Continental X king

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Om die reden ben ik weer teruggegaan naar de Rocket Ron. Dat omknikken, op hogere snelheid in bochten, verdween alleen bij rijden op hogere druk, zeg 2,2 bar; terwijl ik liever rond 1,8 bar rijd vanwege comfort en veel betere tractie.
Andere nadeel vond ik de iets mindere grip in de modder, tov een Rocket Ron. Verder vond ik de X-King (2.4) wel een lekkere band. De X-King rolt een tik lichter, is ook slijtvaster, bij een goede grip voor zo'n snelle band.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

Idd vond ik hem ook alleen met meer druk lekker rijden. Tubeless vond ik ook een drama, dus ben weer afgestapt van de X-kings. Ze gaan af en toe weer op mijn andere bike, maar dan met biba's... Maar op zich een fijne band, en eigenlijk een beetje dezelfde ervaring als aurelius... In veel opzichten niet zo mijn ding, want een band mag wel iets steviger zijn.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Welke (denk vergelijkbare) band heb je nu dan suntoro?
van dijk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 4 januari 2010, 20:34

Prima allround band.
Onlangs op mijn 29er een setje x-kings gelegd wel met protection.
Bevallen erg goed en hebben veel grip. Rij tussen de 1.6 en 1.8 bar. Weeg zelf 70 kg.
Had in het begin ook even wat moeite om ze goed luchtdicht te krijgen, maar blijven nu goed op druk. Kwestie van de latex overal goed te laten komen.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

de protection is inderdaad wel tubeless ready. zie onderstaand antwoord van continental op mijn vraag over de racesport en tl ready.

Goedemorgen ,

De RaceSport variant is in 2010 (september 2010) uitgebracht,alle communicatie was in de maanden daarvoor inderdaad dat de RS TL ready is, maar dat onvoldoende volgens de normen. Dit is in de loop van begin 2011 aangepast en de RS is sindsdien niet TL ready.

Alleen de ProTecTion serie is officieel TL ready. Betreft de RS zal dit ook gaan gebeuren maar niet in 2012, op dit moment zijn we druk bezig de gewichten op peil te brengen zodat je het voordeel van TL ready volldig kan benutten.

Met vriendelijke groeten,
Continental Banden Groep B.V.
Suntoro
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1847
Lid geworden op: vr 4 juni 2010, 15:15
Mijn mountainbike: is voor sommigen een monster, voor mij gewoon zachtaardig... :)

pronkrug schreef:Welke (denk vergelijkbare) band heb je nu dan suntoro?
Ja, lees het nu pas.... Maar ik heb geen vergelijkbare band gemonteerd. Eigenlijk toch wel iets anders.... Namelijk de WTB Wolverine 2.2 TCS, maar die is een stuk zwaarder en een fractie smaller. Hij wordt wel in de markt gezet als XC band en het profiel is wel laag. Maar overall is de band een stuk steviger. Toch vind ik hem verrassend soepel lopen, ondanks het design van het profiel...
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

Hoi,
Ik had altijd continental race king 2.2 op mijn fiets zitten (voor en achter, zaten er standaard op). Dat beviel me redelijk goed, maar die waren kapot gegaan en ik wou daarna banden met meer profiel dus had de Jimmy van schwalbe gekocht, maar die vallen me toch een beetje tegen (Of zal het gewoon wennen zijn?). Dus ik wil nu weer kijken voor een ander setje banden, die een beetje allround zijn. Ik zat te denken aan de Continental X-king of de Mountain king, of een combi? Of nog iets heel anders? Ik heb al een paar topics door gespit...
KTM fan
CS645
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Giant Trance Advanced

Mountainking II voor en X-king achter is een heel fijne combi. Loopt behoorlijk licht, veel grip en loost modder goed.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Mattijn schreef:Hoi,
Ik had altijd continental race king 2.2 op mijn fiets zitten (voor en achter, zaten er standaard op). Dat beviel me redelijk goed, maar die waren kapot gegaan en ik wou daarna banden met meer profiel dus had de Jimmy van schwalbe gekocht, maar die vallen me toch een beetje tegen (Of zal het gewoon wennen zijn?). Dus ik wil nu weer kijken voor een ander setje banden, die een beetje allround zijn. Ik zat te denken aan de Continental X-king of de Mountain king, of een combi? Of nog iets heel anders? Ik heb al een paar topics door gespit...
Ik had race king en de laatste paar jaar x king. De volgende keer zoek ik iets voor ertussen. Ik denk weer terug naar de Racing Ralph. Misschien ook wel iets voor jou
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

hmm, ik las in het banden reviews topic dat de racing ralph zich niet zo goed houd onder natte omstandigheden. Ik zoek iets dat licht rolt, en onder de meeste omstandigheden is in te zetten (mul zand, modder). Misschien maar eens kijken voor de combi van CS645
KTM fan
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Van Raceking naar mountainking is wel een flinke stap. Met 2x Xking draai je ook overal doorheen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Mattijn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 16:39
Mijn mountainbike: KTM Ultra Flite (2012)
Contacteer:

Oke, dan ga ik denk ik kijken voor X-king. Gelukkig zijn continental banden niet zo duur :)
Oh ja, wat is dan eigenlijk beter? 2.2 of 2.4?
KTM fan
Gebruikersavatar
Corke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 956
Lid geworden op: do 19 februari 2009, 16:59
Mijn mountainbike: SingleBe Onyx

Mattijn schreef:Oke, dan ga ik denk ik kijken voor X-king. Gelukkig zijn continental banden niet zo duur :)
Oh ja, wat is dan eigenlijk beter? 2.2 of 2.4?
Ik zou dan echt voor de 2.4 gaan. Met de juiste druk ( 2,1 voor, 2,3 achter ) rijdt dat heerlijk.
CS645
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 19:57
Mijn mountainbike: Giant Trance Advanced

byorka schreef:Van Raceking naar mountainking is wel een flinke stap. Met 2x Xking draai je ook overal doorheen.

Dit klopt inderdaad wel, al heb je er voor minder last van dan achter. Een collega van mij is marathonrijder een heeft voor en achter een 2.4 X-king protection liggen. Over het algemeen zijn dat toch geen types die graag veel extra zwaar trappen over meer dan 100km. Maar ligt natuurlijk ook aan het terrein. Hoe steiler de hellingen en hoe modderiger of losser de ondergrond hoe meer grip belangrijker wordt dan rol weerstand. In Zuid-Limburg zou ik nooit een Raceking over een X-king kiezen en kan voor zelfs een Mountainking de moeite waard zijn. Op vlakker terrein is het weer anders.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Zuid limburg, Ardennen, Duitsland, Alpen, allemaal op de Raceking. Wel een beetje oppassen bij lemige modder
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie