Wat voor velgen voor cube ltd?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Maurice83
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 19:17

Goedendag,

Na een jaar op de weg gefietst te hebben met mijn cube ltd pro ben ik dit jaar begonnen met bossen etc. Nu ligt hier in de buurt een mooi mtb pad en dit bevalt veel beter dan de openbare weg. Helaas heb ik na een kleine crash vanmiddag mijn voorvelg redelijk dubbel gevouwen. Uiteraard gelijk op zoek gegaan naar vervangend materiaal. Een hoop te vinden op dat gebied maar weinig concreets over de sterkte. De originele velgen waren blijkbaar ook niet echt stevig.

Waar moet ik op letten bij aanschaf van nieuwe velgen? Ik zoek dus wel velgen die een stootje kunnen hebben.

Alle info is welkom.

Mvg Maurice
Tinus Tussengas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 15:43
Mijn mountainbike: Cube Ltd CC

Wat is je budget en je gewicht?
Zelfs een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk...
Maurice83
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 19:17

om en nabij de 90 kg. budget tja... niet echt een probleem maar het moet wel reeel blijven in verhouding met de waarde van de fiets.
Acethylcholine
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 12 september 2012, 11:50
Mijn mountainbike: Tomac X-type Carbon

Hoi,

Kijk even bij math salden, hij heeft een hele mooie set xt velgen te koop voor 200 euro. Veel waar voor relatief weinig geld.

Mvg
Rob
Tomac X-type full carbon XTR
Stevens Manic Saint-XTR
Koga Myata Full Pro Dura Ace 7900
Askim Single Speed 14-36
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Er is een wezenlijk verschil tussen een wielset en velgen...

Die XT's zijn geen velgen maar een wielset, de topic starter spreekt van velgen. Blijft de vraag of hij echt losse velgen wil (Mavic heeft prima velgen, zowel budget van een 25 EUR als high-end) of een wiel / wielset. Bij goedkope naven kan een wielset interessanter zijn dan een losse velg, spaken (mogelijkerwijs) en een nieuw wiel te (laten) bouwen.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Tinus Tussengas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 15:43
Mijn mountainbike: Cube Ltd CC

Ik heb zelf net een wielset besteld bij http://www.actionsports.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Je kunt daar met de laufradconfigurator zelf bepalen welke naven, velgen, spalen en nippels je wilt en meteen zien wat dat gaat kosten. Ik weeg 95 kilo en heb gekozen voor XT Centerlock Naven, Notubes ZTR Arch Ex velgen, DT Swiss Competition spaken en messing nippels. Als dat te duur is zou je bijvoorbeeld de Mavic 719 of 819 velg kunnen nemen.

Je kunt ook kijken naar de Shimano XT fabriekswielen. De huidige versie is voor rond de 250 euro te koop. De oude volgens mij al voor rond de 200 euro.

Let wel even op wat voor soort remschijven je hebt (6 bolt of centerlock). Als dit wisselt zal je ook andere remschijven of adapters voor je huidige remschijven moeten kopen.
Zelfs een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk...
Plaats reactie