Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Welke bandenset is het beste en het snelst. continentaal race king voor en achter .Of de racing ralph achter en de racing ray voor.ik fiets het meest in Nijmegen Postbank en zeddam. Zoek aan de voorkant wel grip .rij het meest in drooge omstandigheden. En ik wil ook tubeless gaan proberen. Bedankt voor jullie reacties alvast.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

shit schreef: do 30 mei 2019, 08:59 Welke bandenset is het beste en het snelst. continentaal race king voor en achter .Of de racing ralph achter en de racing ray voor.ik fiets het meest in Nijmegen Postbank en zeddam. Zoek aan de voorkant wel grip .rij het meest in drooge omstandigheden. En ik wil ook tubeless gaan proberen. Bedankt voor jullie reacties alvast.
als ik daar uit zou moeten kiezen zou ik voor ray voor en race king achter gaan
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

En voor welke breedte maat ?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Op zand zo breed mogelijk.
Eigenlijk altijd zo breed mogelijk, behalve in de modder.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

HB_Eagle schreef: do 30 mei 2019, 11:24
shit schreef: do 30 mei 2019, 08:59 Welke bandenset is het beste en het snelst. continentaal race king voor en achter .Of de racing ralph achter en de racing ray voor.ik fiets het meest in Nijmegen Postbank en zeddam. Zoek aan de voorkant wel grip .rij het meest in drooge omstandigheden. En ik wil ook tubeless gaan proberen. Bedankt voor jullie reacties alvast.
als ik daar uit zou moeten kiezen zou ik voor ray voor en race king achter gaan
Rollen de zwalbe banden niet zo goed dan .wil het wel bij 1 merk houden
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

shit schreef: do 30 mei 2019, 11:48
HB_Eagle schreef: do 30 mei 2019, 11:24
als ik daar uit zou moeten kiezen zou ik voor ray voor en race king achter gaan
Rollen de zwalbe banden niet zo goed dan .wil het wel bij 1 merk houden
Verschil is minimaal. Je zou nog de Thunder Burt van Schwalbe kunnen pakken. Maar de verschillen zitten in het bereik dat het het net winst of verlies in een marathonwedstrijd zou kunnen zijn (sprint na 85 km) maar niet merkbaar of voelbaar bij gewoon gebruik.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

shit schreef: do 30 mei 2019, 08:59 Welke bandenset is het beste en het snelst. continentaal race king voor en achter .Of de racing ralph achter en de racing ray voor.ik fiets het meest in Nijmegen Postbank en zeddam. Zoek aan de voorkant wel grip .rij het meest in drooge omstandigheden. En ik wil ook tubeless gaan proberen. Bedankt voor jullie reacties alvast.
Ik zou sowieso voor een band pakken met meer grip dan achter. Om bij conti te blijven, voor de x king, en achter een race king. Met die x king heb je net wat meer te vertellen in de bocht. Qua breedte is 2.25 of 2.4 prima. Je kunt bij continental ook nog kiezen voor de protection uitvoering. Die is beter bestand tegen een ruige behandeling.
Sneeuwmonster
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

En de zwalbe racing ray heeft hij veel meer grip dan de continental raceking. Voor de voorkant? Wederom bedankt voor jullie reacties
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1388
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

shit schreef: do 30 mei 2019, 12:11 En de zwalbe racing ray heeft hij veel meer grip dan de continental raceking. Voor de voorkant? Wederom bedankt voor jullie reacties
De racing ray zeker ja, de race king is een snelle roller, maar wel minder grip.
Sneeuwmonster
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

:-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Twee merken is wel wat beperkt.... :lol:
corratec1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 29 mei 2019, 17:25
Mijn mountainbike: Corratec I-link pro

Ik had racekings voor en achter maar was niet tevreden met de grip.heb nu een RARA achter en RORO voor en heb meer grip.heb wel het idee dat de racekings beter op harde paden rollen.?
corratec I-link pro 29 er en Giant TCR recert
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, nopjes geven niet alleen grip, maar ook rolweerstand.
Slechte grip met weing rolweerstand is niet leuk.
Mega grip met hoge rolweerstand ook niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
dapiedro
All rounder
All rounder
Berichten: 71
Lid geworden op: vr 6 november 2009, 14:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Highball / Santa Cruz Hightower LT

Voor het buitenland (Alpen /Zuid Duitsland) zoek ik een robuustere band met breder inzetbereik voor mijn 100 mm XC Fully (naast het setje XC banden die ik in NL blijf rijden. Niet lek rijden, comfort en extra (bochten)grip op los terrein (ook bij niet aggressief bochtenwerk) vind ik belangrijker dan rolweerstand.
Ik heb daarvoor nu een setje Forekasters EXO voor en achter, maar zoek een achterband die minder snel lek rijdt en iets mooier rolt, liefst uit de Maxxis stal. Wat kunnen jullie aanraden?
houthakkertje
All rounder
All rounder
Berichten: 73
Lid geworden op: vr 26 april 2019, 20:38

Poehhhh wat een leeswerk hier.
Als beginner fietsen wij hardtail, 29inch met binnenband en anti lek vloeistof. Vorige week na 1400km in 8 maanden eerste keer lek gefietst. Buitenbanden nog steeds niet versleten. De banden voor schwalbe tough tom 2.25 en achter schwalbe rapid rob 2.25, alles op 1,7/1,8 bar spanning. Wij fietsen heel veel trails Brunssummerheide, ede, maasmechelen, genk enz
Voor ons lijken deze banden voldoende maar er zal best nog iets beters zijn.
Plaats reactie