Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
MCbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 8 juli 2012, 21:54
Mijn mountainbike: Trek Cobia

Waarom zitten er op sommige banden witte strepen aan de buitenkant?
Is dit gewoon omdat het mooi is of heeft het nog een technische reden.
Qua Patet Orbis
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Puur esthetisch.
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
JJP
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: za 2 juni 2012, 17:37
Mijn mountainbike: Kona Kahuna 29er 2014

Gisteren de conti's mountainking 2.4 uitgetest op Schoorl. Conclusie; veel grip op boomwortels, mul zand en blubber. En ook een stuk meer comfort t.o.v.2.0 bandjes van Hutchinson. Voor de platgereden stukken zijn ze misschien wat overbodig, maar op losgereden ondergrond dus ideaal.
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Schwalbe Hans Dampf Trailstar 29x2.35 Nu twee weken mee gereden, met name Bergschenhoek in de modder. Vergeleken met een Minion is ie een stuk ronder waardoor je hem makkelijker platlegt en hij in alle hoeken grip heeft maar naar mijn idee heeft een Minion wel iets meer grip en breekt hij wat geleidelijker uit. Rolweerstand is goed voor een band met zoveel grip.

Denk dat het voor het wat ruigere XC werk en enduro een perfecte band is maar voor DH zou ik nog steeds voor een Minion kiezen.
Dennis78
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1217
Lid geworden op: vr 11 december 2009, 16:56
Mijn mountainbike: Specialized Chisel

Ik rij nu een aantal weken met banden van Vredestein op mijn 29er.
Achterop heb ik de Spotted Cat liggen en voorop de Black Panther Extreme.
Ik moet zeggen dat ik aangenaam ben verrast door deze banden.
Van zichzelf zijn ze al bijna luchtdicht, dus heb je niet zoveel Latex nodig om de boel luchtdicht te krijgen.

Rolweerstand vind ik goed, vergelijkbaar met de Racing Ralph naar mijn idee.
Grip aan de voorzijde is zeer goed, maar achter houd de Spotted Cat zich ook erg goed, zelfs wanneer het een beetje modderig is.
Deze band ga ik ook nog op de voorzijde leggen wanneer het mooiere weer eraan komt.
huibm
All rounder
All rounder
Berichten: 68
Lid geworden op: vr 15 juli 2011, 09:17

heeft iemand ervaring met de IRC trailbear 2.25, vindt hem in het buitenland wel terug, heeft iemand hem hier in nederland wel eens gececkt? is wel heel goedkoop (17 euro Bike-component)
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

Ik lees dit topic toch met een lichte verbazing. Na een tijdje inactief geweest te zijn vraag ik mij af wat er is gebeurd met de bandenkeuze van de mtb.nl'ers :O waar zijn de licht gewicht sets en de rara's, FF's, en RK's gebleven..?

Ik zelf zit te denken aan een 2.0 of 2.2 Raceking bandje op mijn nieuwe 29'er, die NN gaan er in ieder geval direct af!
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
pronkrug
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: di 25 oktober 2011, 21:14
Mijn mountainbike: Merida ninety-six rc XT
Contacteer:

Reakon schreef:Ik lees dit topic toch met een lichte verbazing. Na een tijdje inactief geweest te zijn vraag ik mij af wat er is gebeurd met de bandenkeuze van de mtb.nl'ers :O waar zijn de licht gewicht sets en de rara's, FF's, en RK's gebleven..?

Ik zelf zit te denken aan een 2.0 of 2.2 Raceking bandje op mijn nieuwe 29'er, die NN gaan er in ieder geval direct af!
Lijkt mij logisch dat er 's winters meer over de wat zwaardere/meer grip banden word gesproken. de tijd van de lichte/snelle bandjes komt er (hopelijk) weer aan!
Gebruikersavatar
WouterterRiet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 4 juni 2012, 19:43
Mijn mountainbike: Trekker met breeje banduh

Krijg morgen 2x continental Raceking supersonic 2.2 binnen , ben zeer benieuwd hoe dit gaat bevallen. Ben nu alleen de Schwalbe RaRa 2.25 en RoRo(2013) 2.35 gewend. Lees overal dat zeer gemengd gereageerd wordt op deze band.

Iemand al ervaring met het tubeless rijden dmv een papje met deze band?
k.jansma67
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 23 maart 2013, 13:24

Als ik zou moeten kiezen tussen Schwalbe Racing Ralph voor 19,95 euro of Schwalbe Nobby Nic voor 19,95 euro. Welke raden jullie dan aan?
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

WouterterRiet schreef:Krijg morgen 2x continental Raceking supersonic 2.2 binnen , ben zeer benieuwd hoe dit gaat bevallen. Ben nu alleen de Schwalbe RaRa 2.25 en RoRo(2013) 2.35 gewend. Lees overal dat zeer gemengd gereageerd wordt op deze band.

Iemand al ervaring met het tubeless rijden dmv een papje met deze band?
Ik rijd al iets van 6 jaar met een papje.
De raceking is een geweldig bandje, echt super. Het enige nadeel is dat na een aantal maanden de wangen poreus worden, gaan zweten en daardoor lucht gaan verliezen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

pronkrug schreef:
Reakon schreef:Ik lees dit topic toch met een lichte verbazing. Na een tijdje inactief geweest te zijn vraag ik mij af wat er is gebeurd met de bandenkeuze van de mtb.nl'ers :O waar zijn de licht gewicht sets en de rara's, FF's, en RK's gebleven..?

Ik zelf zit te denken aan een 2.0 of 2.2 Raceking bandje op mijn nieuwe 29'er, die NN gaan er in ieder geval direct af!
Lijkt mij logisch dat er 's winters meer over de wat zwaardere/meer grip banden word gesproken. de tijd van de lichte/snelle bandjes komt er (hopelijk) weer aan!
In de winter moet er juist op die lichte en gladde banden doorgereden worden! Dat is goede training voor ritten in de Ardennen e.d.

Zelf ben ik nog steeds razend enthousiast over de Specialized Renegade als achterband. Hij comfortabel, heeft voldoende grip en hij doet geen onverwachte dingen. De latex blijft er probleemloos in en de wangen lijken sterk genoeg.
Ik denk dat ze meegaan naar de Salzkammergut.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

byorka schreef:
pronkrug schreef:
Lijkt mij logisch dat er 's winters meer over de wat zwaardere/meer grip banden word gesproken. de tijd van de lichte/snelle bandjes komt er (hopelijk) weer aan!
In de winter moet er juist op die lichte en gladde banden doorgereden worden! Dat is goede training voor ritten in de Ardennen e.d.

Zelf ben ik nog steeds razend enthousiast over de Specialized Renegade als achterband. Hij comfortabel, heeft voldoende grip en hij doet geen onverwachte dingen. De latex blijft er probleemloos in en de wangen lijken sterk genoeg.
Ik denk dat ze meegaan naar de Salzkammergut.
Maar misschien ligt het aan mij... met mijn 58kg is een grove noppenband OVERKILL.... :)
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Reakon schreef:
byorka schreef: In de winter moet er juist op die lichte en gladde banden doorgereden worden! Dat is goede training voor ritten in de Ardennen e.d.

Zelf ben ik nog steeds razend enthousiast over de Specialized Renegade als achterband. Hij comfortabel, heeft voldoende grip en hij doet geen onverwachte dingen. De latex blijft er probleemloos in en de wangen lijken sterk genoeg.
Ik denk dat ze meegaan naar de Salzkammergut.
Maar misschien ligt het aan mij... met mijn 58kg is een grove noppenband OVERKILL.... :)
Waar zie je in dit verhaal een grove noppenband?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Reakon
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 524
Lid geworden op: vr 23 januari 2009, 18:46
Mijn mountainbike: Radon ZR race 29'er 8.0
Contacteer:

byorka schreef: Waar zie je in dit verhaal een grove noppenband?
Verkeerde persoon gequote. excuses daarvoor ;)
Ik heb het over de Nobby Nics in de afgelopen pagina's.

Specialized renegade lijkt me ook een fijn bandje en ben het eens met je redenatie :-q
16-04 - Nieuwe blog post: Nieuwe bike, nieuwe ervaringen: Radon ZR Race 8.0 29'er

Gezocht: 1 malig bikeverlichting lenen, wie kan mij helpen?

4418km by bike. Canada to Mexico. Alone.
Plaats reactie