Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

TitaTovenaar schreef: di 12 februari 2019, 17:30
Lars TB schreef: ma 11 februari 2019, 22:38
Heeft het zin hier op te antwoorden?
Waarom heeft het geen zin?
Ik ken de banden niet, dus vraag ik het hier..
Kijk eens maar de positionering op de Schwalbe site. Zijn de oude moulds van Racing Ralph en Nobby Nic met grstold loempiavet om even flink te overdrijven.

Ik ben eigenlijk best tevreden over de Rapid Rob maar wel om redenen die voor wedstrijdgebruik ondergeschikt zijn voor mij.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die Smart Sam's zijn hoogstwaarschijnlijk prima tubeless te maken, gewoon proberen!

En Rapid Rob/Tough Tom, dat zijn zo'n beetje de goedkoopste Schwalbes. Draadbanden met de eenvoudigste compound, en mede daarom vrij zwaar. Juist voor een kind zou ik zo licht mogelijk gaan, even goed zoeken naar een Racing Ralph en/of Rocket Ron in de aanbieding (of iets vergelijkbaars van een ander goed merk).
Breder dan 2.25 is voor zo'n lichte rijder niet echt zinvol en alleen maar zwaarder dus zou ik niet doen, misschien is zelfs 2.1 al genoeg (dit zou ik nooit adviseren bij een volwassen piloot... ;-)).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ik ga op de fully voor in Nederland maar eens een setje Cross kings proberen , met name vanwege de rolweerstand die met de alpen banden wel erg hoog is hier in Nederland. dan heb ik nog 3 maanden om te bedenken welke 2.4 of 2.5 banden er onder komen voor de freeride momenten.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik heb die een tijdje op mijn Trek gehad maar ook met de eigen contilatex kreeg ik ze niet dicht.

Ik neig nu naar eem setje good old Schwalbes om dezelfde redenen als jij.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Kapitein Iglo schreef: do 21 februari 2019, 17:44 Ik heb die een tijdje op mijn Trek gehad maar ook met de eigen contilatex kreeg ik ze niet dicht.

Ik neig nu naar eem setje good old Schwalbes om dezelfde redenen als jij.
de 2018 banden zijn zelfs zonder latex dicht, heb weken gereden zonder latex erin(vergeten)
Bird Aeris 9 blurple
Bertus51
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 12 oktober 2012, 01:26

anderhalve week geleden heb ik ze aangeschaft. Tubeless met latex gemonteerd. 1x opgepompt, geen omkijken meer naar gehad. Cross king protection 2018, 2.3 x 27.5 op 30 mm dtswiss

Hoe bevallen ze jou Nova qua rijgedrag? Ik heb nog geen ervaring in dit bandensegment en ben alleen smallere ralf, ron en ray gewend.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

novaterra schreef: do 21 februari 2019, 18:06
Kapitein Iglo schreef: do 21 februari 2019, 17:44 Ik heb die een tijdje op mijn Trek gehad maar ook met de eigen contilatex kreeg ik ze niet dicht.

Ik neig nu naar eem setje good old Schwalbes om dezelfde redenen als jij.
de 2018 banden zijn zelfs zonder latex dicht, heb weken gereden zonder latex erin(vergeten)
Geen idee of het 2018 model was. Mooi dat het bij jullie goed gaat 👍🏻
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

jeroentune schreef: do 21 februari 2019, 11:16 Ik ga op de fully voor in Nederland maar eens een setje Cross kings proberen , met name vanwege de rolweerstand die met de alpen banden wel erg hoog is hier in Nederland. dan heb ik nog 3 maanden om te bedenken welke 2.4 of 2.5 banden er onder komen voor de freeride momenten.
Der Baron voor freeride momenten. Die band heeft mij aangenaam verrast.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

novaterra schreef: do 21 februari 2019, 18:06 de 2018 banden zijn zelfs zonder latex dicht, heb weken gereden zonder latex erin(vergeten)
Ik had de theorie al bedacht (idd niks revolutionairs) en vroeg mij af, werkt het. Ja dus :-q Ga ik een setje ventielen bestellen.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Idd Juriaan ,

Der baron heb ik ook aan zitten denken voor in Saalbach en zulk soort free ride trail riding .. de Nieuwe Trail King zou ook nog kunnen , desnoods als achterband en DER baron voorop .. eerst nog maar een paar reviews lezen .
Naast het "met de gondel naar boven " zal ik daar ook nog wat andere trails rijden inclusief klimwerk en dan weet ik niet of Der baron wel de handige keuze is.

Nog even huiswerk doen .
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Als voorband vind ik ook bij klimmen der Baron prima. Der Baron houdt zich er goed bij natte omstandigheden. Menig Ardennen rit kent vochtige omstandigheden, je rijdt door een 'beekje' naar beneden. Of een helling die weinig zon krijgt waardoor ie lang vochtig/ modderig blijft. Erg stevig karkas, goede tractie in de bochten. Geen aan/uit bij kantelen van je mtb waardoor ie erg vertrouwt aanvoelt in bochten.

In de Ardennen reed ik zelf met een MKII als achterband. Van een medeforum lid begrip ik dat de TK wat groter is als der Baron. Dus dat matcht dan niet lekker. Of de TK 2.2 verkiezen.
Der Kaiser kan natuurlijk ook 8)

Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bij het over de schotterpaden omhoog rijden kan ik me persoonlijk sowieso niet teveel druk maken om een beetje meer of minder rolweerstand. Tenzij je meedoet aan een enduro wedstrijd of op een XC racer zit neem ik aan dat het plezier uit de afdalingen die je er mee bereikt gaat zitten. Dan ben je waarschijnlijk al niet op een al te hoge hartslag aan het klimmen. Ik weet wel dat ik zelf chronisch in de 30-50 zit op de Alpen-klimmen, gewoon omdat ik er toch wel kom. Het gaat om procenten, zeker als je het over je voorband hebt.

Als de bandencombo ook in de Ardennen moet worden gebruikt kan ik me wel iets voorstellen bij een wacht lichter rollende keus. Dan tik je al vrij snel meer dan 1500 meter klimmen per dag aan.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
HaiGe
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 24 juni 2010, 16:59
Mijn mountainbike: Carver ICB 02

Rij nu een jaar of 2 met "der Baron 2.4 projekt" als voorband. Fijne band die het erg goed doet in de bergen, ook bij natte ondergronden. Geeft je veel vertrouwen bij pittig bochtenwerk, de grip bij hard remmen is keurig, slijtage van het profiel net zo. Ik rijdt bijna alleen in bergachtig gebied voornamelijk in Duitsland of Alpen.

Tubeless montage ging soepel op DT wielen, had alleen een fietspomp nodig.
Tot op heden nog nooit eentje lek gereden :bier: Iets dat voorheen nog al eens gebeurde met een Ibex DH.
Alns hef 'n ênde, moar 'n wös hef d'r twee!
Carver ICB 02
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

thanx allen voor jullie band ervaringen.

maandag de 2.3 cross king II binnen gekregen .. montage op de flow MK3 velg ging niet zo soepel als de Schwalbes maar gaf ook geen problemen .. de band met de handpomp zonder enig probleem opgepompt en blij met het knallende geluid. doorgepompt naar 3 bar om de band te zetten voor een paar dagen .. nu na 36 uur nog steeds op 3 bar .. zonder vloeistof .. behoorlijk TR zou ik zeggen .
Blij mee !

ik denk dat ik een setje 2.4 trailkings erbij ga kopen , dan ben ik helemaal klaar en kan ik ook nog een beetje mixen.

Jeroen
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

Vanmiddag bergschenhoek gereden met de mitas scylla voorop en mitas zefyros. Mooie droge baan op de meeste stukken. Dit is een echte hardpack/zand combi maar het ging best goed. Alleen achter slipte soms even door op een stijl klimmetje maar kon dat goed corrigeren. Dit setje blijft me verbazen! Ben aan het kijken om er een set kratos bij te nemen, om voorop te leggen als de zefyros op is. De hyperion in 2.1 geeft al n bak grip dus ik verwacht vam de kratos 2.25 nog meer. Iedeaal voor steenachtige ondergronden. Bandjes kosten wat, wegen wat meer maar ik vind ze super. En dat voor een weightweenie.. 😁
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie