Carbon wielset, lokale sourcing

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Streamz schreef: za 26 november 2022, 10:04 Volgens mij is er weinig aan de hand in Thailand (wapenbezit is wel bizar daar) dus daar heb ik niets op tegen.

Ik zie al wel dat sommige banden niet of moeilijk leverbaar zijn. Eerst ff wielen binnenkrijgen, daarna keuze maken. Zijn dus 30mm interne breedte, dan is 2.35” wel het minimum lijkt me?
Als je het sekstoerisme en de bijbehorende kinder prostitutie idd niet zo erg vindt valt het verder wel mee ... 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 235
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

@TS welke wielen heb je nu gekocht dan?

En heb jij de huidige alu wielen ook gewogen? Zo ja, weet jij zo wat ze precies wegen? Ik heb dezelfde wielen maar geen geschikte weegschaal :oops:

Ik wil er volgend jaar wellicht ook een wielset bij kopen, bij voorkeur een wat lichtere set voor het rijden in NL. Dan houdt ik de stock Alu Bontrager wielen met wat grovere banden voor 't buitenland (bikepark/ trailpark)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Streamz schreef: za 26 november 2022, 10:04 Volgens mij is er weinig aan de hand in Thailand (wapenbezit is wel bizar daar) dus daar heb ik niets op tegen.
Ik bedoelde er ook niets mee.
Thailand is (nog) geen China.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Ghost-biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 18:30

Streamz schreef: vr 25 november 2022, 21:22 Toch snel de knoop doorgehakt. Bleef maar een beetje heen en weer gaan, wat nergens op slaat natuurlijk.

Anyway, gekozen voor een wielset dat dichtbij het Trek DNA blijft. All Terrain/Trail, 470gr carbon velgen, dus lichter dan de huidige Bontrager alu’s maar ook weer geen extreem lichtgewicht. EU made, 30mm, totaalgewicht 1680gr.

Nu bedenken welke banden erop gaan. Iets tussen AM/Trail, en XC in. Weer Wolfpack of toch Vittoria? Ik las dat Vittoria in Thailand gemakt wordt, en Wolfpack indirect via Vittoria ook?
Wil wel eens die Vittoria proberen, maar zijn lastig leverbaar.
Bedoel je nu dat je Bontrager wielen gekocht hebt?
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

hanjovdberg schreef: za 26 november 2022, 11:15
Streamz schreef: za 26 november 2022, 10:04 Volgens mij is er weinig aan de hand in Thailand (wapenbezit is wel bizar daar) dus daar heb ik niets op tegen.

Ik zie al wel dat sommige banden niet of moeilijk leverbaar zijn. Eerst ff wielen binnenkrijgen, daarna keuze maken. Zijn dus 30mm interne breedte, dan is 2.35” wel het minimum lijkt me?
Als je het sekstoerisme en de bijbehorende kinder prostitutie idd niet zo erg vindt valt het verder wel mee ... 8)
Daar heb je weer gelijk in. Vreselijk voor de betrokkenen natuurlijk, maar is wel klein bier vergeleken met wat China met 1mio Oeigoeren, persvrijheid, 100 urige werkweken etc doet.

Nee, de nieuwe zijn geen Bontrager. De huidige zijn Bontrager alu’s 29mm binnenbreedte en Bontrager banden 2,5”.
Volgens Trek is het voorwiel 982gr, achterwiel 1080 meen ik. En banden 1kg per stuk.

Ik heb alleen het voorwiel met schijf gewogen. Die kwam op 2372gr uit. Schijf is 179gr, Dus wiel is, zeg, 2200gr. Die 200gr verschil zal zitten in tubeless melk en afwijking op specs of velglint, ventiel etc.

Nieuwe wielen zal ik wel ff plaatje van schieten.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Hope naven
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Ik doelde op het gewichtsverschil tussen de Trek specs van mn wielen en het door mij gewogen gewicht.

Of had je het daar niet over?
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Nieuwe set is binnen. Snelle levering, altijd lekker.

Setje Beast TR30's met DT Swiss 240's. Moet ze nog ff wegen. Volgens specs 1680gram. 470Gr velgen. Geen gewichtslimiet. Trail/All Mountain.

Nu nog banden, maar die lijken slecht leverbaar zeg. Damn.
Iig superblij met de wielen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Das een heel lekker setje :-q Zo af en toe sta ik met een Beast velg bij Lars in mijn handen en dan moet ik toch heel hard mezelf bedwingen om er ook een paar te bestellen.

Welke banden zoek je?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Banden moeten dus ook "passend" zijn. Trail/All Mountain achtig, maar dan met weinig rolweerstand en licht. Dus iets dat aan de XC kant van Trail kant zit. Wel minimaal 2.35 breed.

Nu ben ik me een beetje aan het inlezen, maar als ik dan zoek waar ik ze kan bestellen blijkt veel niet leverbaar te zijn. Mezcal / Barzo combi lijkt me wel wat. Of WP Cross/Race. Of iets uit d Continental of Maxxis stal. Geen idee wat hun equivalenten zijn.

Wel iets wat aan de voorzijde voorspelbaar is en redelijk wat grip heeft.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maxxis is CST is Cheng Shing Tyres is Chinees.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

WP Cross/Race kan je in Wijchen gewoon ophalen, daar liggen er genoeg van in het magazijn. Andere modellen trouwens ook.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Streamz
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 22 september 2019, 20:15
Mijn mountainbike: Cube Reaction SL 2019

Valt Maxxis af. Wellicht een leuk sticky topic, “waar worden componenten gefabriceerd”

WP zal wel leverbaar zijn, maar veel andere niet.

Ik zie nu ook Specialized, mooi compleet assortiment. Enig idee waar die geproduceerd worden? Edit, Japanse bedrijf met fabriek in Vietnam zie ik?
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Vittoria - Thailand
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 25 november 2022, 22:18
Ik las dat Vittoria in Thailand gemakt wordt, en Wolfpack indirect via Vittoria ook?
Voor zover ik weet komt Vittoria inderdaad uit Thailand en komen Wolfpack en Pirelli uit de Vittoria fabriek.
Schwalbe komt uit Indonesië.
Michelin?
Conti?
Hutchinson = Frankrijk(?)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie