Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

[quote=paulus1981 post_id=2696866 time=1664862327 user_id=18913]
De 2,6” forekaster is een heel andere band dan de 2,35”. Ik zou de laatste nemen want die 2,6” is nog steeds flink overdreven voor nl routes…
[/quote]



Ik heb 2x 2.6 wolfpacks erop liggen (lars weet uit z'n hoofd vast welke, maar het zijn de snelle bandjes) en voor mul zand is dat toch erg fijn. En ik denk dat ik redelijk hard downhill ga (massa is traag, maar niet bergafwaarts!) En steeds vaker de grens opzoek. En soms heb je dan net een iets andere lijn en dan is serieus rubber fijn in duingebied (schoorl). Voor de gemiddelde singletrack die keihard is en zo glad als een knikkerbaan is 2.2 of 2.3 prima, maar anders...
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

noxiuz schreef: di 4 oktober 2022, 21:59
paulus1981 schreef: di 4 oktober 2022, 07:45 De 2,6” forekaster is een heel andere band dan de 2,35”. Ik zou de laatste nemen want die 2,6” is nog steeds flink overdreven voor nl routes…


Ik heb 2x 2.6 wolfpacks erop liggen (lars weet uit z'n hoofd vast welke, maar het zijn de snelle bandjes) en voor mul zand is dat toch erg fijn. En ik denk dat ik redelijk hard downhill ga (massa is traag, maar niet bergafwaarts!) En steeds vaker de grens opzoek. En soms heb je dan net een iets andere lijn en dan is serieus rubber fijn in duingebied (schoorl). Voor de gemiddelde singletrack die keihard is en zo glad als een knikkerbaan is 2.2 of 2.3 prima, maar anders...
Ik vind de 2,6” rekons (evt met forekaster voorop) ook wel interessant. Gewicht valt ook wel mee vergeleken met 2,4” banden met trail casing.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 828
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Mjelnir schreef: di 4 oktober 2022, 15:06 Iemand hier al de nieuwe forekaster op de fiets liggen ? https://www.bikeperfect.com/reviews/max ... ire-review
Fiets ik op dit moment mee 2.4 op 29mm velg
Denk dat het mijn nieuwe favoriete voorband word ook al word hoj als trailband bestempeld, ik vindt m hier in RVN lekker rijden
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

HB_Eagle schreef: wo 5 oktober 2022, 16:00
Mjelnir schreef: di 4 oktober 2022, 15:06 Iemand hier al de nieuwe forekaster op de fiets liggen ? https://www.bikeperfect.com/reviews/max ... ire-review
Fiets ik op dit moment mee 2.4 op 29mm velg
Denk dat het mijn nieuwe favoriete voorband word ook al word hoj als trailband bestempeld, ik vindt m hier in RVN lekker rijden
Heb je achter dezelfde band?
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 828
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

surging schreef: wo 5 oktober 2022, 17:12
HB_Eagle schreef: wo 5 oktober 2022, 16:00
Fiets ik op dit moment mee 2.4 op 29mm velg
Denk dat het mijn nieuwe favoriete voorband word ook al word hoj als trailband bestempeld, ik vindt m hier in RVN lekker rijden
Heb je achter dezelfde band?
nee ikon 2.35
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
azkme
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 18 juli 2022, 11:11

azkme schreef: ma 12 september 2022, 10:58
Peelrijder schreef: di 30 augustus 2022, 22:36 Ik rij deze banden op een 29mm velg op 1.3 - 1.7 bar (varierend maar voor meestal 1.3, achter 1.5, bij meer 'gravel/ bospad' wil ik er wel eens 0.2 bij doen.
azkme schreef: wo 31 augustus 2022, 14:12 - Fast Trak: leuk dat je spreekt over de bocht "indwingen" :) zet hem nu altijd rond 1.5 (ga wel eens lager proberen!), maar heb niet altijd het gevoel veel grip te hebben.. heb momenteel nog een passieve (voorzichtige) rijstijl, wat naar jouw oordeel dus contra-productief zou werken
heb de fast trak (vw) de afgelopen races op 1.3-1.4 bar gezet en lijkt me nu toch beter te gaan! :)
nog even hierop terugkomend:
fast trak vooraan op 1.3-1.4 maakt hem veel betrouwbaarder (24mm velg) :) 1.5-1.6 vond ik redelijk sketchy

ben voor mijn winter setup toch bij specialized gebleven (zodat ik de banden wat meer kan wisselen tussen de setups door): ground control vooraan, fast trak achteraan (beiden 2.35)

heb me ook de nieuwe 2.35 renegade besteld voor mijn zomersetup, aangezien de oudere 2.1 renegade zich redelijk snel ingraaft in mul zand :( ik hoop dit euvel met een bredere band wat op te lossen

dus samengevat:
- zomer: fast trak 2.35 - renegade 2.35
- winter: ground control 2.35 - fast trak 2.35
- baan (winter): renegade 2.1 - renegade 2.1

ik heb 2 paar velgen dus ik wissel tussen zomer & baan in de winter, winter setup blijft ganse jaar door hangen
noxiuz
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: do 8 juli 2010, 21:36

surging schreef: wo 5 oktober 2022, 15:37
noxiuz schreef: di 4 oktober 2022, 21:59



Ik heb 2x 2.6 wolfpacks erop liggen (lars weet uit z'n hoofd vast welke, maar het zijn de snelle bandjes) en voor mul zand is dat toch erg fijn. En ik denk dat ik redelijk hard downhill ga (massa is traag, maar niet bergafwaarts!) En steeds vaker de grens opzoek. En soms heb je dan net een iets andere lijn en dan is serieus rubber fijn in duingebied (schoorl). Voor de gemiddelde singletrack die keihard is en zo glad als een knikkerbaan is 2.2 of 2.3 prima, maar anders...
Ik vind de 2,6” rekons (evt met forekaster voorop) ook wel interessant. Gewicht valt ook wel mee vergeleken met 2,4” banden met trail casing.
Ik zou de rekon race 2.4 achter gooien, ten minste, als je graag voor met wat extra grip rijdt en niet te veel de mulle zandvlaktes opzoekt.
Jama2476
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 22 juni 2019, 19:00

Vandaag is een andere combi geprobeerd:
Voor: Schwalbe Ralph 2.35 met 1.8 bar en binnenbandje
Achter: Schwalbe Thunderburt 2.35 met 2.2 bar en binnenbandje
Had geen zin in tubeless maken dus ff bandje erin gedaan.
Wat een snelheid en toch enorme grip .
Ondergrond: Bosgrond/zand en wat asfalt om vanuit Harderwijk op de blauwe route van Ermelo te komen en terug.
Rij op mn andere set wielen met wolfpack cross en trail beide in 2.4 tubeless en wou is wat proberen waar ik 1 op asfalt lekker mee kan rijden zonder het geraas vd banden en ernaast ook op de routes rond mn woonplaats terecht kan....denk geslaagd.
Iemand anders ervaring met dezelfde set banden?
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ik rijd op een Orbea Laufey met voor een Forekaster 2.6 en achter een Rekon 2.6. Wat mij betreft is dit een erg fijne combinatie.

Is 2.6 overdreven voor in NL? Voor mij niet. Het hangt natuurlijk wel af van hoe je rijstijl is. Als je een boswielrennende-Strava-tijger bent, dan ga je niet heel enthousiast worden van zo'n dikke band. Houd je (zoals ik) meer van een lekker potje buitenspelen, dan is die 2.6 - zeker op mijn hardtail - best wel lekker.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Jama2476
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: za 22 juni 2019, 19:00

Racing Ralph voor vervangen voor de ray… achter nogsteeds de thunder burt
Inmiddels tubeless en op m’n nieuwe set wielen 😍😍😍😍 heerlijke set up zo
BoeFra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 27 oktober 2013, 16:46
Mijn mountainbike: Giant Trance 29

HB_Eagle schreef: wo 5 oktober 2022, 16:00
Mjelnir schreef: di 4 oktober 2022, 15:06 Iemand hier al de nieuwe forekaster op de fiets liggen ? https://www.bikeperfect.com/reviews/max ... ire-review
Fiets ik op dit moment mee 2.4 op 29mm velg
Denk dat het mijn nieuwe favoriete voorband word ook al word hoj als trailband bestempeld, ik vindt m hier in RVN lekker rijden
Weet iemand toevallig waar de nieuwe 2.4 Forekaster te koop is? Ik kan nu alleen de 2.6 versie vinden, of juiste de 2,35 oude versie. Maar ik ben dus op zoek naar die 2.4 nieuwe versie. Dank!
Non enim non est
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

BoeFra schreef: ma 24 oktober 2022, 21:54
HB_Eagle schreef: wo 5 oktober 2022, 16:00
Fiets ik op dit moment mee 2.4 op 29mm velg
Denk dat het mijn nieuwe favoriete voorband word ook al word hoj als trailband bestempeld, ik vindt m hier in RVN lekker rijden
Weet iemand toevallig waar de nieuwe 2.4 Forekaster te koop is? Ik kan nu alleen de 2.6 versie vinden, of juiste de 2,35 oude versie. Maar ik ben dus op zoek naar die 2.4 nieuwe versie. Dank!
Hier, Frank: https://www.bike-components.de/en/Maxxi ... 1941-black.
De nieuwe 2,4” is wel flink opgeschoven naar AM en weegt 945gr!!
De oude 2,35” is echt een lekkere tour/trail light band, die weegt 2 ons minder, 735gr. (Geschikter voor Zuid-L eo en voor eens een transalp :wink: ).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 828
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/max ... lsrc=aw.ds

Hier issie goedkoper
Waar had jij de 2.6 gezien
die kwam ik alleen bij lordgun tegen dacht ik (Italie)
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
BoeFra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 27 oktober 2013, 16:46
Mijn mountainbike: Giant Trance 29

HB_Eagle schreef: di 25 oktober 2022, 13:17 https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/max ... lsrc=aw.ds

Hier issie goedkoper
Waar had jij de 2.6 gezien
die kwam ik alleen bij lordgun tegen dacht ik (Italie)
R2-bike.com heeft hem liggen, in de 2.6 uitvoering, 3C compound. Voor € 60,50. En gratis gummibeertjes!
Non enim non est
BoeFra
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: zo 27 oktober 2013, 16:46
Mijn mountainbike: Giant Trance 29

BoeFra schreef: ma 24 oktober 2022, 21:54
HB_Eagle schreef: wo 5 oktober 2022, 16:00
Fiets ik op dit moment mee 2.4 op 29mm velg
Denk dat het mijn nieuwe favoriete voorband word ook al word hoj als trailband bestempeld, ik vindt m hier in RVN lekker rijden
Weet iemand toevallig waar de nieuwe 2.4 Forekaster te koop is? Ik kan nu alleen de 2.6 versie vinden, of juiste de 2,35 oude versie. Maar ik ben dus op zoek naar die 2.4 nieuwe versie. Dank!
Advies opgevolgd en besteld. Bij tradeinn met dank aan HB_Eagle voor de tip!
Non enim non est
Plaats reactie