Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

TitaTovenaar schreef: ma 20 mei 2019, 18:59 Das met deze kom ik ook een eindje?
Had ik initieel in gedachte

https://www.mantel.com/maxxis-ikon-skin ... less-ready

Welke tape en sealant?
Sealant zou ik de gewone Stan's nemen, die is prima. Tape breedte hangt af van je velg binnenmaat. Neem een mm of 2 breder dan je velgmaat, dan sluit het mooi aan. Zoek maar iets uit bij Mantel, volgens mij maakt het weinig uit welk merk je kiest. Veel tubeless tape is gewoon Tesa 4289 met een eigen naampje erop. Dat krijg je in dikke rollen voor veel minder per m bij diverse online winkels, maar dat zijn wel weer extra verzendkosten natuurlijk. Zie bijvoorbeeld hier:
https://www.klium.nl/tesa-4289-zware-re ... 600-334047
Give me little bits of / more than I can take
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik rij nu al best even met NoNi/RaRa op de UHR. Vermoedelijk is NoNi wat overkill maar ik vond het altijd wel best prima. Stel ik wil eens wat anders proberen, maar ik wil de RaRa (2,35) blijven gebruiken. Wat is dan een idee? Ik dacht aan Mezcal, maar of die dan voor of achter moet? Wat mij betreft mag de RaRa ook naar voren met een nog meer slick achter maar 2.35" of groter is wel een vereiste voor me.
Waar woke is, is vuur
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Mezcal gewoon als voorband monteren met de RaRa als achterband.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Tot nu toe is de Racing Ray me erg goed bevallen als semislick. Maar ik haal er niet de snelheden mee in de bochten die een NoNi haalt. En nu is een NoNi wel 1 van de lichtst rollende noppenbanden, ga je weinig winnen met een semislick! Dan heb ik het wel over een Addix NoNi, voorganger was behoorlijk treurig.

Ik zou de stap terug dus niet nemen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Maar m’n upgraderitis dan :o
Het is idd addix speedgrip..
Waar woke is, is vuur
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Als je een NoNi gaat vervangen zou ik eerder naar de Barzo kijken dan de Mezcal. Ik reed afgelopen winter met de NoNi speedgrip 2.35 op de voorkant en nu met de Barzo 2.35. De Barzo rolt duidelijk lichter op hardpack en verharde paden. De middennoppen staan dichter bij elkaar.
Stevigheid van de TNT lijkt aardig gelijk aan de Snakeskin. Barzo is iets minder breed dan de NoNi.
Wat me op een mul Schoorl opviel is dat de Barzo op dezelfde manier graaft in mul zand als de NoNi.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Flow&Co schreef: wo 22 mei 2019, 09:49 Als je een NoNi gaat vervangen zou ik eerder naar de Barzo kijken dan de Mezcal. Ik reed afgelopen winter met de NoNi speedgrip 2.35 op de voorkant en nu met de Barzo 2.35. De Barzo rolt duidelijk lichter op hardpack en verharde paden. De middennoppen staan dichter bij elkaar.
Stevigheid van de TNT lijkt aardig gelijk aan de Snakeskin. Barzo is iets minder breed dan de NoNi.
Wat me op een mul Schoorl opviel is dat de Barzo op dezelfde manier graaft in mul zand als de NoNi.
Moeten we de Barzo niet inschalen in het rijtje Rocket Ron / X-King? Nobby Nic lijkt me net een stapje grover?
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Waarschijnlijk wel ja, maar dat is ook het idee toch. Mijn vergelijking volgt uit onderstaande vraag.
Makkelijk schreef: di 21 mei 2019, 16:33 Ik rij nu al best even met NoNi/RaRa op de UHR. Vermoedelijk is NoNi wat overkill maar ik vond het altijd wel best prima. Stel ik wil eens wat anders proberen, maar ik wil de RaRa (2,35) blijven gebruiken. Wat is dan een idee? Ik dacht aan Mezcal, maar of die dan voor of achter moet? Wat mij betreft mag de RaRa ook naar voren met een nog meer slick achter maar 2.35" of groter is wel een vereiste voor me.
Als een NoNi net aan overkill is, dan is een Mezcal misschien een erg grote stap en lijkt een Barzo (of een Xking etc..) de betere keuze.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3247
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ik heb eigenlijk (voor xc) meestal een mezcal achter, en wissel(de) een peyote met barzo aan de voorkant afhankelijk hoe nat het is en of grip gewenst is.
De verschillen zijn alleen klein denk ik.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Michelin Force AM? (edit, force xc is niet in 2.35 te krijgen) Iets nieuws proberen met banden kan geen kwaad, als ze op zijn gereden kun je altijd de Noni er weer op leggen.
Give me little bits of / more than I can take
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Flow&Co schreef: wo 22 mei 2019, 11:43 Waarschijnlijk wel ja, maar dat is ook het idee toch. Mijn vergelijking volgt uit onderstaande vraag.
Makkelijk schreef: di 21 mei 2019, 16:33 Ik rij nu al best even met NoNi/RaRa op de UHR. Vermoedelijk is NoNi wat overkill maar ik vond het altijd wel best prima. Stel ik wil eens wat anders proberen, maar ik wil de RaRa (2,35) blijven gebruiken. Wat is dan een idee? Ik dacht aan Mezcal, maar of die dan voor of achter moet? Wat mij betreft mag de RaRa ook naar voren met een nog meer slick achter maar 2.35" of groter is wel een vereiste voor me.
Als een NoNi net aan overkill is, dan is een Mezcal misschien een erg grote stap en lijkt een Barzo (of een Xking etc..) de betere keuze.
Eens dus, niet teruggelezen :)
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

ak-77 schreef: ma 20 mei 2019, 21:01 Sealant zou ik de gewone Stan's nemen, die is prima. Tape breedte hangt af van je velg binnenmaat. Neem een mm of 2 breder dan je velgmaat, dan sluit het mooi aan. Zoek maar iets uit bij Mantel, volgens mij maakt het weinig uit welk merk je kiest. Veel tubeless tape is gewoon Tesa 4289 met een eigen naampje erop. Dat krijg je in dikke rollen voor veel minder per m bij diverse online winkels, maar dat zijn wel weer extra verzendkosten natuurlijk. Zie bijvoorbeeld hier:
https://www.klium.nl/tesa-4289-zware-re ... 600-334047
Moet ik ergens op letten bij dat ventiel?
Was ik bijna vergeten mee te bestellen :oops:
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1385
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Als het maar een tubeless ventiel is is het goed, ik heb geloof ik schwalbes.
Sneeuwmonster
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

TitaTovenaar schreef: wo 22 mei 2019, 19:28 Moet ik ergens op letten bij dat ventiel?
Was ik bijna vergeten mee te bestellen :oops:
De kleur natuurlijk 8)
Eén met een iets breder moertje is wel handig als je een keer een te groot gat in je band rijdt in de vrieskou en dat moertje zit loeivast door aangekoekte latex en je krijgt m niet open met je kouwe klauwen omdat je er geen grip op hebt.
De kans dat je dat overkomt is klein, maar als je het toch vraagt...
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7384
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Of je een D6.5 of D8.5 gat in het velgbed hebt zitten, kan wel uitmaken voor het type.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie