ISIS of MegaExo?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Als ik een carbon crankstel wil van FSA, wat zouden jullie mij dan aanraden: ISIS of MegaExo en waarom? Wat zijn de voor- en nadelen van ISIS?

Ik rijd nu met XT Hollowtech 1 maar ik zoek iets lichters.

bvd,
raf
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
BBX
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: zo 19 september 2004, 15:37
Mijn mountainbike: een te mooie SX03 ;)

MegaExo, zonder dat ik ook maar enig ervaring heb met ISISbb's... zoek maar eens hier op het forum naar de ervaringen met de ISISassen... word je iig niet erg blij van.
Nananananaaaaaaaaaa!!!!!
sgsdebruijn
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 17 november 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper M4 en nog wat Rocky's
Contacteer:

BBX schreef:MegaExo, zonder dat ik ook maar enig ervaring heb met ISISbb's... zoek maar eens hier op het forum naar de ervaringen met de ISISassen... word je iig niet erg blij van.
Ik zeg altijd maar zo, zelf ervaren is het beste, geen problemen met ISIS en net een Team Issue Carbon met ISIS gekocht.

pietje verteld een verhaal sjakie gelooft het en verteld jantje erover enz....
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

MegaExo, gewoon omdat het een stijvere constructie is dan een crankstel met de lagers in de bracketpot.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

GEEN ISIS!!!
En ik praat wel uit ervaring. Mijn eerste ISIS as (ritchey crankstel) was na 4-500km al naar de vaantjes.

De MegaExo constructie is idd beter, maar je moet wel een mooi gevlakte brackerpot hebben.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

daniel1975 schreef:GEEN ISIS!!!
En ik praat wel uit ervaring. Mijn eerste ISIS as (ritchey crankstel) was na 4-500km al naar de vaantjes.

De MegaExo constructie is idd beter, maar je moet wel een mooi gevlakte brackerpot hebben.
Hoe bedoel je mooi gevlakte bracketpot? Is een standaard Epic frame niet goed genoeg zoals je hem koopt? explain bitte... :~
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
@rno
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 1 maart 2004, 16:34
Mijn mountainbike: Specialized Epic S-Works Carbon
Contacteer:

Inderdaad Megaexo nemen. Ook hier problemen in het verleden met ISIS binnen 800 km.

PS. Waar heb je die crank op het oog en wat kost hij daar?
There are three ways to get something done: do it yourself, hire someone, or forbid your kids to do it.
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

@rno schreef:Inderdaad Megaexo nemen. Ook hier problemen in het verleden met ISIS binnen 800 km.

PS. Waar heb je die crank op het oog en wat kost hij daar?
Nou bijvoorbeeld bij Barracuda zie ik ze staan. de ene kost 359,00 en da andere 459,00. Allebei megaExo.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15568
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Sgsdebruin schreef:
Ik zeg altijd maar zo, zelf ervaren is het beste, geen problemen met ISIS en net een Team Issue Carbon met ISIS gekocht.
Wat voor as gebruik jij dan? Ik wil graag mijn Isis probleem oplossen... :-q
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

raffar schreef:
daniel1975 schreef:GEEN ISIS!!!
En ik praat wel uit ervaring. Mijn eerste ISIS as (ritchey crankstel) was na 4-500km al naar de vaantjes.

De MegaExo constructie is idd beter, maar je moet wel een mooi gevlakte brackerpot hebben.
Hoe bedoel je mooi gevlakte bracketpot? Is een standaard Epic frame niet goed genoeg zoals je hem koopt? explain bitte... :~
Dat zegt niet alles over het frame/merk, Daniel1975 heeft gelijk, als de bracketpot niet goed is afgevlakt staan de lagers niet perfect recht tegenover elkaar. Dit heeft als gevolg dat het zaakje gaat 'wringen' en dus harder slijt, zwaarder loopt etc. etc. Je LBS kan dit zo even voor je doen, kwestie van 10 minuten werk...
fuel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 5 april 2005, 13:36
Contacteer:

Ik heb sinds kort deze erop zitten en moet zeggen dat het een mooi crankstel is.
Hij fiets overigens ook top :-q (wat niet onbelangerijk is)

Er zit geen ruimte tussen de lagers zoals bij de XTR wat weer goed is tegen het vuil.

Afbeelding[/img]
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

fuel schreef:Ik heb sinds kort deze erop zitten en moet zeggen dat het een mooi crankstel is.
Hij fiets overigens ook top :-q (wat niet onbelangerijk is)

Er zit geen ruimte tussen de lagers zoals bij de XTR wat weer goed is tegen het vuil.

Afbeelding[/img]
Ja, mooi spul maar die is gruwelijk duur! Als jij een set weet voor een goede prijs... voorlopig lijkt mij de Team Issue MegaExo wel okee.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Hey Fuel,

hoe ben je aan die set gekomen? Je mag dit eventueel ook via pb vertellen.

Grt
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

themaniac schreef:Hey Fuel,

hoe ben je aan die set gekomen? Je mag dit eventueel ook via pb vertellen.

Grt
En mij dus ook a.u.b.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
santosbulls
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 504
Lid geworden op: do 25 augustus 2005, 09:53
Mijn mountainbike: Isaac Impulse, Manitou R7, Xo, Formula Oro Puro/Biancho, 1240 grams wielen, Rotor Agilis; 8.9 kg

George schreef:Sgsdebruin schreef:
Ik zeg altijd maar zo, zelf ervaren is het beste, geen problemen met ISIS en net een Team Issue Carbon met ISIS gekocht.
Wat voor as gebruik jij dan? Ik wil graag mijn Isis probleem oplossen... :-q
nieuw type FSA as, deze hebben een verbeterde lagering en afdichting. Wel ff kijken welk type je moet hebben, niet de goedkoopste dan he?
Truvativ heeft ook een nieuwe generatie.
Plaats reactie