Banden voor Strand/Duinen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
OlivierV
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 30 november 2022, 21:10

Hallo,

Graag info over banden:

Ik rij al een tijd met Mezcal's, maar overweeg om een extra wielsetje aan te schaffen en Vittoria Terreno's op mijn mtb te zetten omdat ik graag ook op het strand rij. Dit kan ik perfect combineren met bewegwijzerde routes in de duinen. De Tattoo lights zijn dan enkel voor het strand vrees ik...

Zijn Terreno's aan te raden hiervoor?

Grts
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

wat de beste banden zijn zou ik zou niet weten, maar voor strand wil je:
- veel volume
- weinig noppen

Veel volume is niet gelijk een nadeel als je ook ergens anders wilt rijden, geen noppen wel, dus daar zal je de compromis moeten zoeken.
Als je echt nog wel een beetje de bocht door wilt kunnen zul je toch op zijn minst zij noppen moeten hebben, dus dan valt inderdaad een tattoo wel af..
De Terreno gaat maar tot 2.25 en zou wat mij betreft waarom ook al afvallen.. (en qua zij nop is het ook wel erg minimaal...)

Als je buiten het strand nog een beetje wilt kunnen fietsen zou ik een brede XC semi slick pakken zoals de 2.35 thunder burt (of iets vergelijkbaars van andere merken)
Wildfire
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 19:18

Iemand die weet of die Terreno banden ook zwart verkrijgbaar zijn in 2.25. Of blijft dan echt enkel de thunderbird over in dit segment?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Je kunt op een band als Mezcal prima op het strand rijden. Ik weet niet of je strandraces rijdt met grote ambities, maar anders zou ik niet te gek gaan doen. Past er toevallig 2.6 in je frame? Mezcal 2.6 zal heerlijk rijden op het strand en ook op de trails.

En anders inderdaad thunder burt
Waar woke is, is vuur
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Zeker weten de Thunder Burts.

Die heb ik van de zomer op de UHR routes gereden (voor en achter), die routes kon je de afgelopen zomer prima met het strand vergelijken :wink:

Wel de 2.35 versie in Super Race kiezen dan, die is het meest soepel = perfect in het zand.
Plaats reactie