Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

TenZNL schreef: wo 8 mei 2019, 17:25
HB_Eagle schreef: wo 8 mei 2019, 13:20 Yep,
Het zijn de Wolfpack trial en race-mtb geworden
Klein proefritje gemaakt en het enige wat ik ervan kan zeggen dat ze eerder teveel als te weinig grip hebben en daarbij rollen ze stukken lichter dan de noni
Heeeeel blij mee dus
Misschien dat ik de trial na het najaar en voorjaar opschuif en de voor de zomer de xc versie aanschaf
Je bent er al uit dus? Ik ga toevallig van het weekend de Forekaster testen op een zeiknat Les Hautes Rivieres, wss weet ik dan genoeg over blubber icm een Forekaster voorop :lol:
ben ik nog steeds benieuwt naar, bij mij kwam het toevallig zo uit
de Forekaster had de lbs niet en de wolfpack wel, en toen ik de wolfpack zag en opmeete had ik er gelijk een goed gevoel over
maar verwacht dat jij met de Forekaster ook een goede beslissing hebt gemaakt
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Interessant leesvoer in dit topic!! Ben zelf op zoek naar een mogelijke upgrade qua banden... ik wil mijn Cotic Soul verbeteren voor de paden in Zuid Limburg - iets meer XC zeg maar.

Er zit nu een Maxxis Ardent (2.25) achter en een Maxxis Forekaster (2.35) voor op. Wielen zijn Hope Tech Enduro (23mm intern).

Hier lees ik echter best goede verhalen over de Ardent en de Forekaster... ik dacht met een meer XC band wellicht wat snelheid te kunnen winnen?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Je zou kunnen beginnen een iets gladdere achterband (semi-slick) te monteren. En dan de Ardent bijvoorbeeld voor kunnen gebruiken. Zou iets snelheidswinst op kunnen leveren.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

hoewel Ardent en Forekaster zeker niet de zwaarst rollende Maxxis combi zijn, zou je achterop een Minion SS (semi slick) kunnen plaatsen. Ik vind dat een heel fijn bandje en goed voor de techniek want je moet een bocht wat schuiner aansnijden om goed grip te houden, zeker op los-over-hard paden.

Ik heb onlangs m'n 2.35 Forekaster voorop verwisseld met een 2.3 DHF en gek genoeg lijkt het of de DHF lichter rolt. Dus misschien is die Forekaster toch lomper dan hij lijkt. Dan zou je die Ardent voorop kunnen doen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Iemand een idee voor de volgende banden ?

27,5+ (2.6-2.8)
Hoeft niet al te veel profiel op het loopvlak te hebben.
Stevige lekbestendige band.
Uiteraard tubeless.


Ardent zou toch redelijk licht moeten rollen ?
Minion ss is nou niet echt een xc bandje...
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

tiewrap schreef: wo 15 mei 2019, 08:59 Iemand een idee voor de volgende banden ?

27,5+ (2.6-2.8)
(...)
Ardent zou toch redelijk licht moeten rollen ?
Minion ss is nou niet echt een xc bandje...
Dan is 27,5+ is ook niet XC...maar je zou eens naar een Maxxis Rekon+ kunnen kijken
Ardent krijgt van Maxxis zelf trouwens maar 2 v/d 4 punten op Rolling Efficiency terwijl de DHF en de Forekaster 3 v/d 4 punten krijgen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Een ikon dezelfde rolweerstand als een DHF ?
Dat ervaar ik toch heel anders.


Het onderste gedeelte in m'n reactie was een reactie op het bovenstaande.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
supermoos2907
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 14 februari 2011, 11:05

Ik zal in ieder geval eens wat lichters aan de achterkant proberen en de Ardent naar voor zetten. Inderdaad een Ikon of zo - leuk om weer eens wat te proberen. Tx!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bram87 schreef: wo 15 mei 2019, 08:57 hoewel Ardent en Forekaster zeker niet de zwaarst rollende Maxxis combi zijn, zou je achterop een Minion SS (semi slick) kunnen plaatsen. Ik vind dat een heel fijn bandje en goed voor de techniek want je moet een bocht wat schuiner aansnijden om goed grip te houden, zeker op los-over-hard paden.
Die Minion SS rolt misschien wel lichter dan een DH-noppenband, maar van licht rollen in absolute zin is niet echt sprake. Geldt ook voor bijvoorbeeld de Schwalbe Rock Razor. Beide zijn leuk voor droge omstandigheden in Zuid Frankrijk...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Iemand bekend met de Michelin wild am ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Tjoentje
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: za 18 november 2017, 19:57

Mijn broer gebruikt ze op z’n Levo en Fuse.
Ik heb er een paar keer mee gefietst en vind ze super. Geweldige veel grip en weinig last van “zwaar” fietsen op de wat drogere trails.
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

supermoos2907 schreef: di 14 mei 2019, 22:01 Interessant leesvoer in dit topic!! Ben zelf op zoek naar een mogelijke upgrade qua banden... ik wil mijn Cotic Soul verbeteren voor de paden in Zuid Limburg - iets meer XC zeg maar.

Er zit nu een Maxxis Ardent (2.25) achter en een Maxxis Forekaster (2.35) voor op. Wielen zijn Hope Tech Enduro (23mm intern).

Hier lees ik echter best goede verhalen over de Ardent en de Forekaster... ik dacht met een meer XC band wellicht wat snelheid te kunnen winnen?
Ik gebruik achter de ikon. Heel erg voorspelbaar, en heeft meer grip dan je zou denken. De ardent zou ik zelf niet naar voren doen. Ik ervaar de ardent als een echte aan/uit band. Ik rijd zelf met de forekaster voorop, en die bevalt me uitstekend! En hij loopt zeker niet zwaar, lichter als een noni bijvoorbeeld.
Sneeuwmonster
Mach0
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: wo 27 maart 2019, 12:18
Mijn mountainbike: Trek X-caliber 8

Ik rijd momenteel nog op het standaard Bontrager setje dat bij de fiets zat, maar na 5 keer plakken in een maand wil ik toch overstappen op tubeless. Daar zijn deze xr2's niet geschikt voor dus ik zoek een nieuw setje.. na grotendeels doorlezen van dit topic ben ik zoveel wijzer dat ik nu niets meer zeker weet.. :o .. dus welk setje met een lage rolweerstand en redelijk grip zou het beste passen in Gieten e.o. ? Ik moet minimaal 9 km enkele reis over de weg voor ik op de route ben dus slijtage is ook wel een dingetje..
De huidige set voldoet voor mij tot nu toe prima overigens qua mogelijkheden, dus op topniveau hoeft het niet perse te zijn schat ik..
Denk zelf nu aan : Schwalbe Racing Ray (voor) en Schwalbe Racing Ralph (achter) ? Slijt die Racing Ralph niet te hard op de weg?
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

vittoria g+ is slijtvast. Zijn prijzig . Het zijn goede banden: lopen licht slijtvast en goede grip. Nadeel , ze vallen smaller dan de "maat die er op staat.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

corex schreef: wo 15 mei 2019, 20:21 vittoria g+ is slijtvast. Zijn prijzig . Het zijn goede banden: lopen licht slijtvast en goede grip. Nadeel , ze vallen smaller dan de "maat die er op staat.
Welk type was dat? Ik heb diverse Barzo en Goma gehad, die allemaal goed op maat waren. Dat waren niet g+ maar je zou toch niet denken dat ze nieuwe mallen maken voor een andere compound.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie