Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik heb net de nieuwe 2018 versie van de RaceKing Protection 29x2.2 gemonteerd op mijn achterwiel met 25mm velg.
Hij vervangt een oude RaceKing Racesport in dezelfde maat. Ik wilde dezelfde band met stevigere zijwanden.

Ik was zo blij met de oude, omdat het een hoge band is en hierdoor ondanks de 2.2 maat toch een lekker volume heeft.
De 2018 Protection heeft dit echter helemaal niet. Hij valt met 53mm ook 2mm smaller en is dus lang niet zo hoog.

Ik baal er eigenlijk wel van, maar moet hem eerst maar eens proberen voor ik een geschikte vervanger met meer volume ga zoeken.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Flow&Co schreef:Ik heb net de nieuwe 2018 versie van de RaceKing Protection 29x2.2 gemonteerd op mijn achterwiel met 25mm velg.
Hij vervangt een oude RaceKing Racesport in dezelfde maat. Ik wilde dezelfde band met stevigere zijwanden.

Ik was zo blij met de oude, omdat het een hoge band is en hierdoor ondanks de 2.2 maat toch een lekker volume heeft.
De 2018 Protection heeft dit echter helemaal niet. Hij valt met 53mm ook 2mm smaller en is dus lang niet zo hoog.

Ik baal er eigenlijk wel van, maar moet hem eerst maar eens proberen voor ik een geschikte vervanger met meer volume ga zoeken.
Ik heb ze er ook op gelegd voor en achter. Vandaag een rondje mee gereden. Dingen lopen in elk geval super.
Ik kom van de maxis ikon. Maar dit loopt veel lichter.
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

De X-King heeft idd een kleiner volume dan de Raceking in dezelfde maat. Volgens mijn ervaringen was dit al langer zo, en niet specifiek voor het 2018 model.
Beetje vreemde maatvoering is het wel...
Op mijn 26mm velg valt de X-King 2.2 Protection (model 2017? ) met 1.8bar 55mm breed.
Lekker vies is niet bah...
bonzaiking
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 629
Lid geworden op: zo 28 februari 2016, 21:49
Mijn mountainbike: gt zaskar/ superior team 29er

Ik heb de racekings van de aanbieding bij bike components
18e per band ik ben er echt super blij mee lopen licht en goede grip
1,5bar rijd ik mee
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Kootje schreef:De X-King heeft idd een kleiner volume dan de Raceking in dezelfde maat. Volgens mijn ervaringen was dit al langer zo, en niet specifiek voor het 2018 model.
Beetje vreemde maatvoering is het wel...
Op mijn 26mm velg valt de X-King 2.2 Protection (model 2017? ) met 1.8bar 55mm breed.
Dat de X-king kleiner is, is mij bekend, deze heb ik in 2.4 Racesport op mijn voorwiel liggen en deze viel net zo breed als de oude 2.2 RaceKing (55mm op 25mm interne velg).
Ik had het nu alleen niet over de X-King, ik had het over de oude en de nieuwe RaceKing in dezelfde maat.
Enige andere verschil is dat mijn oude RaceKing een RaceSport was en de nieuwe een Protection.

Weet iemand toevallig of er al een verschil in volume aanwezig was de RaceSport vs Protection uitvoering van de oude RaceKing?
Was het alleen de RaceSport uitvoering die hoog was?
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Sorry niet goed gelezen idd...
Lekker vies is niet bah...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8036
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ja er is een bekend verschil tussen de racesport en de Protection versie.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

En dat is..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef:Ja er is een bekend verschil tussen de racesport en de Protection versie.
Zou een mooie grap zijn als ze gewoon hetzelfde waren :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Overeenkomst is wel dat beiden Race Kings vrij prijzig zijn... :-(
Ik wil er eentje aanschaffen maar dat bandje kost 48 euro. :roll:
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

@ Kootje
Kan gebeuren, jij geeft tenminste een serieus antwoord.
Het lijkt er steeds vaker op dat er hier eerst 5 reacties getrollt moet worden voordat er iemand een normaal of volledig antwoord op de vraag geeft.
Ik weet soms (voordat ik mijn koffie op heb) niet meer of iets nou serieus is of een troll.

@ Jurriaan
Je hebt het echt over een bekend verschil in volume of hoogte?
Dat zou nou jammer zijn, anders had ik de oude RK in Protection gekocht.

@awinkel
FWIW, mijn oude RaceKing RaceSport is 2,5 jaar als achterband gebruikt en heeft in die tijd ongeveer 3000km gedraaid, waarvan een paar honderd op asfalt.
Het profiel is nog 70% als ik deze vergelijk met de nieuwe, zou nog prima een tijd mee kunnen wat dat betreft. Denk dat je de 5000km wel moet kunnen halen.
Alleen aan de zijkant zie je steeds meer het canvas erdoorheen. Dus dat is bij de RaceSport eerder de reden om hem te vervangen dan dat het profiel op is.
Kortom, als je de Protection kiest gaat ie waarschijnlijk redelijk lang mee. Dan is het 48 euro goed besteed lijkt me.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dan is de slijtage vrijwel hetzelfde als ik met de X-king Racesport ervaar.
Daar heb ik pas na 8000km (waarvan minstens de helft op asfalt) de voorband hoeven te vervangen.
De achterband gaat meestal wat sneller, maar heb ik vooral moeten vervangen wegens steentjes die door het loopvlak gingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16782
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De goedkope vouwversie van de Raceking 2.2 valt ook lekker vol.
Niet enorm breed, maar relatief wel hoog en dus aardig wat volume. Kan 'm niet vergelijken met de protection of racesport, die heb ik nooit gehad.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3295
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik heb de Race King Racesport inmiddels onder de 40 euro per stuk gevonden.
Bij zowel Bakker Racing Products als Bike24 krijg je voor 40 euro het 2018 model.
Futurumshop e.d. zijn opnieuw weer veel te duur. Valt mij sowieso op dat Futurumshop steeds duurder wordt, maar goed...dat is offtopic. :-)
Gebruikersavatar
The Flying V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9492
Lid geworden op: vr 25 april 2003, 19:42
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon CF SL 8.9

awinkel schreef:Ik heb de Race King Racesport inmiddels onder de 40 euro per stuk gevonden.
Bij zowel Bakker Racing Products als Bike24 krijg je voor 40 euro het 2018 model.
Futurumshop e.d. zijn opnieuw weer veel te duur. Valt mij sowieso op dat Futurumshop steeds duurder wordt, maar goed...dat is offtopic. :-)
Maarten Tjallingii moet ergens van betaald worden.. :wink:
Canyon Grand Canyon CF SL 8.9 | Canyon Grail CF SL 8.0 SL | Strava
Plaats reactie