Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Eindelijk wat boskilometers kunnen maken met de Vittoria Agarro combi voor en achter.

Achter zou ik hem zonder reserveringen kunnen adviseren, rolt super, grip genoeg en eigenlijk nooit de aandacht trekkend. Mijn inziens een ideale achterband.

Nu heb ik hem drie tochtjes ook voorop kunnen testen en ik vind de band wat onvoorspelbaar. Hij heeft zat grip maar het duurt soms even voordat hij dat heeft gevonden waardoor je wat onzeker gaat insturen.
Lage druk in de band en druk op de voorkant helpen wel maar dat kan niet in alle situaties. Als "boswielrenband" zou hij prima voldoen maar daar is hij niet voor gemaakt natuurlijk.

De ondergronden die ik heb gereden zijn hoofdzakelijk zand, loose over hard, hardpack en modderig.

Wel.jammer want de.Mazza voorop is eigenlijk wat overkill.... rolt redelijk zwaar. Misschien eens een martello proberen
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Patrick_V schreef: wo 11 augustus 2021, 14:54 Eindelijk wat boskilometers kunnen maken met de Vittoria Agarro combi voor en achter.

Achter zou ik hem zonder reserveringen kunnen adviseren, rolt super, grip genoeg en eigenlijk nooit de aandacht trekkend. Mijn inziens een ideale achterband..

De ondergronden die ik heb gereden zijn hoofdzakelijk zand, loose over hard, hardpack en modderig.

Wel.jammer want de.Mazza voorop is eigenlijk wat overkill.... rolt redelijk zwaar. Misschien eens een martello proberen
Tja nu zijn die ondergronden voor geen enkele band makkelijk, zeker niet een snel rollende...ik had m dus als alpenband bij een soort trans dolomiti en daar vond ik m inclusief bikepark (flowtrails) juist wel veel vertrouwen geven icm lage rolweerstand.
Mazza zal zeker met grip geven...maarja.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Klopt... maar dat initiële gevoel van nul grip naar bijna happen (bij behoorlijk agressief insturen/rijden) vind ik niet mijn ding. De ondergronden zijn inderdaad niet makkelijk maar met meerdere types banden (lichter xc gericht karkas) dit nooit gevoeld. Dan heb ik het over een cross king/racing ralph type banden.

Misschien wel inherent aan de stuggere zijwand... wie weet. En...... misschien verlang ik wel teveel van een trail band. Licht rollend, grip, stevig karkas.... beetje onmogelijke combi

Speed, grip and sturdy..... pick two
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Patrick_V schreef: wo 11 augustus 2021, 16:51 Speed, grip and sturdy..... pick all THREE
Maxxis Ardent :-D
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Maarrrrrr... Maxxis.... daar deden we vroeger boodschappen :winkie:

Ik ga eens googlen :-q
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Patrick_V schreef: wo 11 augustus 2021, 14:54 Eindelijk wat boskilometers kunnen maken met de Vittoria Agarro combi voor en achter.

Achter zou ik hem zonder reserveringen kunnen adviseren, rolt super, grip genoeg en eigenlijk nooit de aandacht trekkend. Mijn inziens een ideale achterband.

Nu heb ik hem drie tochtjes ook voorop kunnen testen en ik vind de band wat onvoorspelbaar. Hij heeft zat grip maar het duurt soms even voordat hij dat heeft gevonden waardoor je wat onzeker gaat insturen.
Lage druk in de band en druk op de voorkant helpen wel maar dat kan niet in alle situaties. Als "boswielrenband" zou hij prima voldoen maar daar is hij niet voor gemaakt natuurlijk.

De ondergronden die ik heb gereden zijn hoofdzakelijk zand, loose over hard, hardpack en modderig.

Wel.jammer want de.Mazza voorop is eigenlijk wat overkill.... rolt redelijk zwaar. Misschien eens een martello proberen
Dat ligt aan de ondergrond, gebruik hem op hardpack en steen en dan doet hij het top. In zand en blub is hij...bagger (daar doet een Barzo het beter).

Een Martello ziet er lomp uit maar rolt nog verrassend goed voor het soort band.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Patrick_V schreef: do 12 augustus 2021, 18:34 Maarrrrrr... Maxxis.... daar deden we vroeger boodschappen :winkie:

Ik ga eens googlen :-q
Dat was Maxis :wink:

Ik heb er zelfs nog gewerkt lol

Google maar ff of anders stuur je ff een PB :-q
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Patrick_V schreef: wo 11 augustus 2021, 16:51
Speed, grip and sturdy..... pick two
Wolfpack Trail 👌🏼
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Misschien toch maar eens proberen :-q
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2157
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb best veel banden en de WP trail voor en Race achter blijft voor NL achtige routes en dagjes trail in de Eifel mijn favo setje onder de Ripmo.
Als dat te licht wordt, dan wordt het al meteen DHF/DHR achtige met Exo+ of DD casing.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2008
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Ik rijd sinds een jaar alles in NL met de WP trail voorop, incl 3landenpunt. Voor alles waar de band meer te voortduren krijgt dan dat heb ik juist over dat sturdy mijn twijfels. Niet onderbouwd, enkel omdat het karkas zo relatief dun en soepel is.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ik begreep van enkele forummers dat ze snel lek gaan op stenige ondergrond
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

Jurf schreef: za 14 augustus 2021, 23:44 de WP trail voor en Race achter blijft voor NL achtige routes en dagjes trail in Z-Limburg/3LP mijn favo setje.
Laatste weken de WP Cross voorop gehad ook in 2.4 maar heb (zoals meerdere hier) nu drie keer gehad dat de voorkant zomaar bijna weg is in wat losser zand. Kan toeval zijn maar is me daarvoor nog nooit gebeurd. Dus de Trail gaat er weer op.

Iemand ervaring met WP Race voor en achterop? Als dit setje op is maak ik even een uitstapje naar Barzo/Mescal om dat nog eens goed te proberen. Benieuwd naar de verschillen tussen WP en Barzo/Mescal qua slijtage en griplevel in beetje vochtige bos/zandgrond.
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

TheZ. schreef: ma 16 augustus 2021, 10:17
Jurf schreef: za 14 augustus 2021, 23:44 de WP trail voor en Race achter blijft voor NL achtige routes en dagjes trail in Z-Limburg/3LP mijn favo setje.
Laatste weken de WP Cross voorop gehad ook in 2.4 maar heb (zoals meerdere hier) nu drie keer gehad dat de voorkant zomaar bijna weg is in wat losser zand. Kan toeval zijn maar is me daarvoor nog nooit gebeurd. Dus de Trail gaat er weer op.

Iemand ervaring met WP Race voor en achterop? Als dit setje op is maak ik even een uitstapje naar Barzo/Mescal om dat nog eens goed te proberen. Benieuwd naar de verschillen tussen WP en Barzo/Mescal qua slijtage en griplevel in beetje vochtige bos/zandgrond.

De wp race 2,25 heb ik als voorband gehad. In de winter een hele fijne band met meer dan genoeg grip op de uhr, Luxemburg en limburg. Toen het droger werd vond ik hem niet zo fijn meer. Mede omdat ik het idee heb dat banden met weinig profiel het beter doen in de zomer qua grip. En daarom heb ik dus de wp speed gemonteerd. Ben ik helemaal blij mee.

De mezcal TNT heb ik als achterband gehad. Nu heb ik de wp speed als achterband. Wp speed is soepeler, heeft meer grip en glijdt niet weg zoals de mezcal deed. Volgens mij rollen ze even snel.
TheZ.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 18 februari 2021, 18:38
Mijn mountainbike: YT Izzo

Allright, goed om te weten!

Ja ik weet ook niet wat het is met die voorbanden in de zomer. Zou het met het ''ingraaf'' principe te maken hebben dat voorbanden met een beetje nop zich teveel ingraven in het losse zand en dan/daarom gaan schuiven?
Plaats reactie