Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 maart 2019, 21:20 Ik heb een latex fetisj. :winkie:
Er zijn er ook die hebben een opblaasbare...
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Ad58 schreef: do 28 maart 2019, 18:31 Er zijn er vast nog meer, maar die durven natuurlijk weer niet uit de kast te komen... :lol:
Oh ja hoor, maar de banden liggen nog wel in die kast, een set of 6 als ik even snel tel.

Maar ook de voorliefde voor latex begint hier langzaamaan te komen.... :winkie:
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Mijn voorliefde voor latex is danig bekoeld. Ik was het wekelijks oppompen wel zat. En als ie dan onverhoopt een keer lek was kon ik het gaatje nooit vinden.

Vloeibare latex lijkt mij als bandenfetisjist niet handig. Kan zo maar zijn dat ik zaterdagavond van rubber wissel en na de daad op zondagavond weer terug wissel 8)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Mijn reactie van vorige week in Zuip Limburg :bier:

Stans vs Meidoorns: 1 - 0

Maarja, ik heb dan ook geen bandenfetisj.
Alhoewel, zodra ik het woordenboek even opengooi kom ik toch op het volgende uit.
Een fetisj is een voorwerp waarvan men in een bepaalde cultuur denkt dat het bovennatuurlijke, genezende of beschermende kracht bezit
Genezende kracht?
Hmmm, dan is die Stans toch een soort van Fetisj
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Pat. schreef: vr 29 maart 2019, 14:51Zuip Limburg :bier:
:-q :lol:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 maart 2019, 21:20 Ik heb een latex fetisj. :winkie:
Ad58 schreef: vr 29 maart 2019, 00:29 Denk je net alles gehad te hebben....
Afbeelding Geef maar toe, jij dacht aan iet anders :tong
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op vr 29 maart 2019, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Proost! :bier: :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 29 maart 2019, 18:36
ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 maart 2019, 21:20 Ik heb een latex fetisj. :winkie:
Ad58 schreef: vr 29 maart 2019, 00:29 Denk je net alles gehad te hebben....
Afbeelding Geef maar toe, jij dacht aan iet anders :tong
My lips are sealed! :lol:
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

kermit schreef: do 28 maart 2019, 12:12 Ik heb zo'n Force AM in 2.35 in gebruik gehad. Op zich geen verkeerd bandje voor in NL, maar ik vind het hooguit een XC-gerichte band en zeker geen AM wat de naam doet vermoeden. Bijvoorbeeld een NN is echt al een "heftiger" bandje en dat is toch een beetje de ondergrens voor wat je allmountain noemt.

Bovendien valt de Force AM smal, de 2.35 haalde maar nèt aan de breedte van de Wildrace'r 2.25 die ik achterop had liggen.
Beide bandjes liggen vooralsnog in de voorraadbak omdat ik naar 2.6 Rekon's ben overgestapt :)
NoNo is wat grover en loopt wel echt zwaar. Maar daarmee klopt het wel wat je zegt. Ik vind de Force xc wel het max met xc en een nono echt overkill. Wel eens geprobeert maar wat ik er XC mee moet, daar moet ik nog achterkomen.

De breedte vind ik wel raar mijn force xc 2.25 is 2mm breder dan een rara 2.25 op dezelfde velg.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

No No of NoNi?
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Cube-Elite schreef:De breedte vind ik wel raar mijn force xc 2.25 is 2mm breder dan een rara 2.25 op dezelfde velg.
De Michelin Wildrace'r in 2.25 valt duidelijk forser dan een Rara 2.25. De Force AM 2.35 is net aan even breed als die Wildrace'r dus dat zou toch wel zo'n beetje kunnen kloppen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ik heb nog een andere vraag :D

Ik heb achter nu een 2,6 nobby op een i40mm velg en dat is echt al een stuk speelser. Past wel echt maat net.. Nu merk ik wel op de langere stukken dat die een stuk zwaarder loopt dus wil ik eigenlijk de 2,6 aan de voorkant en dan zoek ik iets lichters voor achter. Ik heb een 2,8 roro op de i40 gehad en die viel al vrij plat uit zegmaar.. Ik ben bang dat als ik die in 2,6 doe dat ik op een platte band rij..

Hoe valt de rock razor 2,6 op een i40 velg? Zijn er mensen die daar een voorbeeld van hebben?

Overigens denk ik dat als 2,6 goed bevalt dat ik de wielen om laat spaken naar i35 velgen ( al zit er net 500 euro in om er dt350 met 54t ratchet in de bestaande i40 velgen te spaken :roll: :roll: .. )
Omdraaien kan altijd nog!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nu loopt een Rock Razor niet echt lichter dan een NoNi... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Lars TB schreef: zo 31 maart 2019, 10:59 Nu loopt een Rock Razor niet echt lichter dan een NoNi... .
ooh dan valt die al af..

Ik merk dat de 2,6 nobby achter op de snelle korte stukken met scherpe draaitjes echt veel sneller is dan de 2,8 roro die ik eerst had, maar op gang houden op de langere stukken kweekt bovenbenen zegmaar.. Ik vind hem wel heel mooi vallen op de i40 velg ( al steken de wangen van de band iets uit aan de zijkant ) .. de roro 2,8 op dezelfde velg vond ik al niet zo mooi vallen, laat staan een 2,6.

EDIT : ik zie in de reifenmasse tabel gewoon staan dat schwalbe 65 mm adviseert ook op een i40 mm velg. ( begint al vanaf 30, stopt bij 40 )
Dan zou dat toch gewoon moeten passen? Lijkt de ene band dan boller te vallen dan de andere of is dat gezichtsbedrog vanwege het noppenprofiel?
Omdraaien kan altijd nog!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JMA1992 schreef: zo 31 maart 2019, 11:04
Lars TB schreef: zo 31 maart 2019, 10:59 Nu loopt een Rock Razor niet echt lichter dan een NoNi... .
ooh dan valt die al af..

Ik merk dat de 2,6 nobby achter op de snelle korte stukken met scherpe draaitjes echt veel sneller is dan de 2,8 roro die ik eerst had, maar op gang houden op de langere stukken kweekt bovenbenen zeg maar.. Ik vind hem wel heel mooi vallen op de i40 velg ( al steken de wangen van de band iets uit aan de zijkant ) .. de roro 2,8 op dezelfde velg vond ik al niet zo mooi vallen, laat staan een 2,6.

EDIT : ik zie in de reifenmasse tabel gewoon staan dat schwalbe 65 mm adviseert ook op een i40 mm velg. ( begint al vanaf 30, stopt bij 40 )
Dan zou dat toch gewoon moeten passen? Lijkt de ene band dan boller te vallen dan de andere of is dat gezichtsbedrog vanwege het noppenprofiel?
De huidige banden zijn wat plaatsing en vorm van de noppen geschikt gemaakt voor bredere velgen. Er zit wel een verschil in hoe bol de band staat, maar het is niet meer zo een groot verschil als een paar jaar geleden. Daarbij hangt het ook af van je fiets en van je rijstijl of je verschil echt gaat merken. Dit kan ook al het verschil zijn tussen 2.8 en 2.6 dat je ervaart.
Het is eerder inderdaad dat de zijwangen wat buiten de noppen uit steken bij een te brede velg. En dat kan op rotsige paden voor problemen zorgen. Een probleem dat we in NL dus niet hebben.

Overigens zegt Schwalbe ook dat je minimaal 2 bar in je banden moet pompen, dus de adviezen moet je met een korreltje zout nemen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie