Nieuw achterwiel nodig (opgelost)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
snobbel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 april 2005, 19:38

Hallo,

Ik heb een flinke slag in mn achterwiel en omdat de fietsenhandel em niet meer kan maken voor een normale prijs heb ik een nieuwe velg nodig.

Ik heb er niet echt heel veel verstand van maar het is een American Eagle Vail.

op de band staat: Ritchey Z Max 26x2,1
op de velg staat: Ritchey Rock SCX, het is een 36 spaaks.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar ik deze of soortgelijke velg kan vinden? Heb al heel lang rondgezocht maar kan echt niets vinden. :roll:

Alvast Bedankt!!
Reddezeehond

Hallo Snobbel,

wil je meer reacties dan kun je waarschijnlijk het beste voor een compleet nieuwe vraag een topic aanmaken. Lijkt mij?

In ieder geval om je al een beetje op weg te helpen.
Heb je Google en de verschillende (online) bike shops al geprobeerd?

Zover ik me kan herinneren kwam ik tijdens mijn zoektocht geen ritcheys tegen, maar dat hoeft niks te zeggen. Kan zijn dat er geen waren in de prijs klasse dat ik zocht.

Anders wordt het toch overstappen naar een ander merk of type van dit merk. Persoonlijk heb ik niet genoeg ervaring om je er één aan te raden. Deze nieuwe die er nu op zit er net een dag onder, dus daar kan ik je al helemaal geen advies op geven.

Heb nog nooit met Ritchey wielen gereden dus zou 1-2-3 ook geen addressen voor je weten van iemand die ze wel verkoopt of dat ze nog bestaan en wat eventuel betere zijn.

Wel heel veel succes!
Laatst gewijzigd door Reddezeehond op do 26 mei 2005, 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Reddezeehond

Het nieuwe wiel is binnen!!!! :-D

Vandaag gemonteerd en eerste test rit gereden! over 200 km of twee weken even terugkomen om de spaken te laten checken. (Zal het zelf ook in de gaten houden)

Wat was het weer heerlijk om te fietsen! :)

Alhoewel met nieuwe type achterband, bergverzet in plaats van wegverzet en het feit dat ik mijn zadel weer opnieuw moet instellen was het al met al een lastige rit. ;) Offroad ging het een stuk beter.

Oh ja nieuwe remblokjes gemonteerd. En die doen het :roll:

:D
snobbel
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: ma 18 april 2005, 19:38

Reddezeehond schreef:Hallo Snobbel,

wil je meer reacties dan kun je waarschijnlijk het beste voor een compleet nieuwe vraag een topic aanmaken. Lijkt mij?

In ieder geval om je al een beetje op weg te helpen.
Heb je Google en de verschillende (online) bike shops al geprobeerd?

Zover ik me kan herinneren kwam ik tijdens mijn zoektocht geen ritcheys tegen, maar dat hoeft niks te zeggen. Kan zijn dat er geen waren in de prijs klasse dat ik zocht.

Anders wordt het toch overstappen naar een ander merk of type van dit merk. Persoonlijk heb ik niet genoeg ervaring om je er één aan te raden. Deze nieuwe die er nu op zit er net een dag onder, dus daar kan ik je al helemaal geen advies op geven.

Heb nog nooit met Ritchey wielen gereden dus zou 1-2-3 ook geen addressen voor je weten van iemand die ze wel verkoopt of dat ze nog bestaan en wat eventuel betere zijn.

Wel heel veel succes!

Bedankt ik zal een nieuw topic openen:) en veel plezier met je nieuwe band!
Plaats reactie