Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Het type compound zal inderdaad zeker ook iets uitmaken.

Maar dat bedoel ik idd, iets van een Rekon achter Assegai voor.

De Rekon die ik reed was een 2.25 MaxxSpeed, dus een triple compound net als de Maxterra, maar dan meer gericht op snelheid ipv grip. Hoewel de MaxxSpeed op mijn Ikon prima grip geeft en net iets meer dan dual compound. Maar op een Maxterra compound zie je mij niet zo snel op rijden als XC rijder :wink:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Stunning schreef: ma 18 april 2022, 20:14 Het type compound zal inderdaad zeker ook iets uitmaken.

Maar dat bedoel ik idd, iets van een Rekon achter Assegai voor.

De Rekon die ik reed was een 2.25 MaxxSpeed, dus een triple compound net als de Maxterra, maar dan meer gericht op snelheid ipv grip. Hoewel de MaxxSpeed op mijn Ikon prima grip geeft en net iets meer dan dual compound. Maar op een Maxterra compound zie je mij niet zo snel op rijden als XC rijder :wink:
maxterra is prima te rijden hoor, loopt in mijn veleving niet tot nauwelijks zwaarder dan dual. ik kan geen verschil zien. vandaag nog lokale ronde gereden met de rekon assegai in maxterra met 24gemiddeld, met dual rekon niet sneller gedaan
Bird Aeris 9 blurple
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2117
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

novaterra schreef: ma 18 april 2022, 20:21
Stunning schreef: ma 18 april 2022, 20:14 Het type compound zal inderdaad zeker ook iets uitmaken.

Maar dat bedoel ik idd, iets van een Rekon achter Assegai voor.

De Rekon die ik reed was een 2.25 MaxxSpeed, dus een triple compound net als de Maxterra, maar dan meer gericht op snelheid ipv grip. Hoewel de MaxxSpeed op mijn Ikon prima grip geeft en net iets meer dan dual compound. Maar op een Maxterra compound zie je mij niet zo snel op rijden als XC rijder :wink:
maxterra is prima te rijden hoor, loopt in mijn veleving niet tot nauwelijks zwaarder dan dual. ik kan geen verschil zien. vandaag nog lokale ronde gereden met de rekon assegai in maxterra met 24gemiddeld, met dual rekon niet sneller gedaan
Ik weet niet wat je lokale ronde is, maar dat is best een knap gemiddelde met dit type banden idd :-D
bijkerk0318
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: wo 7 augustus 2019, 11:09
Mijn mountainbike: Trek x caliber 8 2018

Vision schreef: ma 18 april 2022, 13:06
Stunning schreef: za 26 maart 2022, 08:46
Jij hebt niks teveel gezegd...de snelheid van deze banden, werken echt verslavend :-q Dacht in het begin nog wat bedoel jij hier eigenlijk mee ? Ik heb namelijk al met meer snelle banden gereden. Echter..bij lange na,niet met deze Grip ! Dacht in het begin nog, hoezo rustig aan beginnen (zoals als jij aangaf, om aan de snelheid te kunnen gaan wennen) kwam daar vrij snel achter wat jij daarmee bedoelde. Het leek onderhand wel op een,versnelde film waar ik in terecht was gekomen :wink:

Dacht nog wat zijn dit maffe "linke" banden..zeker als je van een paar Ardent's af komt zijn deze banden echt snel. Heel fijn ook is dat mijn mtb (Epic Pro) weer reageert waarvoor hij gemaakt is en dat is snel en lichtvoetig, de acceleratie is ook weer helemaal top !

Al tig nieuwe PR's ermee gereden op technische singletracks dit komt mijns inziens, hoofdzakelijk door de grip. Blijf het een maf gegeven vinden dat je met deze banden gezien het vrij lage profiel zo snel door bochten kunt gaan.

Tot nu toe er zo'n 400km mee gereden, alleen met droge ondergrond was er in het begin nog vrij voorzichtig mee omdat zij mij (gezien het vrij lage profiel) niet meteen mij het vertrouwen gaven vd Ardent's gaven. Die overigens bij mij, geen een stap verkeerd hebben gezet ook niet in mul zand of zand in de bochten. Wat natuurlijk, altijd tricky is en idd dit komt meer neer op je (rijders) techniek wat dit aangaat kunnen deze Rekon Race (voorals nog) veel meer als dat ik qua (rijders) techniek aan kan. Want ondertussen al een paar bomen geschampt ( dit,is nog nooit eerder gebeurt) mede omdat deze banden mede dankzij hun grip overal heel snel zijn, dus ook in bochten.

Begin er nu wel steeds meer vertrouwen in te krijgen,dat de Rekon Race niet zomaar een "pootje" dwars/scheef zetten. Paar momenten'tjes gehad echter ze corrigeren zichzelf heel er goed denk dat dit meer aan de banden heeft gelegen dan aan mijn techniek. Ook in erg mul zand, reed daar gisteren nog doorheen tot aan de bovenkant van mijn velgen no problem, wat los spul/zand in bochten, no problem.

Bijkomend voordeel vind ik nog het, comfort. Vind ze echt comfortabel zeker in combi met mijn vrij stugge (Brain) voorvork, die met andere banden soms gewoon hard was althans de impacts. Reed er gisteren, voor het eerst gewoon comfortabel mee voor zover je dit met een (Brain) voorvork kunt doen :wink:

Laat de normale Rekon maar beter voor wat het is, las namelijk in een banden/topic op MTB-News.de ook nog deze opmerking daarover die heel nauw aansluit op wat jij daar ook al over gezegd had. Aber der Rekon scheint sich auf Sand und vor allem wenn es feucht ist nicht wohl zu fühlen. Ist halt doof wenn der Trail überwiegend trocken ist und dann mittendrin in einer schnellen Passage im Wald plötzlich noch nicht abgetrockneter Boden ist.
Is de rekon race sneller dan de wolfpack speed? Zoals jij het omschrijft zijn het top banden.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Stunning schreef: ma 18 april 2022, 21:16
novaterra schreef: ma 18 april 2022, 20:21

maxterra is prima te rijden hoor, loopt in mijn veleving niet tot nauwelijks zwaarder dan dual. ik kan geen verschil zien. vandaag nog lokale ronde gereden met de rekon assegai in maxterra met 24gemiddeld, met dual rekon niet sneller gedaan
Ik weet niet wat je lokale ronde is, maar dat is best een knap gemiddelde met dit type banden idd :-D
haaksbergen, is niet heel bijzonder, maar absoluut record was 26,8 gemiddeld met een race hardtail met maxxis maxxlite banden.(en nu dus met een 170-160mm enduro van 15,5kg) dus heeeeeeel groot verschil is het niet. 2kmh per uur verschil zit eerder in goede of slechte dag dan wat zwaarder spul denk ik
Bird Aeris 9 blurple
Vision
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 224
Lid geworden op: wo 27 augustus 2014, 09:52

bijkerk0318 schreef: ma 18 april 2022, 21:17
Vision schreef: ma 18 april 2022, 13:06

Is de rekon race sneller dan de wolfpack speed? Zoals jij het omschrijft zijn het top banden.
Voor mij persoonlijk zijn het,top banden. Zelf geen ervaring met de Wolfpack Speed.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als jullie niet fatsoenlijk kunnen quoten wordt dit topic onleesbaar en ben ik genoodzaakt flink op te schonen!

Het is echt niet zo moeilijk.
Schrijf je bericht onder de quote, dus na [/quote]
Of quote gewoon niet, dan doe je het ook niet verkeerd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tip van Mike:
Mike123 schreef: di 19 april 2022, 07:38 Ik ben zelf ook niet zo'n goede quoter,
maar maak ook even gebruik van de knop "voorbeeld", dan zie je hoe je bericht er uit ziet voordat je het plaatst.
:-q
Even je bericht bekijken via de voorbeeld-knop is natuurlijk altijd verstandig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Continental Baron -> DHF van Maxxis want daar had ik nog niet meegereden, met Maxxis.
Het geel blijft mij gespaard :-q

Eerste indruk:
-Van aan/ uit heb ik nog niks gemerkt maar dat ligt er ook aan wie er mee rijdt krijg ik de indruk al YT kijk en luisterend.
-Rolt een stuk beter op asfalt dan Der Baron. Maar goed totaal overbodige toevoeging want he wie rijdt er met dergelijke banden voor het plezier op asfalt :lol:
-Is voorspelbaar
-Laat zich beter in de bochten drukken.
-MaxXTerra, nog meer grip tov de 'no name compound', waarmee ik 2x had gereden
-Achterband is voor hier een Vittoria Mezcal :winkie: (de nn compound wordt in den buitenland achterband)
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Banden advies gevraagd.
Ik rij in NL met Ray en Ralph, omdat dit lekker snel rolt.
Voor bikepark heb ik wielset met DHF en DHR, beide EXO.

Nu ga ik deze zomer naar Franse Alpen. Paar trails fietsen vanaf camping, maar ook 2 dagen bikepark doen. Rij alles behalve zwart. Rij liefst enduro trails, geen DH. Zoek iets dat makkelijker rolt dan DHF en DHR combi, maar wel stevig is.

Welke combi voor en achter?
DHF en Dissector?
DHF en Nobi Nic?
DHF en Magic Mary?

Andere suggesties?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

als je gewone exo banden heel kunt houden daar, dan zou je een tekon exo+ achter kunnen doen. of een agressor.
dhf loopt voor het type band licht, assegai in maxterra is ook prima(voor uiteraard). je zou ook een dhf achter kunnen doen, rolt wat beter dan de dhr aan de voorzijde, heeft alleen iets minder remgrip
Bird Aeris 9 blurple
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

DHR voor, Dissector of Rekon achter
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29977
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Geen M Mary achter, dat rolt echt niet lekker omhoog.
Ik heb bij een oranje M Mary de middelste noppen geknipt en dat scheelt veel in de rolweerstand. (maar ook wat minder grip bij het remmen)
Maar om nou een band te kopen om meteen de noppen te millimeteren.?.

Voor is een Mary wel fijn, oranje of paars.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

ReinierT schreef: do 21 april 2022, 18:53 Banden advies gevraagd.
Ik rij in NL met Ray en Ralph, omdat dit lekker snel rolt.
Voor bikepark heb ik wielset met DHF en DHR, beide EXO.

Nu ga ik deze zomer naar Franse Alpen. Paar trails fietsen vanaf camping, maar ook 2 dagen bikepark doen. Rij alles behalve zwart. Rij liefst enduro trails, geen DH. Zoek iets dat makkelijker rolt dan DHF en DHR combi, maar wel stevig is.

Welke combi voor en achter?
DHF en Dissector?
DHF en Nobi Nic?
DHF en Magic Mary?

Andere suggesties?
Ik heb t een en ander uitgeprobeerd met vergelijkbare eisen.

In alle gevallen Assegai of dhr voor, werkt gewoon voor mij.
Achter gevarieerd met een dhr, Hans dampf en rekon.

Dan valt me op dat een rekon te weinig remkracht levert als t echt stijl wordt, ik moest teveel voor gaan remmen en dat stuurt niet lekker ( dat zal ergens tussen rood en zwarte trail in zitten) de qua rolweerstand vond ik t verschil tov de dhr kleiner dan verwacht, en daarmee klein, nu heb ik 0 ambitie betreft tempo omhoog, had eerder gehoopt dat ik er een klimmetje extra uit zou kunnen persen zo :)

De Hans dampf levert die anker functie wel, maar minder overtuigend dan de dhr en ik zou tijdens het klimmen echt niet blind kunnen vertellen welke er op zit :)

Kortom de DHR is terug achterop voor alle trail rondjes en Alpen.

De Exo met insert op de trail set rolt trouwens wel veel lichter dan de double down op de lompe wielset.

Overigens rijd ik alle enduro trails in bikeparks etc wel, maar echt rustig aan en overdrijf dus flink met mijn materiaal, ook in deze :)
maartendd
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: wo 15 juli 2020, 16:26

Volgende week nieuwe fiets, en nu in banden stress.
Beetje door de bomen het bos niet meer te zien.

Op de nieuwe fiets Koan hei hei CR, zitten 2x Maxxis Recon race banden.
Nu rij ik afgelopen 2 jaar hoofdzakelijke Ralph/Ray combo in 2.35 op 30mm binnenmaat velg.
Waarbij op de lux trail ook de Wicked will in 2.4 voor. Voor mijn doen in NL kan ik hier altijd goed mee uit de voeten en zou ik normaal altijd terug pakken op bekende vertrouwde recept.

Nu zitten er op de nieuwe fiets Maxxis banden, nu ga ik binnen kort met club weekend naar de Eifel en komende zomer met de fiets richting Slovenië, talie en zwarte woud. in beide gebieden lekker in de bergen met meer trailen en routes dan dat ik kan rijden met de vakantie met de fam. Dus ook hiervoor kijk ik met een schuin oog wat kan ik nu het beste doen. Met maxxis weinig ervaring maar volgens veel lezen.

Rij meestal tubeless, dus elke keer ombouwen wordt ook zo'n rotzooi.
Maxxis opzet:
NL -> Recon race 2.4 wbt / Recon 2.4 wbt
Buitenland > Ikon 2.35 / Recon 2.4 wbt

Schwalbe: Nieuwe nic geen ervaring mee, wel eens een oude gereden oem op fiets dat voelde als een tractor band
NL -> Ralp 2.35 / Ray of Wicked-will
Buitenland -> Wicked will / Nieuwe Nobby nic

waar doe ik slim aan, want 1 set voor alles zal altijd zwaarder zijn wat voor 80 / 90 % NL rijden weer zonde is.
Plaats reactie