Ciclosport HAC4+

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Eriknmgn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 18 november 2004, 16:57
Mijn mountainbike: S-works 29" HT 2012, Singular Swift SS

Ik snap het verschil tussen de hac4 en de + niet is het enige verschil dat er software bijzit bij de plus?
zag de hac4 voor 149,- +20 euro verz.
http://www.actionsports.de/Pulsmesser/C ... ::168.html

en om nu veel meer (100 euro bij hartslagmetershop.nl) te betalen voor software dat weet ik niet of ik dat wel doe. en wat heb je aan een interface?
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

als je je nu al afvraagt wat je met de software en interface moet dan heb je waarschijnlijk ook geen behoefte aan de HAC4 met al zijn uitgebreide registratie functies. Om een beetje lol te hebben van zo'n meter heb je de interface nodig (om de gegevens op je pc te krijgen) en de software (om de gegevens op te slaan en te bekijken). Anders ben je net zo goed af met een simpele hartslagmeter/fietscomputer
psd
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: za 9 oktober 2004, 17:18
Mijn mountainbike: xlm

Ik zou de hac4 niet kopen. Heel veel last van storing etc.

Heb gehoord dat ze veel suk gaan.

Ik zou voor een polar gaan.
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

psd schreef:Ik zou de hac4 niet kopen. Heel veel last van storing etc.

Heb gehoord dat ze veel suk gaan.

Ik zou voor een polar gaan.
Ik zou de hac4 wel kopen. Heb gehoord dat ze heel fijn zijn.



Misschien wordt er meer prijs gesteld op "echte" ervaring en niet op ik-heb-gehoord-dat opmerkingen.

Maar goed, als je geen software wil aanschaffen dan zou ik dus niet voor de Hac4 gaan maar een goedkoper model aanschaffen (wellicht gaat het niet eens om de hoogtemeter en kun je voor uitsluitend een hartslagmeter gaan).
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.
Eriknmgn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 325
Lid geworden op: do 18 november 2004, 16:57
Mijn mountainbike: S-works 29" HT 2012, Singular Swift SS

Ik dank u, misschien is het idd voor mij beter (ook in de portemonnee) om voor een andere versie te gaan met alleen een hartslagmeter.
Spook-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2278
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 12:30

psd schreef:Ik zou de hac4 niet kopen. Heel veel last van storing etc.

Heb gehoord dat ze veel suk gaan.

Ik zou voor een polar gaan.
Tja, wat een gelul. Ik heb nooit storing gehad met die HAC4 en met de Polar die ik nu heb toch wel wat vaker.
Foxtail
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 11:14
Mijn mountainbike: Cannondale F1000, Foxtail (self made obv Giant carbonnetje)
Contacteer:

Ik gebruik de Hac4+ nu bijna 2 jaar zeer intensief op de mountainbike en tijdens het hardlopen. Het mountainbiken ca. 2x keer per week en het hardlopen ca. 3 keer per week. Elke week lees ik de Hac op de PC uit en kan zo mijn trainingsintensiteit (per sport) in de gaten houden en eventuele bijzonderheden aflezen. Met name omdat ik train op hartslag is de de interface en software ideaal in combinatie met de hartslaginstellingen op de Hac.
Nog nooit problemen gehad ondanks het intensieve gebruik. Echter bij een intensief gebruik gaan de batterijen korter mee, maar dat zal bij elke andere horloge net zo zijn.

Na deze 2 jaar werkt alles nog prima (laat hem ook 2x per jaar gratis testen en van nieuwe batterijen voorzien), geen schades terwijl er soms toch behoorlijke smakken mee gemaakt zijn met de mtb.
Nadeel van de Hac is dat hij wat 'lomp' overkomt en er niet zo gelikt uitziet als een Polar. Maar kwaliteit en functionaliteit staat bij mij voorop en dat is bij de Hac top.
New day new challenge
Two eggs, with the sunny sides up
Maui
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 29 juli 2004, 09:57
Mijn mountainbike: Giant NRS3 ('05), Marzocchi MX Comp+ETA, Deore LX 2004
Contacteer:

In hoeverre is de HAC+ waterdicht...op de site staat dat het horloge douche- en zwemwaterdicht is...maar ook dat de borstband wel tot 30m waterdicht is...

Niet dat ik van plan ben diepzee te gaan duiken...maar ermee kunnen surfen moet wel kunnen..

greetz, Maui
Foxtail
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 11:14
Mijn mountainbike: Cannondale F1000, Foxtail (self made obv Giant carbonnetje)
Contacteer:

Hac 4 is inderdaad voldoende waterdicht om te zwemmen en te surfen.

Weet niet wat er gebeurt als hij continue met zout water in contact komt maar bij het hardlopen heb ik ook geen problemen met het zweet op de horloge :wink:

Zekerheidshalve kun je een vraag stellen over de hac 4.

www.veltec.nl
New day new challenge
Two eggs, with the sunny sides up
Maui
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: do 29 juli 2004, 09:57
Mijn mountainbike: Giant NRS3 ('05), Marzocchi MX Comp+ETA, Deore LX 2004
Contacteer:

Foxtail schreef:Hac 4 is inderdaad voldoende waterdicht om te zwemmen en te surfen.

Weet niet wat er gebeurt als hij continue met zout water in contact komt maar bij het hardlopen heb ik ook geen problemen met het zweet op de horloge :wink:

Zekerheidshalve kun je een vraag stellen over de hac 4.

www.veltec.nl
Het antwoord van Veltec:

u kunt gerust met de HAc4 zwemmen of windsurfen, duiken is echter niet
mogelijk. Let u er wel even op dat u de knopjes niet kunt gebruiken onder
water omdat de afdichting hier tegen niet bestand is.
skretch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 12
Lid geworden op: di 21 juni 2005, 19:43
Mijn mountainbike: Klein Attitude comp

Heb zelf nu anderhalf jaar HAC-4. Mijn ervaring is echter dat bij veel regen en kou (zeg maar de dagen dat je liever thuis was gebleven) het beeldscherm wegvalt en de knoppen niet meer reageren. Meestal doet ie het na een paar uur gewoon weer als je hem droog en op kamertemperatuur weglegd.

Surf zelf ook maar ik ga hem echt niet om doen tijdens surfen. Volgens mij gaat dat niet goed.

De Service van Veltec is wel helemaal super is mijn ervaring.
jakkeren, me lust en me leven
Plaats reactie