Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2009
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

punk86 schreef: zo 2 december 2018, 22:16 Iemand ervaring met minion DHF 29x2.5 en een non-boost vork? Gaat dit issues geven qua clearance? Ik heb een Fox 34.
Ik ken jouw vork niet, maar deze Maxxis band (in mijn geval de 27,5" 2.5" WT) viel minder breed dan een schwalbe Magic Mary 2,35" en past prima in een non boost lyrik en net in een non boost DVO diamond
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Ik ben erg benieuwd welke breedte ik nu maximaal kwijt kan in mijn 'standaard' Cube Analog 2018. Standaard zit er 2,25 in maar als ik bijvoorbeeld een 2,35 of 2,40 koop ( continental ) gaat deze wel op de velg passen? tussen het frame kan ik zelf wel meten uiteraard.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Passen doet het altijd. Het gaat er om of je de juiste verhouding hebt tussen interne velgbreedte en bandbreedte.
Cube wil nog wel eens werken met Alex rims ZX24, die hebben een interne velgbreedte van 19 mm. Dat zou dan aan de smalle kant zijn waardoor die bredere banden niet tot uiting komen.
Maar goed, die 19mm is eigenlijk al te smal voor 2.25...
Ik denk dat zo ergens tussen de 25 en 30 mm ideaal zou zijn voor 2.35-2.4.

Kom er maar in Lars! :winkie:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Fries74 schreef: vr 7 december 2018, 20:02 Vraagje, ik fiets nu met voor en achter met maxxis ikon 3c maxxspeed tr (geen exo) 29x2.35 met 1,3/1,4 bar. Ik gebruik ze voor de nederlandse routes en gaat prima zeker met de afgelopen zomer lekker snel. Nu wil ik voor de zomer een ander setje aangezien ik naar de alpen ga. Ik dacht ik aan continental mountain king 3 protection 29x2,3 en de cross king protection 29x2,3. Is dit een leuk setje voor in de alpen (en mss ook wel voor de Nederlandse routes, hoef ik niet te wisselen) en welke druk kan ik ze mee rijden. (tubeless) Of is er een betere/snellere combi?
Deja vu?
Die vraag kwam ik net ook al tegen ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Ad58 schreef: za 8 december 2018, 11:34 Passen doet het altijd. Het gaat er om of je de juiste verhouding hebt tussen interne velgbreedte en bandbreedte.
Cube wil nog wel eens werken met Alex rims ZX24, die hebben een interne velgbreedte van 19 mm. Dat zou dan aan de smalle kant zijn waardoor die bredere banden niet tot uiting komen.
Maar goed, die 19mm is eigenlijk al te smal voor 2.25...
Ik denk dat zo ergens tussen de 25 en 30 mm ideaal zou zijn voor 2.35-2.4.

Kom er maar in Lars! :winkie:
ZCUBE ZX20, 32H, Disc heb ik, maar kan nergens de interne velgbreedte terugvinden :cry:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Na enig zoekwerk is het enige dat ik kon vinden op een Duits mtb forum dat de interne breedte 20 mm zou zijn.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

Ad58 schreef: za 8 december 2018, 14:49 Na enig zoekwerk is het enige dat ik kon vinden op een Duits mtb forum dat de interne breedte 20 mm zou zijn.
Dat vond ik ook, raar toch dat er geen specs te vinden zijn?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Is ook raar ja. Ik kon van mijn Cube ook haast geen specs vinden destijds. Het lijkt erop dat de specificaties van Cube velgen tot de best bewaarde geheimen van internet behoren...... :~
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

paulus1981 schreef: vr 7 december 2018, 20:10
punk86 schreef: zo 2 december 2018, 22:16 Iemand ervaring met minion DHF 29x2.5 en een non-boost vork? Gaat dit issues geven qua clearance? Ik heb een Fox 34.
Ik ken jouw vork niet, maar deze Maxxis band (in mijn geval de 27,5" 2.5" WT) viel minder breed dan een schwalbe Magic Mary 2,35" en past prima in een non boost lyrik en net in een non boost DVO diamond
2.5 Minion DHF past gemakkelijk inderdaad :-)
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Iemand ervaring met een Minion SS achter?
Heb er 1 in 27,5" x 2.3 liggen en vraag me af of ik hier goed mee uit de voeten kom in de spaanse Pyreneeën :tong
Hoor het graag.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Geen directe ervaring met de Minion SS wel met verscheidene vergelijkbare banden in verscheidene condities. Het zijn absoluut geen goedmoedige banden met marge, marge, marge en dientengevolge varieren de opvatting zelfs bij dezelfde condities ook tussen een prima compromis en suicidaal. En dan hebben we het niet over een rondje op de Drentse hei vanzelsprekend...
1) Ben je bekend en vertrouwd met het karakter van de band?
2) Weet je wat je min of meer te wachten staat qua terrein?

Als het antwoord op een van de twee ''nee" is dan zou ik er daar niet mee gaan experimenteren.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Niemand al hier met Conti’s MKIII?
Ik ben ben erg benieuwd naar deze band. Er is er nu een onderweg mijn kant op. Nog even in overweging of ie gelijk het diepe in mag voorop of rustig kan opwarmen aan de achterkant. MKIII gaat een NoNi vervangen. Die vind ik te veelzijdig. Ook komt er een vergelijk met de MKII die nu voorop rolt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

KevinBel schreef: ma 31 december 2018, 02:59 Iemand ervaring met een Minion SS achter?
Heb er 1 in 27,5" x 2.3 liggen en vraag me af of ik hier goed mee uit de voeten kom in de spaanse Pyreneeën :tong
Hoor het graag.
Ik heb een Minion SS onder mijn Remedy en bij San Sebastian vond ik het geen succes.
Ik hou van voorbanden met wat meer grip (DHF, en WITB Vigilante) en achterbanden die dan redelijk rollen (Ardent) en vooral voorspelbaar zijn in wanneer ze grip verliezen, en juist dat laatste vind ik bij de SS minder omdat als je hem plat legt hij eerst over de zijnoppen heen moet kantelen wat voor mij wat vreemd voelt.
Standaard heb ik nu achter de Ardent die wat ronder is en voor mij veel voorspelbaarder.
Voor bikeparks of daar waar ik veel grip wil pak ik mijn 2e wielset met een DHR. rolt wat minder, maar in hoeverre je dat merk in dat soort terrein in ik altijd dubieus.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De Minion SS vond ik erg irritant kantelen, echt alsof je over een zijkantje heen moet. Dat gevoel heb ik bij de rock razor helemaal niet...
In rotsig gebied is het alleen wel lekker om nog wat grip op het midden van je achterband te hebben, dus ik zou hem niet meenemen naar bijvoorbeeld Spanje...
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Ha Juriaan .. op welke fiets komt de nieuwe Mountain King III ?

Ik rij op de fully nu de NoNi achter en HaDa voor . beide 2.35. beide de oudere modellen. puur gemonteerd voor Saalbach en zulk naar beneden werk .. voor in Nederland kan er wel wat vriendelijks op omdat de rol weerstand hier dan wel on nodig hoog is .. Ik twijfel om weer een RaRa en een NoNi er om te leggen beide in 2.35 de nieuwe modellen , maar ik kijk met een schuin oog naar conti .. gewoon omdat het oranje goed bij mijn fiets past en ik nog nooit wat anders dan Schwalbe gereden heb .. Wie laat mij bekeren naar Conti licht lopende bandjes in 2.3/ 2.4 op een Intense Carbine ?

Ik ben benieuwd. .
Plaats reactie