Framebreuk Bulls Copperhead 3

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Wordt nog leuker: gisteren nieuwe zadelpen opgehaald. Diameter 31.8 mm. Ik zei nog dat ik 31.6 mm nodig had, maar de monteur beloofde dat die ook past ("zit dan wat strakker alleen een voordeel"). Jullie vermoeden al wat nu komt: paste natuurlijk niet. Weer terug. Nieuwe zadelpen besteld. Wel in 1 dag binnen. Een BBB BSP-12. Op zich prima. Helaas is een van de twee schroeven alleen vanaf boven vast te draaien. Tenminste als ik het goed heb begrepen. Maar wat doen als je zadel geen gat heeft maar dicht is?
Vandaag toch geprobeerd te fietsen (met een zadel van een vriend, met gat :lol:). Schakelde niet lekker. Nagekeken en wat blijkt: buitenkabels verkeerd om gemonteerd; binnenkabels daardoor te kort. Blijkbaar heeft de monteur toch geprobeerd de voorderailleur zo goed mogelijk af te stellen (met een te kort kabel). Resultaat: helemaal slecht afgesteld. Achterderailleur werkt alleen op enkele tandwieltjes, maar niet op de twee grootste; poplock verkeerd gemonteerd (kabel zat er niet helemaal in). Morgen nog een keer bij de dealer langs gaan. Op vrijdag vertrek ik naar St. Ingbert (MTB marathon, 106 km). Hopelijk met een fiets waarmee wel te fietsen valt.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Wat een schrale harries zeg. Vind het knap dat je nog niet de naam van de winkel hebt vermeld!
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Zou je nog wel naar deze dealer :~ gaan...??? Lijkt mij zo als je vrijdag naar St. Ingbert wil vertrekken het vast wel prettig is als de fiets ook te berijden is als je de berg omhoog gaat... Ik zou gewoon naar een echte zaak gaan. Dan maar een paar tientjes er tegen aan gooien, maar het voorkomt denk ik een hoop :evil: :evil:
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Laatste update en dan maar naar voren kijken: bij de dealer geweest; heeft shifterkabel vervangen en alles netjes afgesteld. Lekker fietsen. Dus met redelijk goed gevoel naar St. Ingbert. Wat een modder. Oorspronkelijk 2 rondjes a 50 km = 100 km met 2900 HM. Na 35 km geen remkracht op de achterrem. Later bleek dat de remblokken binnen 35 km helemaal versleten waren (tot op het metaal); komt van de modder + zand etc. Verder ketting gleed door op meerdere tandwielen van de cassette (cassette DEORE SLX, ketting HG-93); geen schakelen meer mogelijk. Nog 1e ronde op de middelste en grote kettingring uitgereden en dan gestopt. Achteraf bleek dat van de 48 deelnemers op de 100 km slechts 16 de finish hebben behaald. Het was nog een heel stuk erger dan 3 weken geleden in Houffalize.
Inmiddels al de tweede cassette/ketting binnen 400 km kapot gereden (daarvoor een XT met HG-93 nu een SLX met HG-93). Geen idee waarmee dat te maken heeft. Duidelijke slijtage op de tandwielen zichtbaar. Vraag me af of dit met de derailleurwieltjes te maken kan hebben (ben recentelijk overgegaan naar Tacx 4020 i.p.v. Shimano).
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
PeterS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: wo 16 maart 2011, 22:25
Mijn mountainbike: Kona Satori 2019

Mijn Copperhead 1 uit 2011 vertoonde haarscheurtjes bij de bevestiging van de zadelpen. Mee naar mijn lbs genomen, Jeremiasse uit Goes, en laten zien. Hun reactie was gelijk: gevalletje frame-garantie.
Nieuw frame besteld en kosteloos de onderdelen over gezet, echter het nieuwe frame was een King Boa disc 2012.
Double-butted i.p.v. triple-butted, smooth-welded. Ik heb Bulls hiervan op de hoogte gebracht en gevraagd op dit bedrijfs-policy was. Krijg ik de volgende dag een telefoontje van de lbs dat ik kan kiezen uit 4 andere frames.
Ik heb gekozen voor een mat-zwarte Bushmaster 1 uit 2011, past qua kleur goed bij mijn onderdelen.
Ik ben zeer tevreden over de service van mijn lbs en van de snelle en correctie afhandeling door Bulls.
Zo kan het dus ook !
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

rokl schreef:Laatste update en dan maar naar voren kijken: bij de dealer geweest; heeft shifterkabel vervangen en alles netjes afgesteld. Lekker fietsen. Dus met redelijk goed gevoel naar St. Ingbert. Wat een modder. Oorspronkelijk 2 rondjes a 50 km = 100 km met 2900 HM. Na 35 km geen remkracht op de achterrem. Later bleek dat de remblokken binnen 35 km helemaal versleten waren (tot op het metaal); komt van de modder + zand etc. Verder ketting gleed door op meerdere tandwielen van de cassette (cassette DEORE SLX, ketting HG-93); geen schakelen meer mogelijk. Nog 1e ronde op de middelste en grote kettingring uitgereden en dan gestopt. Achteraf bleek dat van de 48 deelnemers op de 100 km slechts 16 de finish hebben behaald. Het was nog een heel stuk erger dan 3 weken geleden in Houffalize.
Inmiddels al de tweede cassette/ketting binnen 400 km kapot gereden (daarvoor een XT met HG-93 nu een SLX met HG-93). Geen idee waarmee dat te maken heeft. Duidelijke slijtage op de tandwielen zichtbaar. Vraag me af of dit met de derailleurwieltjes te maken kan hebben (ben recentelijk overgegaan naar Tacx 4020 i.p.v. Shimano).
Persoonlijk vind ik de cassettes van SRAM een langer leven beschoren als de cassettes van Shimano. Zelf monteer ik PG-990 serie, zijn wel duur maar ook duurzamer...
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Ook ik heb het probleem bij een Copperhead 3 uit 2012, framebreuk in de zadelbuis.

Ik ben er mee naar mijn LBS geweest en die hebben vandaag een nieuw 2013 copperhead 3 frame binnen gehad, nu willen ze voor het ombouwen een slordige 150,- vangen!

Naar aanleiding van die 150,- heb ik een redelijk nette boze mail gestuurd dat ik het daar uiteraard niet mee eens ben en dat hun voor de kosten van ombouw moeten opdraaien.

De vraag of ik voor de kosten moet opdraaien heb ik ook bij Bulls neergelegd, ik heb daar nog geen reactie op gehad.
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
wolf75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 18 september 2013, 09:53
Mijn mountainbike: Scott Spark 940

Ik zou zeggen:"Je hoeft de handel niet om te bouwen. Geef maar een hele nieuwe fiets dan en declareer die maar bij Bulls. Jullie geen ombouwkosten en ik een nieuwe fiets. Iedereen blij." Gaan ze natuurlijk nooit doen, maar dan is de keus aan hun. Jij hebt hier niet om gevraagd.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Bulls is een merk met een paar opvallende kenmerken als het gaat om de dealer:
- Dealer heeft relatief een hoog marge per fiets
- Bulls (importeur ZEG) is een drama als het gaat om garantie en service.

Het is dan vaak een afweging voor de dealer. Mijn werkgever declareert niks bij Bulls als het gaat om het ombouwen van een fiets (ook niet bij de klant). Declaereren bij Bulls werkt namelijk zo omslachtig dat het anderhalf tot twee keer de tijd van het ombouwen kost. Bulls betaalt dan een pisbedrag voor de ombouw (kan me iets van 15 tot 30 euro herinneren).

Conclusie: De service van Bulls naar de dealer toe is een drama. Dat is een nadeel. Voordeel: De marges per fiets zijn hoog en zoveel frames gaan er ook niet kapot. Zijn degelijke frames,maar zeker niet de lichtste.

Maar sommige dealers willen toch van alles wat meepakken. Dat is zonde en zorgt voor onenigheid tussen klant en dealer. Laat je niet van de wijs maken. De klant heeft een koopovereenkomst met de dealer, de dealer moet het oplossen. Denk maar zo, de dealer verdient ruim aan de verkoop van Bulls fietsen.
Peter Vlaardingen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 210
Lid geworden op: ma 31 januari 2011, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon Exceed cf7

@Luuc91:
Interessante info betreffende de service van ZEG, dit verklaart het e.e.a. ik had onlangs het volgende (een beetje off topic maar wellicht in dit kader toch nuttig):

Onlangs een Bulls Wildedge 29 besteld. Op de dag van aflevering werd ik door de LBS gebeld met het slechte bericht dat de fiets binnen was maar problemen met speling op de lagers had, op deze wijze kon de fiets niet uitgeleverd worden. Volgens hen speelt dit punt al een tijdje en had Bulls toegezegd dat het probleem nu opgelost zou zijn, omdat dit niet het geval bleek te zijn adviseerde de LBS mij de Bulls in deze uitvoering niet af te nemen. Er zijn er de laatste tijd meerdere geretourneerd met slechte lagers en slechte passing in het carbon, hierdoor gaat het frame defect. Als alternatief heeft de LBS mij een Scott met korting aangeboden en geleverd. Het gaat hier om een van de grootste LBS van NL, als dit soort bedrijven er schijnbaar genoeg van hebben heeft Bulls een probleem.
Luuc91
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 25 augustus 2009, 17:12
Mijn mountainbike: N + 1
Contacteer:

Je hebt denk ik een hele goede keuze gedaan om een scott spark 910 aan te schaffen. Ik heb die Wild Edge op de beurs gezien voor 2014, en was not amused over de details van Bulls (zoals wel vaker). Het zijn prima fietsen, maar de afwerking is vaak ver te zoeken. Dit geldt niet alleen voor 2014, zo vond ik een aantal carbon 2013 modellen echt een ramp.

voorbeeld:
Carbon sluit niet goed aan op de cup.
Afbeelding
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

patronics schreef:Ook ik heb het probleem bij een Copperhead 3 uit 2012, framebreuk in de zadelbuis.

Ik ben er mee naar mijn LBS geweest en die hebben vandaag een nieuw 2013 copperhead 3 frame binnen gehad, nu willen ze voor het ombouwen een slordige 150,- vangen!

Naar aanleiding van die 150,- heb ik een redelijk nette boze mail gestuurd dat ik het daar uiteraard niet mee eens ben en dat hun voor de kosten van ombouw moeten opdraaien.

De vraag of ik voor de kosten moet opdraaien heb ik ook bij Bulls neergelegd, ik heb daar nog geen reactie op gehad.
StaVaZa tot nu toe.. Diverse mail wisselingen met LBS en ZEG.. Vanuit ZEG wordt inderdaad een vergoeding gegeven voor ombouw van 35,- (tot 2 jaar na aanschaf daarna niets meer) mijn LBS is nu gezakt tot 85,- ook daar ben ik het niet mee eens en ben het ook zat te onderhandelen.

Laatste 2 opties bij de LBS neergelegd:
1: hun gaan het regelen op hun kosten die ze dan later met ZEG gaan proberen te verrekenen.
2: ik ga het zelf regelen en ik kom nooit meer bij deze LBS en zal ik iedereen die ik ken deze LBS afraden.

edit:
Ik heb nog even zitten graven op internet en kwam het volgende tegen: Rechten op een product dat niet goed deugdelijk is
Hierin staat dat de verkoper het kosteloos moet oplossen.
Laatst gewijzigd door patronics op do 7 november 2013, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vermoed dat ze voor optie twee gaan. Blijkbaar ben je toch niet belangrijk voor ze, anders hadden ze optie 1 allang uitgevoerd.

Ik wens je succes man, het is gewoon beroerd, zoiets.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Blijkbaar hebben ze toch voor optie 1 gekozen.

Waarschijnlijk na het lezen dat ze het verplicht zijn gezien de wet europese garantie en het Nederlands recht op een deugdelijk product (zie ook mijn vorige post)

Ik kan hem zsm brengen en het wordt kosteloos geregeld..

Toch weer een 'tevreden' klant :-?
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Gebruikersavatar
patronics
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: za 12 november 2011, 19:58
Mijn mountainbike: 2018 S-Works Custom

Stavaza:

Ik heb vorige week mijn fiets terug gekregen, uiteindelijk is het kosteloos opgelost.

Nu blijkt wel dat de maatvoering van model 2013 iets anders is, daarom is mijn nieuwe frame 1cm kleiner.
Regelmatig moet ik nu met mijn zadel op de maximale positie rijden, heb dat aangegeven aan mijn LBS met het voorstel om er meteen een 40cm pen in te doen, volgens de LBS moet het geen probleem geven en kan ik gewoon op maximaal fietsen..

We zullen zien. Heb nu toch nog 3 jaar garantie op het frame ;-)
2018 S-Works Epic XX1
2017 Specialized Epic Comp Carbon XX1 (Sold)
2018 Cube Elite Gravel
2014 Cube Elite SLT XX1 (Transformed 2018)
2013 Bulls Copperhead 3 XTR (Sold)
Prehistoric Cannondale M500 (RIP)
Plaats reactie