Welke handvatten?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik heb zelf die, die je opent met de link.
Afbeelding

De welving ondersteund je hand dus waardoor deze gedwongen wordt in de goede positie te blijven. Hierdoor hou je gevoelsmatig wat meer ruimte over voor je vingers. Om een idee te geven , gemeten van mijn middelvinger tot aan pols overgang bij mijn duim, hand gelegen plat op tafel is mijn hand dus 23 cm. Om maar een indicatie te geven...
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

mud mate schreef:Ik heb zelf die, die je opent met de link.
:oops: :roll:
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

mis :oops: :lol:
Laatst gewijzigd door mud mate op ma 6 februari 2012, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

ben een stuk fietsen schreef:
mud mate schreef:Ik heb zelf die, die je opent met de link.
:oops: :roll:
http://www.specializedwinkel.nl/index.p ... y-blk.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Ik had je linkje al gezien ja. Maar zijn die nog steeds niet vrij dun voor maatje kolenschop? Kan net denk ik zeker?
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

De tip van "benfietsen" ga ik zeker proberen. Ik hoop dat ik de chunckys zonder schade kan monteren over de basis van de oude normale handvatten.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

ben een stuk fietsen schreef:Ik had je linkje al gezien ja. Maar zijn die nog steeds niet vrij dun voor maatje kolenschop? Kan net denk ik zeker?
Ik weet niet hoe groot jouw kolenschoppen zijn, maar daarom had ik de maat van die van mij er al bij gezet als referentie.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Ook best redelijk, 21 cm op jouw manier gemeten. Ach ja, met de Esi Chunkies ken't nèt en van die plompe dingen aan je stuur zien er ook niet uit.
Het valt me trouwens wel op dat er steeds meer bikers met Esi's gaan rijden en de bar ends eraf laten. Als de dikkere Esi's nog eens in een maatje dikker te krijgen zijn en dan ook in het grijs of wit dan ga ik daarvoor denk ik. Tot die tijd lekker met deze.
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
RdBrok
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 470
Lid geworden op: za 29 januari 2011, 09:51
Mijn mountainbike: Niner air9C

Heeft iemand misschien een foto van de ESI Chunkies aan het stuur met sram shifters??
Ik wil namelijk weten of deze een beetje aans;uiten op de shifters...
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Hier staan er vast wel een paar tussen. Zoek het uit :wink:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... =4&t=57164" onclick="window.open(this.href);return false;
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Anders hier wel: http://www.google.nl/search?q=esi+chuck ... 99&bih=815" onclick="window.open(this.href);return false;
benfietsen
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 20:04
Mijn mountainbike: Focus Black Forest 29r 1.0 2012

Bijkiejr schreef:De tip van "benfietsen" ga ik zeker proberen. Ik hoop dat ik de chunckys zonder schade kan monteren over de basis van de oude normale handvatten.
Gewoon je oude rubber/foam eraf halen (moest het mijne doorsnijden en kon het er zo afhalen) en ze dan andersom op je fiets monteren. Dan kun je tenminste stevig duwen en klooien om ze eromheen te krijgen. (dus niet proberen ze van de fiets af over de basis van oude handvaten heen schuiven, dat gaat niet werken... been there, done that!)

Succes!
Bijkiejr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 341
Lid geworden op: za 19 november 2011, 23:15
Mijn mountainbike: Giant Anthem X29

Heren,

Dank voor de tips. Ik heb nu Ritchey foam handvatten gemonteerd. Wat een verschil! Dit had ik eerder moeten doen.
You can't buy happiness. But you can buy a bike and that's pretty close.
ben een stuk fietsen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2438
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 14:17
Mijn mountainbike: Is in aantocht / Merida Ride 400 Team Lampre Merida

Eigenlijk moeten ze gewoon standaard foam of siliconen handvatten monteren. Waarom die dingen altijd keihard moeten zijn??
Have's
Giant Fathom 1 29 LTD '17 Merida Ride 400 Team Lampre Merida (Racert)

Had's
Canyon Nerve 8.9 Stealth '14, Canyon Grand Canyon AL 9.9 '13, Bulls Copperhead 29" '12, Thompson XC 980 Beachracer, Cube Acid, American Eagle Lake Tahoe '98
Beklad
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: za 10 oktober 2009, 14:11
Mijn mountainbike: Cube LTD Comp 2010 (inclusief RockShox SID Race)
Contacteer:

rubber heeft nu eenmaal een langere levensduur dan foam (en er zijn nog maar weinig alternatieve siliconen handvatten, fietsmerken monteren het liefst spul uit eigen keuken)

zelf heb ik goede ervaring met de ESI Racer's Edge, erg fijn en ondanks de geringe dikte toch erg comfortabel
hiervoor reed ik ook met rubber en foam, maar siliconen is toch wel een wereld van verschil
Work In Progress
Plaats reactie