Foam handvaten met lock-on die wel heel blijven?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
casgas
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 28 januari 2008, 23:33
Mijn mountainbike: Cube Acid + Cube Reaction Hybrid EX 625

Ik ben opzoek naar handvaten met foam en die ook nog lock-on zijn, dus met een schroefje vastzetten.

Maar dan nu ook een setje wat nog eens een normale tijd mee gaat. De laatste die ik had waren van Rose bijvoorbeeld, die zijn nog geen 1000km mee gegaan en overal scheuren en gaten. Ik wil er best wat geld voor uitgeven, zolang het maar mee gaat..

Deze had ik als laatst van Rose, niet duur maar gaan dan ook echt niet lang mee:

http://www.rose.nl/producten/detail/aid:350217/" onclick="window.open(this.href);return false;

Iemand enig idee?
pee
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: vr 12 juni 2009, 09:51
Mijn mountainbike: Cannondale Flash F1

Waarom perse lock-on? Esi-grips zijn fijn en zitten muurvast, kosten een goeie 15 euro op Ebay.
Talent is net als juni, het verschil tussen mei en juli
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

ESI-grips ben ik ook erg over te spreken. Al is het trouwens geen foam, maar silliconen.

Waarom wil je lock-on foam handvatten? Als je ze op je stuur doet moet je er ff haarlak inspuiten, dan komen ze echt niet los hoor.
Gebruikersavatar
Paul Chris
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: do 28 februari 2008, 23:02

Ik snap je voorkeur voor lock-ons wel. Zeker als je wel eens van setup wisselt is het erg makkelijk. Advies heb ik niet, zelf rij ik met lizard-skin lock-ons, maar die zijn niet van foam.
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Ritchey

.....maar of dat nou een ander soort foam en ze langer mee gaan, ik weet het niet
benfietsen
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 20:04
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29r 1.0 2012

Ik rij met ESI chunkey alleen dan gemonteerd op het plastic van oude foam lock-on grips. Zo kun je ze altijd gemakkelijk eraf halen, maar heb je alle voordelen van de ESI grips. Bijkomend voordeel is nog dat ze net ietsjes dikker worden (diameter van plastic is groter dan van enkel je stuur) en dat vind ik erg prettig (had van mij zo nog een stuk dikker gemogen.

Het is wel even 1 keer een geklooi om ze erop te krijgen (wel beetje wasmiddel o.i.d. ertussen) maar dan heb je ook wat!
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Dat is nog eens een goed idee :)

Maar hoe heb je dar rubber van de lock on's eraf gehaald dan?
Ik heb ooit ook eens een poging gedaan en nouja, op het gegeven moment leerde die handvat
vliegen, mijn geduld was ff op
casgas
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: ma 28 januari 2008, 23:33
Mijn mountainbike: Cube Acid + Cube Reaction Hybrid EX 625

Paul Chris schreef:Ik snap je voorkeur voor lock-ons wel. Zeker als je wel eens van setup wisselt is het erg makkelijk. Advies heb ik niet, zelf rij ik met lizard-skin lock-ons, maar die zijn niet van foam.
Dat is inderdaad de reden, als ik weer met een schroevendraaier eronder ga raggen gaat het weer kapot/scheuren/whatever, dat is gewoon niet aan mij besteed..

Misschien inderdaad overzetten op een andere lockon systeem is wel een idee, maar dan zou ik nog steeds moeten weten welke foam grips wel lang mee gaan zodat ik niet altijd alsnog dingen vaak mag gaan overzetten..
RefleXx
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 18 december 2008, 15:19
Mijn mountainbike: Scott Scale custom

Ritchey WCS foam gaan lang mee en zijn heerlijk. Tevens ook met lock-on te vinden. Tip voor het verwijderen van gewone handvatten is lucht eronder spuiten met een compressor door middel van een naald voor een voetbal op te pompen.
benfietsen
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 20:04
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29r 1.0 2012

Maar hoe heb je dar rubber van de lock on's eraf gehaald dan?
Ik heb ooit ook eens een poging gedaan en nouja, op het gegeven moment leerde die handvat
vliegen, mijn geduld was ff op
Die lock on's die ik had zat foam omheen, dat heb ik gewoon doorgesneden (in de lengterichting) en toen kon ik het er zo aftrekken. Zat eigenlijk niet eens echt vast.
holzfeller
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2100
Lid geworden op: za 22 mei 2010, 00:23

Hmm, het rubber bij de mijne zit dus goed vast.

Binnenkort nog maar eens proberen :-q
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Die van Ritchey gaan inderdaad lang mee, verslijten doen ze nauwelijks.
Crankbrothers heeft er ook maar hoe lang die meegaan weet ik niet.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
fonzie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: zo 2 februari 2003, 18:29
Mijn mountainbike: een stalen

zoals hierboven al gezegd, esi grips, al jaren mijn favoriet, nooit trubbels mee
Here’s to alcohol: the cause of, and solution to, all of life’s problems.” –Homer Simpson
Soundz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 585
Lid geworden op: wo 15 april 2009, 22:40
Mijn mountainbike: Custom BeOne Raw Orange 2010, Custom Bulls Bushmaster 2010, Giant Composite 2 2012

+1 Voor Ritchey WCS foam grips!
Never give in,
Never give up,
Never back down!
Plaats reactie