Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!

Moderator: jf

Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Contacteer:

ma 21 oktober 2019, 11:23

Als je 'm toch hebt liggen probeer je 'm gewoon een (paar) keer met een binnenbandje erin. Dan kun je bepalen of het de moeite is hem tubeless te monteren of dat je toch beter iets anders kunt kopen.
"freedom is just another word for nothing left to loose".
Mike123
Extreme Biker
Extreme Biker

ma 21 oktober 2019, 12:41

Dan voor de reaktie. Ik rij niet onbenullig hard maar wil wel graag een bocht door zonder te gaan liggen. Het is trouwens op een Canyon Lux, model 2020.
Ik kijk het deze week nog weer even aan hoe het met het weer en als het weer weer slechter word leg ik hem er wel op om te kijken hoe het bevalt. Met mijn Grand Canyon reed ik met Peyote banden. Velgbreedte was intern 26mm, met de Canyon is dat 25.
Bonanza
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Niner Air 9 carbon, Niner RKT RDO
Contacteer:

ma 21 oktober 2019, 13:10

kermit schreef:
ma 21 oktober 2019, 11:23
Als je 'm toch hebt liggen probeer je 'm gewoon een (paar) keer met een binnenbandje erin. Dan kun je bepalen of het de moeite is hem tubeless te monteren of dat je toch beter iets anders kunt kopen.
Gewoon uitproberen idd. Denk zelf dat de Barzo voor achter wat overkill is en dat een Mezcal of Peyote (als je bij Vittoria blijft) beter rolt. Maar dat kan je het beste zelf ervaren
Snelle Buffer
Extreme Biker
Extreme Biker

ma 21 oktober 2019, 13:49

Mike123 schreef:
zo 20 oktober 2019, 23:20
Op mijn nieuwe fiets ligt standaard een MAXXIS Rekon 2.25 aan de voorzijde en op de achterkant ligt een MAXXIS Aspen 2.25.
De voorkant van mijn fiets is met de huidige modder niet zo heel blij. Achterkant kan ik nog wel mee leven.
Maar is het verstandig om op de voorkant mijn Barzo te leggen , heb er nog 2 die ik vorig jaar heb gekocht? Maar ik heb nog een Barzo, doet zo'n band het aan de achterkant ook goed of kan ik daar beter een andere op leggen in deze tijd van het jaar.
Ze gaan wel tubbeless.
Hier de Barzo aan de voorkant op twee verschillende bike"s , met de Mezcal aan de achterzijde , bevalt prima op harde/losse ondergronden , helemaal tubeless , ook dezelfde combi gehad dan omgedraaid , maar dat beviel niet , had toch wat te weinig controle aan de achterzijde , op een 1 of andere manier .
your courage , your cheerfulness , your resolution , will bring victory
Davy 1979
Mountainbiker
Mountainbiker

di 22 oktober 2019, 11:35

Hallo,
Binnenkort doe ik mee aan een strandrace. Ik ben op zoek naar een geschikte band, die ook nadien nog kan gebruiken op de weg, of op zachte bospaadjes. Welke band neem ik best ?
Plaats reactie