zelf een stuurpen (cnc) laten maken

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Nog een alternatieve online aanbieder van CNC verspanen: https://www.weerg.com/en/global/home
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Heckler40 schreef: wo 7 december 2022, 12:56 ik zou wel een mooie toevoeging weten, een eigen logo.

Net te zien in de foto onder, maar de prize heeft ook mijn eigen logo in de paint achter op de zadelbuis.
Klein gehouden vergeleken met de Project12 logo's want in verhouding tot Michiel zijn aandeel 8) .

Het heb ik ontworpen en gebruikt voor mijn eigenbouw surfplanken en gaat terug naar 1987.
Dat logo in de face place van een stuurpen frezen vind ik dan wel weer wat hebben.
En verder geldt het argument dat er zoveel moois te koop is voor ALLE custom werk. YMMV

Afbeelding

Enjoy!!

Een logo frezen of laseren in een bestaand onderdeel is natuurlijk van een andere orde dan een complete stuurpen "ontwerpen"
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2462
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

yo-eddy schreef: wo 7 december 2022, 13:46 Een logo frezen of laseren in een bestaand onderdeel is natuurlijk van een andere orde dan een complete stuurpen "ontwerpen"
Dat dus, terwijl je er wel een mooi effect mee bereikt
Met als optie nog dat je een echt nieuwe faceplate laat maken,

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29952
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

yo-eddy schreef: wo 7 december 2022, 11:58 Zelf vind ik dit soort zaken pas interessant worden als het echt iets toevoegd of verbeterd tov de massa's aan mooie cnc stuurpennen die er reeds zijn. Ik denk dan aan bv, kabeldoorvoer, geintergreerde topcap of light/garmin mount etc ....
Ik was al bang dat ik de enige was die het nut niet echt inzag van dit experiment.
Als het je werk is, dan snap ik dat het je eer te na komt om iets te kopen.
Er zijn al legio stuurpennen, gesmeed en geCNCd. Die zijn allemaal getest en bewezen goed. Er zitten hele mooie tussen (en lelijke).
En ze zijn een stuk goedkoper, zodat je ook nog eens kunt experimenteren met de lengte en de hoek.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Dat het nut een punt is waar je over kan discussiëren begrijp ik heel goed. De prijs staat natuurlijk niet in verhouding tot wat je er aan technisch nut voor je fiets voor terug krijgt, maar als we heel eerlijk zijn, dan kunnen we bij heelveel topics die vraag stellen.

Ik kwam op het idee, door wat technisch volsagen nutteloos gestruin op het internet :D en zo leek het me eigenlijk heel leuk om zoiets te kunnen geven bij een soort van episch tochtje dat je ooit maakt met een fietsmaatje.. zoiets, heeft veel meer een soort van "lol" waarde dan iets anders.. Of dat de 2 a 300 euro waard is.. dat is de vraag..

Een headbage, topcap, of faceplate, is dan in ieder geval een budget vriendelijker idee..
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Hij maakt veel custom werk idd
HJ12 schreef: wo 7 december 2022, 10:09
@dutch wat zou die Australische producent kunnen doen? Of bedoel je te zeggen dat zij een custom onderdeel kunnen maken?
Plaats reactie