Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

paulus1981 schreef: di 20 september 2022, 22:40 Wel zijn een paar noppen bijna afgescheurd, dat ben ik van Maxxis niet gewend.
Dat was ik van Maxxis ook niet gewend.. tot ik een Dissector als achterband ging gebruiken. Na 1 weekje omlaag in Italië waren de noppen al afgebrokkeld en ingescheurd, (en zag hij er hetzelfde uit als een DHF exo maxxterra voorband welke ik al 2,5 jaar gebruik)
Nu een x aantal buitenlandritten verder, begint hij de zijnoppen ook echt te verliezen.
De band lijkt gewoon van mindere kwaliteit te zijn dan andere Maxxissen.
Iemand dezelfde ervaringen met de Dissector EXO+ maxxterra?
'BUILT not Bought '
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

paulus1981 schreef: di 20 september 2022, 22:40
Makkelijk schreef: di 20 september 2022, 22:02 Ik heb bij mijn laatste tripje(s) met continental argotal / kryptotal R gereden. 2.6 op fully en hardtail. Kom van Magic Mary / Nobby Nic en ben eigenlijk heel erg tevreden :)
Welke, endurance, enduro of downhill?
Enduro volgens mij, overgenomen van novaterra.
Lijkt iig duurzamer dan nobby nic.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Kryptotal Re enduro casing vind ik een top bandje: vergelijkbaar met een DHR maar gaat een stuk langer mee. Na 124043 hoogtemeters (naar beneden weliswaar) kan ie nog wel een tijdje mee en dat was me met een DHR maxterra niet gelukt.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2078
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Heeft er iemand ervaring met de Maxxis High Roller II als voorband ?

En hoe doet die het in natte omstandigheden ?

Evt in vergelijk met de Forekaster zou helemaal interessant zijn.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Freekenstein schreef: do 15 september 2022, 16:22
Mario070 schreef: do 15 september 2022, 12:01 = nix nieuws hoor, velo van een paar jaartjes terug :wink:

https://www.velozine.nl/reviews/test-pi ... xc-banden/
Heb nu voor het NKSS (naast mijn 27,5+ set) een 29 inch set met de Pirelli's klaar gemaakt. Heb voor én achter een H in 2,4 gemonteerd. de achterband is er een uit een vroege serie denk ik, staat geen Pro Wall of Lite op, en voorop (een nieuwere) is wel een Pro Wall.

We gaan wel zien wat het gaat worden komend weekend. Waarschijnlijk erg gezellig :P
Tijdens het NKSS niet met de Pirelli's gereden, ik kreeg de achterban niet helemaal dicht. Na een aantal dagen de wielen op de emmer te hebben gelegd, met wat meer latex waren ze zo goed als dicht. Er zit nog wel ergens een klein lekje, de achterband liep langzaam leeg.

Maar gisteren een lokale (ouderwetse) veldtoertocht gereden, over voornamelijk natte zandpaden en het viel mij op dat het allemaal niet zo licht liep als ik had verwacht.
Zou het kunnen liggen aan te smalle velgen? Ik rij met DT Swiss XM421 met een binnenbreedte van ongeveer 25mm en de banden zijn 2,4 inch breed.
Of is dit geen band voor dit soort ondergrond?
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Herman de Biker schreef: di 20 september 2022, 23:37 De band lijkt gewoon van mindere kwaliteit te zijn dan andere Maxxissen.
Iemand dezelfde ervaringen met de Dissector EXO+ maxxterra?
Niet zelf ervaren (ga ik niet hard genoeg voor denk ik :lol: ) maar ik lees dit op meer forums terug.. Met name de zijnoppen lijken erg snel te scheuren en/of af te breken. Weet niet of dit bij de dual compound ook zo is.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

DuReal schreef: wo 21 september 2022, 07:34 Kryptotal Re enduro casing vind ik een top bandje: vergelijkbaar met een DHR maar gaat een stuk langer mee. Na 124043 hoogtemeters (naar beneden weliswaar) kan ie nog wel een tijdje mee en dat was me met een DHR maxterra niet gelukt.
124000 :o
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1364
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Freekenstein schreef: ma 26 september 2022, 10:14
Freekenstein schreef: do 15 september 2022, 16:22

Heb nu voor het NKSS (naast mijn 27,5+ set) een 29 inch set met de Pirelli's klaar gemaakt. Heb voor én achter een H in 2,4 gemonteerd. de achterband is er een uit een vroege serie denk ik, staat geen Pro Wall of Lite op, en voorop (een nieuwere) is wel een Pro Wall.

We gaan wel zien wat het gaat worden komend weekend. Waarschijnlijk erg gezellig :P
Tijdens het NKSS niet met de Pirelli's gereden, ik kreeg de achterban niet helemaal dicht. Na een aantal dagen de wielen op de emmer te hebben gelegd, met wat meer latex waren ze zo goed als dicht. Er zit nog wel ergens een klein lekje, de achterband liep langzaam leeg.

Maar gisteren een lokale (ouderwetse) veldtoertocht gereden, over voornamelijk natte zandpaden en het viel mij op dat het allemaal niet zo licht liep als ik had verwacht.
Zou het kunnen liggen aan te smalle velgen? Ik rij met DT Swiss XM421 met een binnenbreedte van ongeveer 25mm en de banden zijn 2,4 inch breed.
Of is dit geen band voor dit soort ondergrond?
Uit het artikel;
H – ‘Hard’, bedoeld voor harde ondergrond, voor beide wielen, leverbaar in 2,2″ en 2,4″ breedte;

Natte zandpaden lijken me niet hard?
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Niet zo nat dat het modder was, maar wel dat je zou denken dat je met een dergelijke band goed uit de voeten zou moeten kunnen.

Ook op gravel en asfalt liep het niet lekker, misschien had ik dat er bij moeten vermelden
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1364
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Freekenstein schreef: di 27 september 2022, 07:40 Niet zo nat dat het modder was, maar wel dat je zou denken dat je met een dergelijke band goed uit de voeten zou moeten kunnen.

Ook op gravel en asfalt liep het niet lekker, misschien had ik dat er bij moeten vermelden
Ik heb zelf de H achterop gereden, deed me wel wat denken aan de Geax AKA. Op de weg mwoah, maar in het bos als het echt droog was prima. Iemand anders kon er weer totaal geen vrienden mee worden.... Lastig om te zeggen wat het nou is..... :~
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Dat geen vrienden ergens mee worden heb ik met Schwalbe, dus dat gevoel snap ik. In 2,2 zijn zowel de H als de M en de R banden echt heerlijk om mee te rijden op deze velgen, op zo'n beetje alle ondergronden met uitzondering van mul zand en paden met grote stenen.

Vandaar mijn vraag of het aan de combinatie van de bredere band met deze velg kan liggen
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1364
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Freekenstein schreef: di 27 september 2022, 09:07 Dat geen vrienden ergens mee worden heb ik met Schwalbe, dus dat gevoel snap ik. In 2,2 zijn zowel de H als de M en de R banden echt heerlijk om mee te rijden op deze velgen, op zo'n beetje alle ondergronden met uitzondering van mul zand en paden met grote stenen.

Vandaar mijn vraag of het aan de combinatie van de bredere band met deze velg kan liggen
Ik heb uiteindelijk de Pirelli's wel weer verkocht (2.4") Ik wissel nog eens van band en na diep nadenken van waarom ook weer, was het omdat het inderdaad niet echt lekker rolde vergeleken met Maxxis of Vittoria. Grip was meer dan prima, maar merkte op mijn lokale rondje wel een wezenlijk verschil. Heb zelf 30mm brede velgen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2750
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Freekenstein schreef: ma 26 september 2022, 10:14
Freekenstein schreef: do 15 september 2022, 16:22

Heb nu voor het NKSS (naast mijn 27,5+ set) een 29 inch set met de Pirelli's klaar gemaakt. Heb voor én achter een H in 2,4 gemonteerd. de achterband is er een uit een vroege serie denk ik, staat geen Pro Wall of Lite op, en voorop (een nieuwere) is wel een Pro Wall.

We gaan wel zien wat het gaat worden komend weekend. Waarschijnlijk erg gezellig :P
Tijdens het NKSS niet met de Pirelli's gereden, ik kreeg de achterban niet helemaal dicht. Na een aantal dagen de wielen op de emmer te hebben gelegd, met wat meer latex waren ze zo goed als dicht. Er zit nog wel ergens een klein lekje, de achterband liep langzaam leeg.

Maar gisteren een lokale (ouderwetse) veldtoertocht gereden, over voornamelijk natte zandpaden en het viel mij op dat het allemaal niet zo licht liep als ik had verwacht.
Zou het kunnen liggen aan te smalle velgen? Ik rij met DT Swiss XM421 met een binnenbreedte van ongeveer 25mm en de banden zijn 2,4 inch breed.
Of is dit geen band voor dit soort ondergrond?
Ik rij met dezelfde velgen, maar wel alleen met maxxis sloffen erop van 2.35 en 2.4, ik kan niet zeggen dat ik daar ooit iets nadeligs aan gemerkt heb.

Pirelli is een vak apart, een vriend van me rijdt ermee en die rijdt doorgaans alleen op de XC rc omdat dat een beetje de allemansvriend bij droog weer is.
De M is dan weer iets meer geschikt voor de modder, maar dan wel voor voor, achter moet je dan echt naar een R toe.

De H is eigenlijk een beetje een marathonband, het beste compromis tussen rolweerstand en grip, maar zodra er modder bij komt is het eigenlijk weer een draak van een band.

Voor mijzelf merkte ik vooral dat maxxis en gras geen vrienden zijn van elkaar, ik rij nu met specialized en die gaan een stuk lekkerder op het gras (nat of droog maakt niet zo gek veel verschil).
Nu is het wel zo dat ik te lui ben om bij elk weertype maar weer banden gaan te wisselen omdat hier in de buurt alles bijna altijd wel droog en zanderig is dus iets toegeven op grip is af en toe 'noodzaak' ook voor de maxxis combi (ardent/ ikon).

En de bandendruk doet uiteraard ook veel, ik ben nu op het punt dat ik met de specialized op dezelfde druk rij als met mijn maxxis banden, terwijl de specialized op bredere velgen liggen.
Vertrouwen krijgen in die banden heeft even geduurd, waar de maxxis eigenlijk meteen als een 'tank' voelen.

Met Pirelli gaat ongeveer hetzelfde op, die kan je op lagere druk rijden, maar je moet ze echt in de bocht 'zetten' en voor hem sneller te laten lopen dus iets meer druk er op.

Die vriend van me is +/- 80kg en rijdt op een 29mm velg die pirelli's op 1.7 - 1.8 bar (tubeless) en die is er bloedsnel mee.
Hij zegt dat hij bij lagere druk simpelweg snelheid mist en daarmee 0,5 tot 1,5 km/u inlevert.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Freekenstein schreef: ma 26 september 2022, 10:14
Tijdens het NKSS niet met de Pirelli's gereden, ik kreeg de achterban niet helemaal dicht. Na een aantal dagen de wielen op de emmer te hebben gelegd, met wat meer latex waren ze zo goed als dicht. Er zit nog wel ergens een klein lekje, de achterband liep langzaam leeg.
Vreemd, ik krijg ze zonder latex meteen helemaal dicht. Heb getwijfeld om eens zonder latex te gaan rijden. Ligt het niet aan je velg?
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Peelrijder schreef: wo 28 september 2022, 15:17
Die vriend van me is +/- 80kg en rijdt op een 29mm velg die pirelli's op 1.7 - 1.8 bar (tubeless) en die is er bloedsnel mee.
Hij zegt dat hij bij lagere druk simpelweg snelheid mist en daarmee 0,5 tot 1,5 km/u inlevert.
Pirelli geeft een minimale druk aan van 2,0 bar. Ik rijd ze ook op 1.8 bar. En dat voor de H versie.

De M versie heb ik ook maar deze band heeft heel wat meer rol weerstand en wat maakt hij een herrie op het asfalt.
Plaats reactie