Schwalbe Rocket Ron

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Ik heb ze sinds woensdag, en heb ze gisteren en eergisteren eventjes uitgeprobeerd. Grip, véél grip. Noppen staan vrij ver uit elkaar, dus ze lossen goed. De rolweerstand kan ik niet vergelijken met die van een RR of een NN, maar naar mijn gevoel rollen ze wel licht. Schwalbe zegt zelf dat ze bovengemiddeld hard slijten, maar aangezien ze er pas net op liggen kan ik daar nog niet over oordelen. Morgen rijd ik een wedstrijd op deze banden, en zal ik ook eventjes mijn bevindingen hier posten.
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

en hoe was je wedstrijd gegegaan, boden de banden voldoende grip en performance, hoor graag je ervaring.
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Ben ik ook benieuwd naar! En hoe is het bochten gedrag?!
A single track mind.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

Net de 2.25 is opgengevouwen op tafel gemeten : exact 130mm. Is dus smaller dan de Racing Ralph in 2.25, die is 134mm dacht ik. Op de weegschaal heb ik de Rocket Ron niet gelegd.
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

madskatingcow schreef:Net de 2.25 is opgengevouwen op tafel gemeten : exact 130mm. Is dus smaller dan de Racing Ralph in 2.25, die is 134mm dacht ik. Op de weegschaal heb ik de Rocket Ron niet gelegd.
mijne 2.25 woog 459gr
2021 specialized epic expert carbon 29
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Ok mannen, bedankt voor deze informatie, nu de nog veel belangrijkere vraag, hoe rijden deze banden. Dat is desnoods waar ze voor gemaakt zijn, en waar ze mee 'staan of vallen'?
P I M
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1244
Lid geworden op: vr 21 december 2007, 18:57
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Carbon 3

Zo, na 5 weken wedstrijden rijden op deze banden ben ik nog steeds erg tevreden! Ze hebben me nog geen enkele keer in de steek gelaten wat grip betreft. Zoals al gezegd kan ik niet vergelijken met NN of RR, aangezien ik daar nog nooit mee heb gereden. Slijtage zie ik niet veel aan de band, dit komt mede doordat ik hem nauwelijks op de weg gebruik. De bandjes zijn gebruikt in extreem modderige omstandigheden, maar vollopen ho maar :-q. Natuurlijk heb je met een echte modderband meer grip, maar ik heb zeker niets te klagen. Lek gereden heb ik een keer, maar dit was door een los liggende klinker + stuk minder dan 2 bar in de voorband. De bewering van Schwalbe dat de Rocket Ron net zo licht zou rollen als een Racing Ralph lijkt me echter ietsjes overdreven. Tot nu toe nog geen echte minpunten gevonden, maar dat zou nog kunnen komen ;).
D.run
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2169
Lid geworden op: do 22 maart 2007, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized Carve

Deze week ook maar is bestellen, Bij bike2build is een setje 55euro voor de evolution versie. Is dat duur?

Ze zeggen hierbij ''Let op: dit zijn wedstrijdbanden, lekdichtheid en duurzaamheid kunnen wat minder zijn dan u gewend bent.'' Klopt dit?
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

thompsonbiker schreef:Ben ik ook benieuwd naar! En hoe is het bochten gedrag?!
In natte/modderige omstandigheden; onvoorspelbaar.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

DeKerfs schreef:
thompsonbiker schreef:Ben ik ook benieuwd naar! En hoe is het bochten gedrag?!
In natte/modderige omstandigheden; onvoorspelbaar.
Maar wel te corrigeren of lig je plots op de grond?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
madskatingcow
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 641
Lid geworden op: vr 18 maart 2005, 09:58
Mijn mountainbike: Specialized S-Works Epic WC 2014 - Santa Cruz Highball 29

Iemand die deze banden met latex erop heeft liggen? :D

Korte review op Mountainbike Action : Schwalbe Rocket Ron Tire Test

Antwoord op de vraag waarom de Rocket Ron zo licht is :

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Guxer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 577
Lid geworden op: za 27 oktober 2007, 20:36
Mijn mountainbike: 2021 Epic expert

DeKerfs schreef:
thompsonbiker schreef:Ben ik ook benieuwd naar! En hoe is het bochten gedrag?!
In natte/modderige omstandigheden; onvoorspelbaar.
zal ook heel aan je rijstijl liggen :-q
2021 specialized epic expert carbon 29
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Goed getest dus!

Waarom ze zo licht zijn?
Door weinig rubber te gebruiken, dat is nogal logisch
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
DeKerfs
Genius
Genius
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 15 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: N+1
Contacteer:

byorka schreef:
Maar wel te corrigeren of lig je plots op de grond?

Corrigeerbaar, maar dat is niet eens het punt.

Het feit dat hij zeer onvoorspelbaar wel grip/geen grip heeft, maakt het gewoon niet ideaal. Elke bocht, elke lastige passage is het weer afwachten wat hij doet. Heb je grip; heb je geluk. Anticipeer je vervolgens in de volgende bocht op het hebben van grip, want 'vorige bocht deed ie t ook', kan je voor een lelijke verrassing komen te staan. Ik heb me meermalen flink hierin vergist. Niet zo zeer een valpartij tot gevolg, maar het maakt dat je totaal niet 'scherp' kunt rijden. Helemaal niet als je langer in t zadel zit en je concentratie wat minder wordt. Je wilt gewoon een band die een voorspelbaar gedrag geeft, of dat nu betekend 'wel grip' of 'geen grip'. In beide van die gevallen kun je je rijstijl hierop aanpassen en weet je wat je dus kunt verwachten. Bij de Rocket Ron maakt de onvoorspelbaarheid dat je hier 'niets mee kunt' en rijdt het dus in mijn optiek totaal niet fijn.

http://www.dirty-pages.net/spotlight/ni ... p?id=41393
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

DeKerfs schreef:Helemaal niet als je langer in t zadel zit en je concentratie wat minder wordt. Je wilt gewoon een band die een voorspelbaar gedrag geeft, of dat nu betekend 'wel grip' of 'geen grip'. In beide van die gevallen kun je je rijstijl hierop aanpassen en weet je wat je dus kunt verwachten. Bij de Rocket Ron maakt de onvoorspelbaarheid dat je hier 'niets mee kunt' en rijdt het dus in mijn optiek totaal niet fijn.

Da's zeker een misser.

Wanneer je al een uurtje of 4 aan het ploeteren bent in de ardennen of zo moet je toch alle zeilen bijzetten. Het punt wat jij aanhaalt was juist de reden voor mij om de Racing Ralph als voorband te vervangen door de Rocket Ron.

Maar daar schiet ik dus niet veel mee op.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Plaats reactie