Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8732
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

bijkerk0318 schreef: do 15 augustus 2019, 22:56 Vittoria meczal of continental race king protection ust als achterband voor de utrechtse heuvelrug. In alle weerstomstandigheden fiets ik. Worden allebei als zeer goed beschreven 🤔 iemand die de knoop doorhakt voor mij met een goeie tip/review/ervaring over deze banden?;)
Zijn inderdaad allebei goed, ik vermoed dat je er al genoeg over gelezen hebt.
Gewoon de knoop doorhakken.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7975
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mezcal, omdat die er ook in 2.35 is :-q
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Jurriaan schreef: vr 16 augustus 2019, 11:15 Mezcal, omdat die er ook in 2.35 is :-q
Volgens mij zijn mijn velgen 25mm valt 2,35 daar goed op? Is denk ik gewoon de standaard velg breedte?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Als dat de interne velg breedte is, zou 2.35 prima moeten gaan.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Wat is het grootste verschil tussen een vittoria met tnt en zonder? Zijn de banden met tnt sterker?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik zou zeggen dat je er explosiever mee kunt fietsen!


Maar ik heb geen idee en geen zin het op te zoeken op de Vittoria website: https://www.vittoria.com/eu/
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Lars TB schreef: vr 16 augustus 2019, 15:01 Ik zou zeggen dat je er explosiever mee kunt fietsen!
:lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Lars TB schreef: vr 16 augustus 2019, 15:01 Ik zou zeggen dat je er explosiever mee kunt fietsen!


Maar ik heb geen idee en geen zin het op te zoeken op de Vittoria website: https://www.vittoria.com/eu/
Dat zou wel lekker zijn haha.

Maar ik heb de tekst gevonden met uitleg, iets met zonder binnenband of met binnenband op lage druk ofzo iets. Denk dat mijn engels niet zo geweldig is.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

TNT is de term van Vittoria voor tubeless-ready.

Maar de normale vouwband kun je ook goed tubeless rijden. Heb nu normale vouwband Mezcal en die rijd ik probleemloos tubeless.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

bijkerk0318 schreef: vr 16 augustus 2019, 14:55 Wat is het grootste verschil tussen een vittoria met tnt en zonder? Zijn de banden met tnt sterker?
Als je dit vergelijk met een Vittoria band die niet TNT (tubeless ready)is , is het verschil in het gebruikte soort Nylon, de Non TNT zijn van Nylon 26 TPI , en de TNT zijn van Nylon 120 TPI.

Het rare is alleen dat een band van Nylon 26 TPI (non TNT) zwaarder is als dezelfde band in TNT :o
(zou verwachten hoe hoger het cijfer des te zwaarder de band, althans de nylon draad in de band).
:-q

" Terrain: Loose, Mixed
Weight: 525g
Casing: 120 TPI Nylon"
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

deefdeef schreef: vr 16 augustus 2019, 18:48 TNT is de term van Vittoria voor tubeless-ready.

Maar de normale vouwband kun je ook goed tubeless rijden. Heb nu normale vouwband Mezcal en die rijd ik probleemloos tubeless.
De banden met skinnwall look zijn TLR en de zwarte versie is TLR TNT. Dus zijn beide tubeless ready?maar tnt is zwaarder🤔
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Snelle Buffer schreef: vr 16 augustus 2019, 19:06
bijkerk0318 schreef: vr 16 augustus 2019, 14:55 Wat is het grootste verschil tussen een vittoria met tnt en zonder? Zijn de banden met tnt sterker?
Als je dit vergelijk met een Vittoria band die niet TNT (tubeless ready)is , is het verschil in het gebruikte soort Nylon, de Non TNT zijn van Nylon 26 TPI , en de TNT zijn van Nylon 120 TPI.

Het rare is alleen dat een band van Nylon 26 TPI (non TNT) zwaarder is als dezelfde band in TNT :o
(zou verwachten hoe hoger het cijfer des te zwaarder de band, althans de nylon draad in de band).
:-q

" Terrain: Loose, Mixed
Weight: 525g
Casing: 120 TPI Nylon"
Ze maken het gewoon te ingewikkeld door de vele keus. Pirelli heeft een lekker makkelijk assortiment, daar kunnen andere banden fabrikanten nog wat van leren ;)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

TPI = threads per inch, oftewel draadjes per inch.
Hogere TPI betekent meer draadjes per inch. Meestal dunnere draadjes, die een dunne soepele band opleveren(xc).
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op vr 16 augustus 2019, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Volgens mij heb ik het gevonden:
De xc race banden zijn normaal tubeless ready en de banden met tnt noemen ze: xc-trail. Deze banden zijn steviger, de xc-race is voornamelijk voor competitie gemaakt en de xc trail voor fietsers die wat ruigere routes rijden en dus een band willen die minder snel lek rijdt.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik rij de vouwband van Vittoria , de Barzo en Mezcal beide ook tubeless , de rest is voor mij bijzaak , tot nu blijven ze goed op druk ....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie