iemand dit bevestigen ?

PS. leuk weetje de hac5 is al aangekondigd = http://www.ciclosport-uhren.de/index.html
Je kunt de band prima gebruiken in de fitnesszaal, doe ik ook. Maar dat deed ik ook met de HAC4 (die ook gecodeerd is).

Fitnessapparaten vangen het signaal gewoon op. Alleen een polar i.c.m. de band gebruikt die codering.

Edit: die HAC 5 ziet er wel cool uit. Eindelijk een horlogemodel voor zover ik kan zien. Hmmmm, binnenkort een Polar in "Te Koop"... :tong
viper2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 21:42

Spook-E schreef:Ciclosport is ook een bekend merk dus dat voordeel kun je bij Polar weghalen. Zoals al op pagina 1 gezegd heb ik de HAC4 gehad en heb nu de Polar 720. Qua functionaliteit doen de twee niet voor elkaar onder, ze doen wat ze moeten doen. Het feit dat de Polar een 'echt' horloge is vond ik persoonlijk prettiger bij andere niet fietssporten. De software van de Polar vind ik overzichtelijker en het instellen van trainingssets is prettig.

De VO2max berekening is een leuke feature maar verre van nauwkeurig, daar zou ik hem dus absoluut niet op selecteren.

Voordeel van HAC software vind ik het hoogteprofiel, deze ziet er in vergelijking met Polar veel beter uit. Ik kan vanavond wel wat screenshots plaatsen.

Dus, zoek je een robuuste meter die je enkel op de fiets gebruikt en het leuk vind de hoogteprofielen te bekijken koop de HAC4. Zoek je een meter die je ook kan begeleiden in je training en heb je behoefte aan een overzichtelijkere registratie van gegevens dan is mijn inziens de Polar het beste.

Succes met je keuze.
Spook-E kun je eens een screen shot posten van de grafieken die men kan uitlezen uit de polar?

Bedankt
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

dat doe ik vanavond wel ff, ben momenteel op m'n werk.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Roc d'azur
Vulkanbike

Dit zijn de grafiekjes die ik eruit heb geknipt. Je ziet hier alleen het hoogte verschil, extra kun je nog temperatuur, snelheid, hartslag, tempo erop krijgen. Met alles aan valt er niets meer te zien :lol:
viper2
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 15 augustus 2003, 21:42

Bedankt voor de grafieken.

Ik dacht dat ze onduidelijker zouden zijn.
Op moment gaat mijn voorkeur uit naar de polar.

Die calorie meting heb je daar een speciale sensor extra voor moeten kopen ?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

viper2 schreef: Die calorie meting heb je daar een speciale sensor extra voor moeten kopen ?
Nee, simpel rekensommetje van combi hartslag, gewicht en tijd geloof ik. Doet het computertje allemaal voor je.
Rossifumi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 7 november 2004, 13:18
Mijn mountainbike: Cube Ams Pro 2005

Zit er als je hem in duitsland haalt er ook een nederlandse handleiding bij???
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

Rossifumi schreef:Zit er als je hem in duitsland haalt er ook een nederlandse handleiding bij???
geen idee, maar op www.ciclosport.de zijn in ieder geval engelstalige te downloaden. Verder heb je fietsen ook zonder handleiding geleerd dus een avondje met zo'n metertje klooien kan ook geen kwaad.
Rossifumi
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 7 november 2004, 13:18
Mijn mountainbike: Cube Ams Pro 2005

dat klopt :-D
Plaats reactie