remschijf voor zorgt voor trillende voorvork

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

ThaSingleTrackMastah schreef: di 6 december 2022, 23:23
Hoi Hanjo,
De remblokjes achter zijn een stuk kleiner dan voor.
Wist ook niet dat dat bestond.
Het zijn gewoon de originele remblokjes die erin zaten bij nieuwe fiets.
Exacte type kan ik niet lezen
Heb je foto's?
Wij nu zijn wel nieuwsgierig naar jouw remmen.
Afbeelding

Afbeelding
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

Snelle Buffer schreef: di 6 december 2022, 08:14 Remschijven vervangen >>> andere wielset geen probleem , zie daar het antwoord ..😊

Centerlock of 6 bolts maakt niet zo veel uit , hope floating disk gehad , trillen piepen ect , toen wat goedkopere variant gepakt ( ome Ali) na 3000 km nog steeds geen probleem :bier:
Ik denk dat het antwoord inderdaad al bekend is.. Zal eens naar m'n fietsenmaker gaan voor een nieuwe schijf
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je hebt inderdaad 2 verschillende XT remmen.
Een PM voor en een FM achter.

En je schijven zijn van het type dat wel eens speling krijgt.
Een echte XT centerlock schijf kan de oplossing zijn.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Nou dat is dan ook weer duidelijk :lol:

Wat voor fiets is het eigenlijk? :winkie:

Dit setje is nooit zo samen gekocht. Dus ofwel de verkoper (winkel?) heeft dit zelf zo samengesteld of er is iets anders gewijzigd in dit hele gebeuren. Zelfs de kleur van de remklauw is niet hetzelfde 8)

Overigens moest ik vandaag voor iemand remblokjes vervangen en hier had ik ondanks dat het een postmount remklauw was toch hetzelfde dat ik de remblokjes van onder vandaan erin moest doen. Dus eerst het wiel eruit. Dit is blijkbaar bij bepaalde types van Shimano/tektro het geval.

Overigens is nu wel duidelijk waarom je remblokjes niet uitwisselbaar zijn. Hierin gaan dezelfde als in remklauwen voor gravelbike en racefiets. Zijn nl in basis dezelfde remklauwen. Ik vraag me zelfs af of er überhaupt verschil zal zijn tussen de Ultegra/XT/Grx800 varianten ... :roll:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

hanjovdberg schreef: do 8 december 2022, 22:40 Nou dat is dan ook weer duidelijk :lol:

Wat voor fiets is het eigenlijk? :winkie:

Dit setje is nooit zo samen gekocht. Dus ofwel de verkoper (winkel?) heeft dit zelf zo samengesteld of er is iets anders gewijzigd in dit hele gebeuren. Zelfs de kleur van de remklauw is niet hetzelfde 8)

Overigens moest ik vandaag voor iemand remblokjes vervangen en hier had ik ondanks dat het een postmount remklauw was toch hetzelfde dat ik de remblokjes van onder vandaan erin moest doen. Dus eerst het wiel eruit. Dit is blijkbaar bij bepaalde types van Shimano/tektro het geval.

Overigens is nu wel duidelijk waarom je remblokjes niet uitwisselbaar zijn. Hierin gaan dezelfde als in remklauwen voor gravelbike en racefiets. Zijn nl in basis dezelfde remklauwen. Ik vraag me zelfs af of er überhaupt verschil zal zijn tussen de Ultegra/XT/Grx800 varianten ... :roll:
Het is een Canyon Lux CF 7 van 2022
https://www.canyon.com/nl-nl/lux-cf-7/50015751.html
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

paradijs schreef: do 8 december 2022, 22:49
hanjovdberg schreef: do 8 december 2022, 22:40 Nou dat is dan ook weer duidelijk :lol:

Wat voor fiets is het eigenlijk? :winkie:

Dit setje is nooit zo samen gekocht. Dus ofwel de verkoper (winkel?) heeft dit zelf zo samengesteld of er is iets anders gewijzigd in dit hele gebeuren. Zelfs de kleur van de remklauw is niet hetzelfde 8)

Overigens moest ik vandaag voor iemand remblokjes vervangen en hier had ik ondanks dat het een postmount remklauw was toch hetzelfde dat ik de remblokjes van onder vandaan erin moest doen. Dus eerst het wiel eruit. Dit is blijkbaar bij bepaalde types van Shimano/tektro het geval.

Overigens is nu wel duidelijk waarom je remblokjes niet uitwisselbaar zijn. Hierin gaan dezelfde als in remklauwen voor gravelbike en racefiets. Zijn nl in basis dezelfde remklauwen. Ik vraag me zelfs af of er überhaupt verschil zal zijn tussen de Ultegra/XT/Grx800 varianten ... :roll:
Het is een Canyon Lux CF 7 van 2022
https://www.canyon.com/nl-nl/lux-cf-7/50015751.html
De MTB is zo samengesteld door Canyon.. deze specs staan ook zo op de site zag ik net
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4692
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als ik de fotos zo zie kun je dus niet eens een grotere schijf achter monteren?

Maar voor een groot merk als Canyon maakt dit natuurlijk niets uit. Die kopen zo groot in dat er denk ik niet in remsets gedacht wordt. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

ThaSingleTrackMastah schreef: do 8 december 2022, 19:12 Je hebt inderdaad 2 verschillende XT remmen.
Een PM voor en een FM achter.

En je schijven zijn van het type dat wel eens speling krijgt.
Een echte XT centerlock schijf kan de oplossing zijn.
De andere wielset die ik heb - en die geen probleem heeft - zijn wél echte XT-remschijven..
Plaats reactie