Grips adviezen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ik zie hier op het forum veel verschillende grips langskomen, en nu ik wat klachten krijg ga ik zelf ook maar zoeken.

Ik rijd nu met hele dunne rubber grips, wel lock-on want die zijn het mooist.
Eergisteren ben ik voor het eerst naar schoorl gefiets ipv de auto gewoon daar neer te zetten. Waarom? omdat het kon :lol:
Maar tijdens dat soort ritten kom je wel achter de dingen die je fiets niet comfortabel maken, de dingen die alleen boven komen als je lang hetzelfde zit. Voorheen had ik hier namelijk nooit last van.

Ik kreeg tintelende vingers, vooral in m'n rechterhand. (dit bleef zelfs de hele dag doorgaan, zelfs toen ik allang van de fiets af was).
Denk dat dit ook deels door m'n handschoenen komt, rijd namelijk altijd met lange vingers. Dus die ga ik sowieso op korte termijn vervangen.
Maar nu kwamen m'n handvatten natuurlijk ook in beeld. M'n fietsmaatje waarmee ik daarheen fietste had ergon, maar die vallen af. ZO erg heb ik de steun niet nodig, en met alle respect: ik vindt ze totaal niet bij een snelle fiets passen.

M'n pa heeft ritchey, maar dan niet de lock on variant. Volgens mij foam. Die voelen ook wel fijn, maar het moet niet te veel kunnen bewegen (zoals die dikke rubberen nog wel eens deden). Gevaarlijk!

Nu zag ik dus deze op het net:
http://www.bike-components.de/products/ ... iffe-.html

http://www.bike-components.de/products/ ... iffe-.html

Wat is het verschil tussen die 2? Neem aan dat het foam wat zachter is?

Zag ook dat fizik wel vette maakte, die leken op een stuurlintje. Maar kan me niet voorstellen dat die erg dik zijn.

Hebben jullie tips? Lizard skin is op de racefiets bijvoorbeeld een hele goede.
Waar rijden jullie mee? En zal je nooit anders gaan :P

Thanks
Sjoerd
Who needs roads when there's dirt
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ben nog steeds erg te spreken over Odi's en dan met name de Ruffians. Ook ESI (siliconen) vind ik wel fijn, geen lock-ons maar ze blijven prima zitten.

Ik rijd overigens ook vrijwel altijd met full-finger handschoenen maar de ene is de andere niet. Ik heb veel fietsreizen gemaakt waarbij ik lang op fiets zat en dan gaan de contactpunten ook nog wel eens opspelen. Specialized handschoenen waren voor mij de oplossing tegen slapende vingers.
Stokje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: di 16 augustus 2005, 13:35

Verschil zit hem in de vorm ! 1e heeft een verdikking tussen de duim en wijsvinger, 2e is nagenoeg recht.

Tip; Dikke ESI
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Je hebt meerdere types ergo handvatten, maar die van Specialized bevallen mij erg goed. Vooral omdat ze niet zo massief zijn als de Ergons en ze flexibel zijn, waardoor je dus ook goede controle in de bergen houdt. En ze kosten maar 19.95...

Afbeelding
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Esi zal ik even opzoeken hier in de buurt. Wil toch wel ff voelen voor ik het koop.

Die odi's vindt ik wel mooi, en lijkt wel iets breder te verkregen.
Specialized heb ik normaal niks van, maar deze zijn wel mooi gevormd! Denk dat ik wel iemand weet die ze gemonteerd heeft.
Who needs roads when there's dirt
Tinus Tussengas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 17 juni 2007, 15:43
Mijn mountainbike: Cube Ltd CC

Ik heb al verschillende soorten geprobeerd. Cube lock-on vond ik te hard en Ritchey foam te zacht. Uiteindelijk bij Esi Chunky uitgekomen en die vind ik echt perfect. Heb minder snel last van slapende handen. Ze zitten gewoon muurvast en heb er meer vertrouwen in dat ze ook goed vast blijven zitten dan de lock-ons die ik heb gehad.
Zelfs een kapotte klok heeft twee keer per dag gelijk...
Gebruikersavatar
Rick1098
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 17:10
Mijn mountainbike: Cannondale Flash 29er XX, Wilier Cento Uno racer

Ik heb ook goede ervaringen met de ESI grips. Dan wel de dunnere Racers Edge. Enige nadeel is dat ze al op zijn na een half jaar bij mij..
Rookbom
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 augustus 2012, 13:40
Mijn mountainbike: Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM
Contacteer:

mud mate schreef:Je hebt meerdere types ergo handvatten, maar die van Specialized bevallen mij erg goed. Vooral omdat ze niet zo massief zijn als de Ergons en ze flexibel zijn, waardoor je dus ook goede controle in de bergen houdt. En ze kosten maar 19.95...

Afbeelding
+1

Heb heel wat grips gehad omdat ik snel last van mijn polsen heb. Dit zijn de eerste waarbij ik geen kramp / steken ervaar.
Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.

Ze zijn stevig genoeg. Veren genoeg mee, dat moet ook, maar ik heb bijvoorbeeld niet dat de ergonomische 'vin' te diep wegzakt als ik er even vol op hang.
Jeroen

Bulls (FKA King Boa Disc) CUSTOM. 'BUILT Not bought.'
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Inmiddels van m'n lokale winkel gehoord dat ze Esi gaan leveren.

Dus dan ga ik ze meteen halen
Who needs roads when there's dirt
ollie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1253
Lid geworden op: zo 19 februari 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Kona HeiHei Supreme/Kona WO/Genesis Volare 953 disc/Kona Unit

Afbeelding

Ik heb Ergon GA2's vrij dikke handvaten, bevalt mij totnogtoe prima.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Bedankt voor je antwoord.
Als die esi's niet bevallen ga ik zeker nog even naar die specialized kijken en bij ergon zoeken
Who needs roads when there's dirt
Plaats reactie