Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 17 januari 2020, 20:12 Met zoveel veren in je reet kan je niet meer fietsen :o
Hallo, 1x is er iemand aardig tegen mij en de rest gaat meteen lelijk doen :((
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee toch? :kiss:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

:lol: :-q
life starts @ 150bpm...
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

novaterra schreef: wo 15 januari 2020, 19:36 Sinds gisteren de barzo en mezcal in 27,5x2.6 gemonteerd. Ik wilde een setje banden voor hier in nl die redelijk lekker lopen en voor mij voldoende grip hebben.
Maar er zijn niet veel merken die zo breed zijn zoals aangegeven, maar deze zijn nog breder.
Verse gemonteerd en nu even op 2 bar zijn ze op een 34mm inw velg 68mm breed
Afbeelding20200115_180127 by joost nijland, on Flickr
Ze gaan er weer af, zijn net wat te breed voor in de achtervork. Bij snel genomen bochten raakt hij de seatstay iets, dat vindt ik jammer.
Dus als er nog mensen zijn die ze wel denken kwijt te kunnen??, be my quest
Bird Aeris 9 blurple
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

Heeft hier al iemand de nieuwe Racing Ralph al opgemeten?
Zoja,hoe breed is hij in cm?
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

bonkie schreef: zo 2 februari 2020, 17:14 Heeft hier al iemand de nieuwe Racing Ralph al opgemeten?
Zoja,hoe breed is hij in cm?
Iets meer info... Welke diameter, welke breedte, welke velgbreedte intern? Dat soort dingen :)
bonkie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1515
Lid geworden op: wo 3 september 2008, 20:06
Mijn mountainbike: 29er

RuudRuud schreef: ma 3 februari 2020, 11:00
bonkie schreef: zo 2 februari 2020, 17:14 Heeft hier al iemand de nieuwe Racing Ralph al opgemeten?
Zoja,hoe breed is hij in cm?
Iets meer info... Welke diameter, welke breedte, welke velgbreedte intern? Dat soort dingen :)
Gemeten zoals de foto hier boven.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

bonkie schreef: ma 3 februari 2020, 22:24
RuudRuud schreef: ma 3 februari 2020, 11:00

Iets meer info... Welke diameter, welke breedte, welke velgbreedte intern? Dat soort dingen :)
Gemeten zoals de foto hier boven.
De band hierboven is een 27,5*2,6. Die maat is niet te leveren als Racing Ralph. Nogmaals, welke breedte en diameter Racing Ralph wil jij gemeten hebben op welke interne velgbreedte?

Waarom zou de interne velgbreedte van belang zijn? Daardoor kan een band smaller of breder vallen dan jouw situatie. Dus is het van belang als je op het randje zit. Let dus ook op waar je naar opzoek gaat op internet.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

Sinds vrijdag rijd ik met de combi Schwalbe Ralph/Ray (2.25 op een 25mm velg, tubeless). Daarvoor een jaar of 5 met Ralph voor en achter.

Ben enthousiast. Is natuurlijk moeilijk objectief te vergelijken maar de rolweerstand lijkt een stuk lager te zijn en de grip in bochten beter. Op mijn eerste rit in Dorst met de nieuwe banden verschillende segment-pr's verbeterd, en maar enkele seconden van mijn pr op de hele ronde. Niet voluit gegaan en ondergrond niet 100%. Kan natuurlijk ook gewoon in vorm zijn. Maar algehele indruk bijzonder positief.

LBS had druk voor en achter op 1.3 gezet. Bleek onderweg te veel. Heb achter een beetje afgeblazen en voor wat meer. Weeg 70kg bij 1.85m.
Ik heb de indruk dat de nieuwe banden meer volume hebben dan de vorige, er zou nu nog wat lucht uit kunnen. Zal morgen eens meten wat de druk nu is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat de grip beter is dan een Ralph van 5 jaar, dat mag ik hopen ! :o
Of begrijp ik je verkeerd ? :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JoopO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 365
Lid geworden op: do 14 april 2016, 17:15
Mijn mountainbike: Scott Scale 930

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 2 maart 2020, 19:38 Dat de grip beter is dan een Ralph van 5 jaar, dat mag ik hopen ! :o
Of begrijp ik je verkeerd ? :winkie:
Ik weet niet of jou goed begrijp, maar het lijkt er op dat je denkt dat de banden 5 jaar oud waren? En dat heb ik niet geschreven, althans niet bedoeld. In die 5 jaar bijna 15000 km gereden, dus er heeft al eens vervanging plaatsgevonden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

JoopO schreef: ma 2 maart 2020, 22:14
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 2 maart 2020, 19:38 Dat de grip beter is dan een Ralph van 5 jaar, dat mag ik hopen ! :o
Of begrijp ik je verkeerd ? :winkie:
Ik weet niet of jou goed begrijp, maar het lijkt er op dat je denkt dat de banden 5 jaar oud waren? En dat heb ik niet geschreven, althans niet bedoeld. In die 5 jaar bijna 15000 km gereden, dus er heeft al eens vervanging plaatsgevonden.
Gelukkig maar. (en vandaar mijn smileys)

Goed dat ze bevallen.
Had ik nog in Brabant gereden, dan had ik ze waarschijnlijk ook gehad als opvolger voor RoRo (voor) en RaRa (achter). :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ray en Ralph zijn er nu ook in 2.35, interessant (Dat is RoRo nooit gelukt, dat 2.35. Sindsdien reed ik geen Schwalbe meer).
Gebruikersavatar
surfroy01
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:12
Mijn mountainbike: Uphill; Cube Stereo Hybrid 160, downhill; Evil Insurgent

Onder mijn Cube zit voor een ToMo (Tough Tom) maar daar rijd ik regelmatig mee lek hebben er hier meer ervaring mee? Vind ook dat deze uiterst moeizaam van de (tubeless ready) velg af te krijgen zijn.
The most dangerous nut on my bike is the one that holds the handle bars...... me :~
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Jurriaan schreef: di 3 maart 2020, 09:30 Ray en Ralph zijn er nu ook in 2.35, interessant (Dat is RoRo nooit gelukt, dat 2.35. Sindsdien reed ik geen Schwalbe meer).
Op mijn 26er Salsa had ik Roro's in 2.4, vond het toen best fijne NL bandjes.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie