Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Lars TB schreef: ma 6 mei 2019, 13:41
HB_Eagle schreef: ma 6 mei 2019, 12:58 Maar even kort door de bocht :
In mijn geval of bredere velg nemen
Of bij een 2.25 uitvallende band blijven
Bredere velg is sowieso aan te raden, eens een keer een mooi setje - specifiek op jouw wensen aangepast - laten maken.

Maar nu op je huidige wielen werkt 2.25 het beste inderdaad. En die 2.25 past ook op je toekomstige 30 mm velg, dus je kunt nu al gewoon een band kopen, je hoeft niet te wachten op een nieuwe set wielen.
Ga ik morgen zeker naar kijken
Het word de forkaster of trail
Vallen alle bij als 2.25

Geloof niet dat iemand deze alle 2 Met elkaar getest heeft

Ojawel...natch !!
Laatst gewijzigd door HB_Eagle op ma 6 mei 2019, 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

natch schreef: zo 5 mei 2019, 20:53

Ik heb de Forekaster 2.35" afgewisseld met de Wolfpack 2.25" (27.5"), vallen ong. even breed (57/58 mm) op 25 mm intern.
Heb je ook verschil in hun rijgedrag kunnen ontdekken
natch
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: vr 12 februari 2016, 17:23

HB_Eagle schreef: ma 6 mei 2019, 19:17
natch schreef: zo 5 mei 2019, 20:53

Ik heb de Forekaster 2.35" afgewisseld met de Wolfpack 2.25" (27.5"), vallen ong. even breed (57/58 mm) op 25 mm intern.
Heb je ook verschil in hun rijgedrag kunnen ontdekken
jawel, maar of het relevant is voor jou? In gebruik zijn ze als voorband op een gravelracer op UHR routes. Op de weg is de Trail de betere band, maar de Forekaster is voor mij nog prima te doen.

Op vochtig zand/hardpack heeft de Trail een slagje meer grip. In snelle bochten bouwt de Forekaster grip (en vertrouwen) op, de Trail blijft gelijkmatig/onveranderd grip etaleren als je platter gaat. Op los, droog zand is de Forekaster de betere band, stabiel rechtuit en voorspelbaar in de bochten. De Trail is eerder zoekerig en happerig.

Verder is de Trail is niet zo comfortabel en ook wel voelbaar zwaarder. De Wolfpack is wel heel mooie Vittoria kwaliteit.

Voorlopig laat ik de Trail er wel op zitten, met de Barzo achter is het wel een mooi combi, veel grip en redelijk snel rollend.
dropje73
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 15 juni 2017, 11:01

Ik heb twee mtb's, een 26 en een 29 (strandfiets rigid)

Aangezien de 26 nogal achteruit gaat heb ik een setje Barzo/Peyote besteld in 2.35.
Dan mag de rigid 29 komende zomer mee op vakantie (Luxemburg + Frankrijk). Heb best goede verwachtingen van de Vittoria's

Alleen jammer dat de levering een beetje lang duurt, ik zal maar eens contact op gaan nemen daar in Belgie geloof ik... (in NL kon ik ze eigenlijk niet vinden)
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

dropje73 schreef: wo 8 mei 2019, 10:51 Ik heb twee mtb's, een 26 en een 29 (strandfiets rigid)

Aangezien de 26 nogal achteruit gaat heb ik een setje Barzo/Peyote besteld in 2.35.
Dan mag de rigid 29 komende zomer mee op vakantie (Luxemburg + Frankrijk). Heb best goede verwachtingen van de Vittoria's

Alleen jammer dat de levering een beetje lang duurt, ik zal maar eens contact op gaan nemen daar in Belgie geloof ik... (in NL kon ik ze eigenlijk niet vinden)
hollandbikeshop.com heeft die volgens mij
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

HB_Eagle schreef: wo 8 mei 2019, 12:05
dropje73 schreef: wo 8 mei 2019, 10:51 Ik heb twee mtb's, een 26 en een 29 (strandfiets rigid)

Aangezien de 26 nogal achteruit gaat heb ik een setje Barzo/Peyote besteld in 2.35.
Dan mag de rigid 29 komende zomer mee op vakantie (Luxemburg + Frankrijk). Heb best goede verwachtingen van de Vittoria's

Alleen jammer dat de levering een beetje lang duurt, ik zal maar eens contact op gaan nemen daar in Belgie geloof ik... (in NL kon ik ze eigenlijk niet vinden)
hollandbikeshop.com heeft die volgens mij
En heb jij je keuze al gemaakt eigenlijk?
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

sama schreef: wo 8 mei 2019, 12:19
HB_Eagle schreef: wo 8 mei 2019, 12:05
hollandbikeshop.com heeft die volgens mij
En heb jij je keuze al gemaakt eigenlijk?
Yep,
Het zijn de Wolfpack trial en race-mtb geworden
Klein proefritje gemaakt en het enige wat ik ervan kan zeggen dat ze eerder teveel als te weinig grip hebben en daarbij rollen ze stukken lichter dan de noni
Heeeeel blij mee dus
Misschien dat ik de trial na het najaar en voorjaar opschuif en de voor de zomer de xc versie aanschaf
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Klinkt goed :-q
Sneeuwmonster
dropje73
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 15 juni 2017, 11:01

HB_Eagle schreef: wo 8 mei 2019, 12:05
hollandbikeshop.com heeft die volgens mij
[/quote]

Heel veel types/modellen/afmetingen niet leverbaar daar helaas, anders had ik het inderdaad daar besteld
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

r2-bike heeft een paar vittoria uitvoeringen in de uitverkoop. Ze hebben ook de nieuwe Graphene 2.0 versies van de XC banden. Wel alleen in de TLR versie, dus de XC race casing. Dat is zonder de extra zijwang bescherming van de TNT versies maar wel geschikt om tubeless te maken. Zijn iets lichter, en het zijn skinwalls. Combineren van de XC race en XC trail versies zal er dus niet uit zien met skinwall en greywall :-{
dropje73
All rounder
All rounder
Berichten: 74
Lid geworden op: do 15 juni 2017, 11:01

Flow&Co schreef: wo 8 mei 2019, 14:46 r2-bike heeft een paar vittoria uitvoeringen in de uitverkoop. Ze hebben ook de nieuwe Graphene 2.0 versies van de XC banden. Wel alleen in de TLR versie, dus de XC race casing. Dat is zonder de extra zijwang bescherming van de TNT versies maar wel geschikt om tubeless te maken. Zijn iets lichter, en het zijn skinwalls. Combineren van de XC race en XC trail versies zal er dus niet uit zien met skinwall en greywall :-{
De TNT G+ zie ik een aanbieding van Barzo en Peyote in 29x2.35 allebei voor 30,00 euro...... jammer,net te laat...

Maar ik heb een mail naar die Belg gestuurd, eens zien of die wil reageren.,Als het echt te lang gaat duren annuleer ik die en bestel ze bij r2-bike. Daar liggen ze op de plank.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

HB_Eagle schreef: wo 8 mei 2019, 13:20 Yep,
Het zijn de Wolfpack trial en race-mtb geworden
Klein proefritje gemaakt en het enige wat ik ervan kan zeggen dat ze eerder teveel als te weinig grip hebben en daarbij rollen ze stukken lichter dan de noni
Heeeeel blij mee dus
Misschien dat ik de trial na het najaar en voorjaar opschuif en de voor de zomer de xc versie aanschaf
Je bent er al uit dus? Ik ga toevallig van het weekend de Forekaster testen op een zeiknat Les Hautes Rivieres, wss weet ik dan genoeg over blubber icm een Forekaster voorop :lol:
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

kermit schreef: vr 3 mei 2019, 14:09 Breder dan Schwalbe en Conti, steviger karkas en toch licht rollen en goede (xc) grip?

Michelin Wildracer, naar mijn idee een beetje onderschat bandje hier in de lage landen... :
Afbeelding
Voor 15 euro bij Bike24 nu. Ik heb gelijk een setje besteld. Plus een setje Minion DHR/DHF voor in de Alpen deze zomer.
Give me little bits of / more than I can take
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voorop is het natuurlijk niet de optie met de meeste grip ;-)
Maar wel te doen, op min of meer droge NL rondjes kom je er nog heel aardig mee weg als voorband.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik rij er vaker mee, ook voor. In de zomer dan. Inderdaad niet de meeste grip maar genoeg als er geen modder is.
Het houdt je scherp. :-D
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie